Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden


  

116 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

    • Ja
      46
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fortsatt fristet av denne, men etter at G3'en min fikk Lollipop såpass tidlig er fristelsen ikke fullt så stor lenger.

 

Må vel uansett ut å kikke når den kommer i butikkene.

 

Lollipop er vel ikke offisielt lanser for LG G3 norden, eller?

 

Nexus 6 er ikke så mye større enn LG G3, så jeg tar sjangsen på at den faller i smak :)

Lenke til kommentar

1080p på 6" er 367 PPI

1440p på 6" er 489 PPI

 

Til sammenligning er HTC One m8 1080p på 5" 440 PPI, dette er også rundt standarden for de fleste flaggskipmodellene til de andre produsentene .

 

Nexus 4 har for eksempel 317 PPI på 768p og 4.7", jeg ser lett forskjell på den og skjermen til HTC One m8.

 

Så det er jo helt klart for min del at 1080p ikke holder på 6" som mange her mener.

Uenig.

 

Øyet oppfatter ikke ppi over 400-500.

 

Jeg har en LG G3 og en Mate 7. Jeg foretrekker Mate 7 og da tenker jeg ikke på farger men 1080p er mer enn bra nok. 2K vil bare trekke mer batteri og forskjellen er minimal.

Lenke til kommentar

 

1080p på 6" er 367 PPI

1440p på 6" er 489 PPI

 

Til sammenligning er HTC One m8 1080p på 5" 440 PPI, dette er også rundt standarden for de fleste flaggskipmodellene til de andre produsentene .

 

Nexus 4 har for eksempel 317 PPI på 768p og 4.7", jeg ser lett forskjell på den og skjermen til HTC One m8.

 

Så det er jo helt klart for min del at 1080p ikke holder på 6" som mange her mener.

Uenig.

 

Øyet oppfatter ikke ppi over 400-500.

 

Jeg har en LG G3 og en Mate 7. Jeg foretrekker Mate 7 og da tenker jeg ikke på farger men 1080p er mer enn bra nok. 2K vil bare trekke mer batteri og forskjellen er minimal.

 

Greit å dra 400-500 ut av ræva uten en eneste ting til å backe det ?

 

Øyet kan oppfatte opp til 2190 ppi.

 

Du kan lese mer om det her, hvor det sies at 720 ppi er det man burde hige etter på mobiler.

http://techdissected.com/ask-ted/ask-ted-how-many-ppi-can-the-human-eye-see/

Lenke til kommentar

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pixel_density

 

Vel, wikipedia skriver at ett utrenet øye sjeldent kan oppfatte detaljer høyere en 300 PPI. Vi snakker skjermer på 6 tommer i tillegg.

 

Bra nok for deg eller skal jeg finne mer?

 

Vi snakker om en mobiltelefon og ikke 70 tommer. For en telefon så oppfatter ikke øyet høyere ppi en 300 men det varierer med størrelse.

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar

Greit å dra 400-500 ut av ræva uten en eneste ting til å backe det ?

 

Øyet kan oppfatte opp til 2190 ppi.

 

Du kan lese mer om det her, hvor det sies at 720 ppi er det man burde hige etter på mobiler.

http://techdissected.com/ask-ted/ask-ted-how-many-ppi-can-the-human-eye-see/

 

Det gir lite mening å snakke om øyet og PPI, da det vil være avhengig av hvor stor andel av synsfeltet det opptar. Som kilden din sier vil et perfekt øye på det nærmeste det kan fokusere, i den skarpeste delen av øyet, teoretisk skille 2190 punkter per tomme. Det vil være et høyst urealistisk scenario. Et normalt øye med 20/20 syn drar det ned til 876, betydelig lavere, og fortsatt på ca 10cm avstand.

 

Slutningen med 720ppi forutsetter fortsatt at man har usannsynlig bra syn, og kan skille mellom .4 bueminutter i den skarpeste delen av øyet. Det er fortsatt en usedvanlig scenario. 300 ppi på en 5-6" skjerm på rundt 45cm avstand er mye mer realistisk.

 

Når man øker størrelsen på en skjerm, øker normalt brukeren også avstanden fra øyet. Derfor vil de færreste kunne skille mellom FHD og UHD på en 55" i en vanlig stue.

 

 

Jeg har en LG G3 og en Mate 7. Jeg foretrekker Mate 7 og da tenker jeg ikke på farger men 1080p er mer enn bra nok. 2K vil bare trekke mer batteri og forskjellen er minimal.

 

 

FullHD=1080p=2K

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

FullHD=1080p=2K

 

Det blir feil.

 

 

 

 

  1. For example, 2K reference resolution is 2048 × 1536 pixels, whereas 4K reference resolution is 4096 × 3072 pixels. Nevertheless, 2K may also refer to resolutions like 2048 × 1556 (full-aperture), 2048 × 1152 (HDTV, 16:9 aspect ratio) or 2048 × 872 pixels (Cinemascope, 2.35:1 aspect ratio).
  2. Display resolution - Wikipedia, the free encyclopedia
    en.wikipedia.org/wiki/Display_resolution
Lenke til kommentar

Benchmarks on the Nexus 6 specifically is Android Lollipops Full Disk Encryption (FDE). Android has actually had this ability since Android 3.0 Honeycomb, but Lollipop is the first time its being enabled by default on new devices. When FDE is enabled, all writes to disk have the information encrypted before its committed, and all reads have the information decrypted before theyre returned to the process. The key to decrypt is protected by the lockscreen password, which means that the data should be safe from anyone who takes possession of your device. However, unlike SSDs, which often have native encryption, eMMC has no such standard. In addition, most SoCs dont have the type of fixed-function blocks necessary to enable FDE with little to no performance penalty.

 

 

 

69406.png

69407.png

69408.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...