Gå til innhold

Hjelper raskere ram? Her kan du finne svaret!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Kongelink!

 

Lettere å lete med den enn den tyske siden :)

 

Takk!

Bare hyggelig!  :thumbup:

 

Som sagt kjekk, men mangler nok flere modeller. Jeg har Aorus HK, CPU kjøler, skjermkort, og kabinett. Når dette kit'et dukket opp til en grei pris, googlet jeg frem den review'en. Ble overrasket over å lese at det er b-die på den også, verifisert av Toms HW, men ikke listet på b-die finder. Ikke at det brydde meg så mye, det er jo til min 8700K, som strengt tatt ikke bryr seg så mye om timings. Men eksempel på at om man virkelig har lyst på et bestemt kit, så kan det være det er b-die, selv om det ikke er listet på finder'en. Poenget med den er mere at man lett kan finne frem garanterte b-die kits motsatt vei. Uansett kjekt for min del, å kunne bruke bare ett program til å styre RGB på alt. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

3200 cl14/ 3600c15 er gode valg :)

 

 

For et par prosent/hundrelapper ekstra, gå for RAM med Samsung b-die chip'er. Alle brikker med 3200MHz CL14 er b-die, men det finnes andre modeller også. Noen av dem mangler her, men det er et greit verktøy likevel: https://benzhaomin.github.io/bdiefinder/

Jeg landet på G.SKILL FlareX 3200 plug n play :) Så tusen takk for svar! 

Blei greit kjent med klokking av 5960x og gpuer er lett skuring, men RAM skjønner jeg ikkje en drit av :hmm: . Alltid vært XMP 

Finnes  det noen noob settings med 

2800C15Q-32GRBB  

(som Nizzen tipset om når de var på tilbu:D)  

Prøver med 3000 oc her, men svart skjerm alltid...

DDR4-3000 SETUP GUIDE FOR RAMPAGE V EXTREME

Step by step oc guide er det je ønsker egentlig! ,Hilsen ram noob!

Gave venter i posten til noen som gir svar to the holy grail :xmas: Hvis OC :dribble:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om du spiller med low settings så kan det fort hjelpe litt. Men ved ultra settings så er gpu uansett bottleneck

Har kun 100Hz monitor, så hjelper sikkert ikke så mye med høyere fps uansett. Bruker som regel å sette det meste på low, da jeg føler at Ultra gir et mere grøtete bilde. I BFV så har jeg Textures på high og Mesh på ultra mens resten er satt på low.

 

Hvor stor økning i fps kan man regne med å få med raskere RAM? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
3 hours ago, Nizzen said:

Minneskalering på Skylake X og Coffee lake:

https://www.computerbase.de/2020-05/spieleleistung-test-intel-coffee-lake-s-skylake-x-arbeitsspeicher/2/#diagramm-shadow-of-the-tomb-raider-720p

De som kjører treigt minne bør lese denne testen ;)

Er jo et stort hopp fra 3200 til 4133 Mhz da, både ytelse og pris på brikkene. 3600 C15 brikkene til G.Skill er vel en bra sweetspot for de fleste da brikker over 4000 Mhz er svindyre.

Lenke til kommentar
Just now, Betroz said:

Er jo et stort hopp fra 3200 til 4133 Mhz da, både ytelse og pris på brikkene. 3600 C15 brikkene til G.Skill er vel en bra sweetspot for de fleste da brikker over 4000 Mhz er svindyre.

1790kr;
https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/internminne/ddr4/adata-xpg-spectrix-d60-ddr4-2x8gb-4133mhz/1011290.11118/

Ellers overklokker vi jo bare f.eks 3200c14 til 4000+++ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...