Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 23 år og traff en gutt for en månede siden. Han sa da at han var 22 år, greit nok tenkte jeg.

Men for en uke siden fant jeg ut at han ikke er 22, men 17 år?!
Han hverken ser ut som han er 17 eller virker som han er 17, veldig voksen av seg.

Er det helt sykt med 6 års aldersforskjell? Jeg tenker stadig på om det er for drøyt.. men er jo blitt glad i fyren..



Anonymous poster hash: cc6c7...6fb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier alltid å si at alder i seg selv ikke har noe å si for kjærligheten mellom to personer, og jo eldre man blir desto mindre betydning får det. Selvfølgelig er forskjellen fra 11 til 17 så synes nok mange det er rart, men er den fra 30 til 36 så er det ingen som ofrer det en tanke. Eller noen er det nok, men har virkelig det de måtte mene noe å si for hva du føler for ham og han føler for deg? ;)

 

Det er jo nettopp det dere eventuelt måtte føle for hverandre som er viktig, og også hvorvidt begge genuint føler seg, om ikke klar for det, så i alle fall villige til å ta steget, og ansvaret det fører med seg. Hvis det er på plass så synes jeg ikke alder bure stå mellom to personer. :)

 

Ellers vil jeg, i likhet med personen over her, sette et større spørsmålstegn (spesielt med tanke på modenhet) ved det at han løy til deg om alderen, enn det at han er 6 år yngre enn deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, det også, men det har vi allerede "diskutert" om.

 

Hadde han sagt til meg at han var 17 fra starten av, ville jeg aldri rotet med han fra starten av. Hannes "unnskyldning", og fakta.

 

men ja... løgn gjør ikke usikkerheten noe bedre.

 

 

Anonymous poster hash: cc6c7...6fb

 

Jeg sier ikke at dette utgangspunktet gjør forholdet dødfødt, men at det er bemerkelsesverdig at han innleder det hele med en løgn. Igjen virker det jo, som jeg forsåvidt også tenkte over før jeg skrev i sted, som han har hatt god grunn for dette.

 

Så lenge du er komfortabel med både ham og aldersforskjellen mellom dere, og denne "hvite" løgnen (eller hvordan man nå skal omtale den) ikke er veldig til bry for deg, så er det vel bare å kjøre på?

Lenke til kommentar

Om en setter seg i hans sko, skjønner jeg litt at han løy. Det er ikke rett, men her er gutten bare 17 år.
Han er interessert i ei dame? på 23 år, og vet at han ikke har sjans om han sier sin ekte alder.
Sånn sett forstår jeg det.
Problemet blir jo da, var det en "hvit" løgn kun for å få din interesse, eller venter flere løgner?

Og om dere trives sammen, burde ikke alder ha noe å si. Som andre skriver, må du føle på deg selv hva som er rett og galt, for deg!

Og til Lady_A, er virkelig ikke bestandig at eldre karer er noe særlig bedre skal jeg si deg.
Satse på eldre karer om en virkelig vil ha noe seriøs moro, really? Kan da fint være like moro med litt yngre også, om ikke mer ;)
Men enig med deg ang. seriøst forhold, unge gutter kan være ganske umodne på den fronten.

Endret av MartDesign
Lenke til kommentar

Om en setter seg i hans sko, skjønner jeg litt at han løy. Det er ikke rett, men her er gutten bare 17 år.

Han er interessert i ei dame? på 23 år, og vet at han ikke har sjans om han sier sin ekte alder.

Sånn sett forstår jeg det.

Problemet blir jo da, var det en "hvit" løgn kun for å få din interesse, eller venter flere løgner?

 

Og om dere trives sammen, burde ikke alder ha noe å si. Som andre skriver, må du føle på deg selv hva som er rett og galt, for deg!

 

Og til Lady_A, er virkelig ikke bestandig at eldre karer er noe særlig bedre skal jeg si deg.

