Gå til innhold

The Gathering 2015: The Future is Back - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er forskjell på TG sitt kaotiske lydnivå, hvor du knapt kan unngå å ikke havne mellom to store høyttalere hvor hver og en prøver å kjempe om å bli hørt. Da er det bedre med litt færre folk, og litt mindre anlegg som funker mer lokalt.

Det blir ikke mindre lyd, bare mindre bråk. For da er det akseptabelt at de også spiller lenger enn ekstremt høyt i 30 sekunder.

Selv 50 % mindre anlegg/færre anlegg hadde nok ikke gitt noe merkbart mindre effekt. Men vesentlig mindre irritasjon.

øret er et fint instrument som utmerket klarer å dynamisk justere opp volumet, slik at det du oppfatter blir omtrent like høyt. Så kort sagt, mindre bråk og "smerter" i øret, og heller mer musikk og liv.

 

Ikke at jeg kan spå hvordan reglene vil utarte seg, så tviler jeg STERKT på at det blir noe i nærheten av sterilt. Og hovedanlegget vil fortsatt slå pusten ut av brystkassa.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du har blitt tildelt plass nummer 5502 i køen.

 

Detta lotteriet er noe forbanna dritt! Siden det ble innført har jeg aldri kommet fram. Heldigvis har en kompis fått litt bedre - 2000 ish.

 

 

Men, nytt i år er at en person ikke kan bruke mer enn en plass selv. Dette er noe vi gjør for at flest mulig skal kunne delta på The Gathering 2015.

Hva er det de driver med i ledelsen? Ønsker de virkelig å ødelegge TG enda mer?

Lenke til kommentar

Lotteriet er dog en genistrek for at det skal være likt for alle, og ikke bare for de som spammer nettsiden deres mest sekundene for å bestille. Noe som garantert skaper trafikk, bortkastet tid, sinne og frustrasjon.

 

 

Hva er det de driver med i ledelsen? Ønsker de virkelig å ødelegge TG enda mer?

Du klager både på at du kanskje ikke får plass pga. et rettferdig lotteri, men samtidig på at de lar flere få billett? Du av alle, og de som generelt sett har kommet langt bak i køen bør vel være glade for at det har blitt slik? :huh:

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet du skisserer her andrull er jeg enig i. Problemet er at de blir kun de ordentlig store anleggene som sprer mest lyd og tar imot sangtips fra andre blir borte ved en slik løsning. Alle kidsa som spiller med sprengte cerwin Vega høyttalere vil jo fortsatt ha plass til disse på toppen av hyllene sine og dermed plage folk enda mer med støy.

 

Det kommer også garantert til å bli mye mer problemer med at strømmen går på radene i år. Skjønner hvorfor det gjøres, men synes det blir dumt å ofre de største bidragsyterne til stemning for å få med kanskje 100 ekstra personer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig. :)

 

Kjipt at det skal bli vanskelig å overklokke eller drive med datahobbien sin på TG. Er jo litt av kjernen til hva TG skal stå for. Og 230W og 80cm holder ikke for det. Bortsett fra en gruppe. De som spiller SC2, CSGO og WOW. Samt koderne.

 

Får håpe det fortsatt ordner seg å komme tidlig for å strekke opp skikkelige kabler, og nært trafoen for å unngå brent isolasjon.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke på TG. Utstyret ser ut som normale forgreninger som er ment for 10A og sikringene sannsynligvis på 16A.

 

På TG2013 så tok kabelen fyr og kortsluttet driten. Måtte komme elektrikker for å legge opp ny kurs og kabler. Han slo av en lengre prat med meg når han først var der. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Du har blitt tildelt plass nummer 5502 i køen.

Detta lotteriet er noe forbanna dritt! Siden det ble innført har jeg aldri kommet fram. Heldigvis har en kompis fått litt bedre - 2000 ish.

 

Men, nytt i år er at en person ikke kan bruke mer enn en plass selv. Dette er noe vi gjør for at flest mulig skal kunne delta på The Gathering 2015.

Hva er det de driver med i ledelsen? Ønsker de virkelig å ødelegge TG enda mer?

 

Du har aldri kommet frem siden lotteriet ble innført? Alle som har deltatt i lotteriet har fått mulighet til å kjøpe billett i en rekke av lotteriene, så det er rett og slett umulig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du har blitt tildelt plass nummer 4865 i køen.[/size]

Blir nok litt venting på å få kjøpe billetter.

 

Hvordan fungerer plassreserveringen? Åpnes radene gradvis for å gi alle sammen mulighet til å samle kompisene sine eller åpnes alle rader samtidig?

Alle de siste årene har det vært slik at de større gruppene får registrere seg først. Gradvis ned til enkeltpersoner med single billetter. Ellers ville det vært håpløst for meg å seate 40+ personer i fjor.

Lenke til kommentar

Hvor stor er sjansa for bilett lotteriet? for jeg skal kjøpe biletter for meg og bruttern, og kanskje en til, men først så må jeg være sikker på at sjansen er stor nok til at 3 biletter kan anskaffes.

Viss du ikke allerede har trukket Kø-lapp har toget gått. Tørr å påstå at første 2000 er ganske sikre, alt kommer egentlig ann på hvor mange billetter hver enkelt handler.

Endret av HArild
Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig ødeleggende at de har lagt billettbegrensning på én per person. Det var helt ok at de satte det til to stykk i fjor, men når plassene er såpass trange at man ikke kan sitte skikkelig med mindre man har bærbar maskin, da synes jeg det blir for dumt med en plass per person.

 

Jeg drar i hovedsak på TG fordi jeg finner mye glede i prosjekt rundt hylle, lys og lyd. Det er veldig vanskelig å gjennomføre noe skikkelig hvis jeg bare kan ha én plass. Jeg synes det er veldig kjipt at de legger en begrensning som til en grad hemmer et av de kreative aspektene med The Gathering. Jeg drar ikke til TG for å spille, og hvis jeg ikke får satt igang et hylleprosjekt kommer jeg nok ikke til å dra dit heller. Det hadde vært trist å ende en æra på den måten. Jeg har fremdeles båndene fra 2009 til 2014 på armen, og jeg håper veldig å tilføye 2015 til samlingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...