Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden


  

116 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

    • Ja
      46
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Da har jeg hatt telefonen i noen dager.

Er strålende fornøyd med selve telefonen, men Lollipop er jeg litt blandede følelser for.

Noe jeg savner aller mest er å kunne få en agenda på låseskjermen. Det ser ut til å være umulig. Alternativt, en måte å skru av swip-to-unlock så man kan benytte tredjeparts-låseskjerm uten å måtte swipe to ganger. Eller finnes det en app som kan gi meg agenda som en del av notification?

En annen ting er at jeg ikke kan bestemme hvilke hurtigtaster jeg kan ha på notification drop down. Flere av de knappene som er der kommer jeg aldri til å benytte, men andre ville jeg gjerne ha hatt der i stedet. Foreløpig har jeg løst det med en app, men det ser ikke helt bra ut.

Og trusted places virker ikke helt stabilt. Hos meg virker det kun på jobb, men ikke hjemme...

En siste ting er hvis man prøver seg på multitasking, så tar det jo helt av med ting inne på siste brukte apper. Alt mulig rart ligger der nå, og ikke bare apps. Dette gjør det rimelig uoversiktelig å finne noe enkelt igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har Nexus 6 blitt tilgjengelig på Google Store fra kr 5 499,-: https://store.google.com/product/nexus_6

Det er med 32 GB minne. Skal du ha 64 GB koster den 5899.-

Jeg betalte 5795.- hos Elkjøp. 

Den er forøvrig levert inn for reparasjon. Skjermen min forble svart når jeg mottok samtale slik at jeg ikke kunne se hvem som ringte. Tar vel 3 uker før jeg får den tilbake. 

Forøvrig liker jeg telefonen veldig godt.

Endret av orishaug
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt telefonen i noen dager.

Er strålende fornøyd med selve telefonen, men Lollipop er jeg litt blandede følelser for.

Noe jeg savner aller mest er å kunne få en agenda på låseskjermen. Det ser ut til å være umulig. Alternativt, en måte å skru av swip-to-unlock så man kan benytte tredjeparts-låseskjerm uten å måtte swipe to ganger. Eller finnes det en app som kan gi meg agenda som en del av notification?

En annen ting er at jeg ikke kan bestemme hvilke hurtigtaster jeg kan ha på notification drop down. Flere av de knappene som er der kommer jeg aldri til å benytte, men andre ville jeg gjerne ha hatt der i stedet. Foreløpig har jeg løst det med en app, men det ser ikke helt bra ut.

Og trusted places virker ikke helt stabilt. Hos meg virker det kun på jobb, men ikke hjemme...

En siste ting er hvis man prøver seg på multitasking, så tar det jo helt av med ting inne på siste brukte apper. Alt mulig rart ligger der nå, og ikke bare apps. Dette gjør det rimelig uoversiktelig å finne noe enkelt igjen.

Jeg hadde også problemer med å bruke smartlock hjemme, men la inn huset mitt og naboen sitt som plassering, og da funket det, vet ikke hvorfor det måtte gjøres på den måten, men det funker 100% hos meg nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå har Nexus 6 blitt tilgjengelig på Google Store fra kr 5 499,-: https://store.google.com/product/nexus_6

Det er med 32 GB minne. Skal du ha 64 GB koster den 5899.-

Jeg betalte 5795.- hos Elkjøp. 

Den er forøvrig levert inn for reparasjon. Skjermen min forble svart når jeg mottok samtale slik at jeg ikke kunne se hvem som ringte. Tar vel 3 uker før jeg får den tilbake. 

Forøvrig liker jeg telefonen veldig godt.

 

 

Jammen på tide de fikk lagt inn Nexus 6, Nexus 5 har jo ikke vært mulig å kjøpe på lenge i butikken, så da burde man legge inn Nexus 6 med engang.

Er forøvrig kjempe fornøyd med min, tror jeg skal holde meg til Nexus telefoner i fremtiden, da de funker som regel best i lengden for meg, og man får siste oppdateringen mye tidligere enn hva andre klarer å få til. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med å bruke smartlock hjemme, men la inn huset mitt og naboen sitt som plassering, og da funket det, vet ikke hvorfor det måtte gjøres på den måten, men det funker 100% hos meg nå.

Takker. Det fungerte. Snodig at det er sånn...

Lenke til kommentar

Da var Nexus 6 i hus. Faen det er stor!     ("sa brura")!

 

Er ikke helt imponert over skjermen egentlig, den har en gul-farget preg kontra hva Nexus 4 og 5 har som jeg ikke helt liker. Men det er førsteintrykket. Får la det få en stund og se om den vokser på meg eller ikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var Nexus 6 i hus. Faen det er stor! ("sa brura")!

 

Er ikke helt imponert over skjermen egentlig, den har en gul-farget preg kontra hva Nexus 4 og 5 har som jeg ikke helt liker. Men det er førsteintrykket. Får la det få en stund og se om den vokser på meg eller ikke :)

Så det var den du prøvekjørte på Filtvet og kongsdelene i natt altså :-)

Lenke til kommentar

 

Da var Nexus 6 i hus. Faen det er stor! ("sa brura")!

 

Er ikke helt imponert over skjermen egentlig, den har en gul-farget preg kontra hva Nexus 4 og 5 har som jeg ikke helt liker. Men det er førsteintrykket. Får la det få en stund og se om den vokser på meg eller ikke :)

Så det var den du prøvekjørte på Filtvet og kongsdelene i natt altså :-)

 

Jeg kjente ikke igjen aliaset ditt i det hele tatt. Ja, det var nesten jomfruturen i gårkveld, måtte jo få teste intel ordentlig på telefonen.

 

(for de som ikke skjønner noe, se signatur)

Lenke til kommentar

Hurtigladeren er knall, batteritiden er god og det er bra "radio" på den, altså det er gode mobilsignaler i forhold til andre top of the line androidmobiler. Jeg har hatt de fleste, men ingen har vært bedre enn denne i det siste i alle fall, men mange har vært dårligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...