Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rart at det gjør det, aldri skjedd med meg før.. Får vel tune det manuelt mtp hvordan power-planen skal fungrer.

Ohhh so hardcore! :O

Neida xD

Yep, ikke kødd med meg..  :cool:

:rofl:

EDIT: For OT så var det bare å endre i PP så funka det fint etterpå. Folder/stresstester uten problemer. :)

Endret av Snusmumr1kk1
Skrevet

Fått ned volten litt, den klarer 1.0V ved 4,0GHz. Dog feiler den etter en stund, så har satt den opp til 1.02V og da virker den stabil. :)

Test.jpg

Skrevet

Hva mener du med etter en stund?

På 1.024 så krasjet den etter 7 timer for meg m/ 5960x på 4000nhz. Så kjør ca 12 timer om du driver med kritisk arbeid. :)

Den krasjet etter ca 90 min. Kan la den kjører lengere en dag på den volten jeg nå bruker. Spilte en del timer igår også uten problemer. :)

Skrevet

Neh.

Det som har vist seg å være den beste stabilitetstesten for meg er å kjøre både GPU(ene) & CPU på folding (I klienten, altså ikke Nacl + Gpu)i ca 12 timer.

Er den ustabil så fryser som oftest maskinen.

Skrevet (endret)

Som du fikk fra the Piratebay eller?

Anyways, 6950X 1500USD. Om det stemmer så vil den vel koste 15-16K-ish?

http://www.overclock3d.net/articles/cpu_mainboard/intel_s_broadwell-e_6950x_10-core_may_cost_1500/1

Tenk nærmere 16-17K  :hm:

Vil ikke regne med at den norske krona blir sterkere i år.

En gammel kjenning her på forumet kjøpte Q6600 ES for 15000kr i sin tid (edit: lurer på om det var Kentsfield E6700 2,67GHz Quad (ES). Dette var da vel et halvt år før den kom ut på markedet. Da var 4core slik:  :eek:

Dette var tidelig i 2006.

Endret av Nizzen
Skrevet (endret)

Nytter ikke tenke slik. Hvis du ikke takler å grine når det går i søpla, ikke kjøp det. Folk kjøper jo biler til flerfoldige hundretusen - de går på dynga til slutt de også.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Skrevet

Nytter ikke tenke slik. Hvis du ikke takler å grine når det går i søpla, ikke kjøp det. Folk kjøper jo biler til flerfoldige hundretusen - de går på dynga til slutt de også.

Derfor er det best å kjøpe hardware med èn gang det kommer ut på markedet, slik at ikkje alle pengene går til pengesluket biler  :green:

Har 2 biler her hjemme, og det er ALT for mye penger ut av vinduet. Det kjedelige er at  vi trenger dritten. :grumpy:

Skrevet

11-12 måtte jeg seriøst vurdert det, men nærmere 16 da må jeg faktisk tenke meg grundig om jeg egentlig trenger det.

Klart, blir enda kulere å være kongen på haugen da når det koster litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...