Satse på eldre karer om en virkelig vil ha noe seriøs moro, really? Kan da fint være like moro med litt yngre også, om ikke mer ;)

Men enig med deg ang. seriøst forhold, unge gutter kan være ganske umodne på den fronten.

 

 

 

 

 

Nope. Er ikke mye moro man kan ha det med "barn".

 

Og ja, jeg er seriøs. Jeg snakker av erfaring. (IKKE med "barn", men med eldre karer ;) )

Lenke til kommentar

Du presenterer din erfaring som fakta? For et tåpelig innlegg. Andre kan da ha det artig med 17-åringer selv om ikke du har hatt det.

 

 

Ser poenget med nicket ditt ;)

 

HVOR "presenterer" jeg min erfaring som FAKTA ?

 

Det er MIN mening, altså, MIN "fakta" ja, men på ingen måte har jeg "presentert" det som "wikipedia FAKTA".

 

Get your fact's straight.

 

Læl the irony..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du presenterer din erfaring som fakta? For et tåpelig innlegg. Andre kan da ha det artig med 17-åringer selv om ikke du har hatt det.

Ser poenget med nicket ditt ;)

 

HVOR "presenterer" jeg min erfaring som FAKTA ?

 

Det er MIN mening, altså, MIN "fakta" ja, men på ingen måte har jeg "presentert" det som "wikipedia FAKTA".

 

Get your fact's straight.

 

Læl the irony..

 

Hva i alle dager er det du snakker om? "Wikipedia-fakta"? Din mening og din "fakta"? Det jeg mente var at du var så bastant i din mening at det virker som alt annet er feil. Vet ikke hvor gammel du er, men man lærer vel på barneskolen at man alle har forskjellige meninger? :)

 

Du sier rett og slett "Nei, dette går ikke, jeg har erfaring med dette"

 

Forresten - har du ikke noe comeback er det rimelig døvt å fornærme brukernavnet.

Endret av Dysfunctional
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Du presenterer din erfaring som fakta? For et tåpelig innlegg. Andre kan da ha det artig med 17-åringer selv om ikke du har hatt det.

Ser poenget med nicket ditt ;)

 

HVOR "presenterer" jeg min erfaring som FAKTA ?

 

Det er MIN mening, altså, MIN "fakta" ja, men på ingen måte har jeg "presentert" det som "wikipedia FAKTA".

 

Get your fact's straight.

 

Læl the irony..

 

Hva i alle dager er det du snakker om? "Wikipedia-fakta"? Din mening og din "fakta"? Det jeg mente var at du var så bastant i din mening at det virker som alt annet er feil. Vet ikke hvor gammel du er, men man lærer vel på barneskolen at man alle har forskjellige meninger? :)

 

Du sier rett og slett "Nei, dette går ikke, jeg har erfaring med dette"

 

Forresten - har du ikke noe comeback er det rimelig døvt å fornærme brukernavnet.

 

 

Hva i alle dager er det du ikke klarer å forstå?

Jeg skrev MIN MENING, og også knyttet til MINE ERFARINGER. Det for MEG, er MIN fakta ja.

 

Jeg sa IKKE det jeg sa utifra det norske LOVVERK, eller "wikipedia" for den saksskyld.

Skjønner du hva jeg sier nå (etter å ha måttet forklare det samme to ganger), eller skjønner du fremdeles absolutt ingenting ?

 

Jeeeez. Spar kveruleringene dine til noen andre. Og ja, jeg syns det passet seg å bemerke brukernavnet. Er det ett problem for deg? Synd, trist, leit..

 

Lenke til kommentar

Man kan ha mye moro med en 17åring, også sammenlignet med "eldre". Det vet jeg på meg selv og av erfaring. :) Folk som sier annet kommer med dårlige råd. Styr unna! Er det en stor aldersforskjell? Ja, nå er det. Spiller det noen rolle? Finn ut av det ilag, og ikke på internett med brukere med allslags absurd "erfaring" og "kunnskap".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...