Gå til innhold

TEST: Asus ROG Swift PG278Q


Anbefalte innlegg

 

 


6 ms.. fysj
Kan ikke spille FPS på 6ms huff.

 

 

Da kan du tenke deg de her som spiller på IPS på 60hz... Enda værre :scared:

 

Jeg spiller på IPS på 60hz, går fint det :wee:. Hadde selvsagt vært kjekt med et kjappere panel, men er ikke aktuelt å gå tilbake til TN.

Endret av Uderzo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

6 ms.. fysj

Kan ikke spille FPS på 6ms huff.

 

 

Da kan du tenke deg de her som spiller på IPS på 60hz... Enda værre :scared:

 

Jeg spiller på IPS på 60hz, går fint det :wee:. Hadde selvsagt vært kjekt med et kjappere panel, men er ikke aktuelt å gå tilbake til TN.

 

 

IPS blir jo ikkje like digg i bevegelse, det blir jo graut...

 

Ser du er mest aktiv i OT-Baren her på forumet. Da er det ikkje rart du har den gode Dellskjermen, hvis du lurker rundt der, og ser i "babetråden" og "puppetråden" :p

 

Altså IPS er DIGG til stillbilder :green:

Endret av Nizzen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

TN-panel kan bare vise x bra bildekvalitet og det ble dermed ganske uinteressant for meg. Den dagen det kommer IPS(eller tilsvarende/bedre) med 120 Hz og 1440p med Gsync åpner jeg gjerne lommeboka bredt, men inntil videre holder jeg meg til min 1080p 60 Hz BenQ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TN-panel kan bare vise x bra bildekvalitet og det ble dermed ganske uinteressant for meg. Den dagen det kommer IPS(eller tilsvarende/bedre) med 120 Hz og 1440p med Gsync åpner jeg gjerne lommeboka bredt, men inntil videre holder jeg meg til min 1080p 60 Hz BenQ.

 

Jeg regner med at du har testet Asus Swift, siden du vet at TN er så dårlig?

 

At folk i det heletatt sammenlikner IPS og TN i gaming sammenheng er for meg uforstålig. Forskjellen er liksom Bentley Mulsanne VS Formel 1 bil.

 

Selv liker jeg å ha 2 skjermer. 1 til gaming, og 1 til bildebruk.

 

Ikkje faen om jeg bruker Eizoskjermen til gaming for å si det slik, selv om det er konge stillbildekvalitet.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det stor forskjell mellom TN skjermene også, noe jeg selv har sett stor forskjell på.

 

La nå disse IPS fjottene sitte der med sine 60Hz, for min del er 60Hz fullstendig uaktuelt til FPS. Det blir som å gå tilbake til moped etter å a hatt billappen i 10år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

holy macrell.

 

den prisen

Heldigvis er det kommet en kongeskjerm, sier jeg :)

 

Ting som er meget bra, pleier å koste deretter. Skjermen er jo billigere enn 1 stk Gtx Titan tilogmed :)

 

 

 

7000 er ikke verdt det når det er TN panel. Hvorfor finnes det ingen 27" skjermer med 120hz/144hz som har IPS panel?

 

Det er bare å lese øyet stort og vått, jeg tror jeg har funnet den jeg vil ha når jeg blir lei av min BenQ XL2720Z - og det er ikke Asus-skjermen i denne testen. Overlord Tempest X270OC er jo et passende navn :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Mangler bare 4k så hadde den vært komplett :-)

4k gjør den bare dårligere... Si det samme om ett år eller 2, når hardware klarer å pushe 120+ fps i de fleste spilli 4k ;)

du vet at man ikke trenger å kjøre spill i 4k selv om man har en 4k skjerm? og hvis du ikke kjønner vitsen med å ha 4k skjerm hvis man ikke spiller spill i 4k, så fins det andre ting man gjør på en pc enn å spille...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Mangler bare 4k så hadde den vært komplett :-)

4k gjør den bare dårligere... Si det samme om ett år eller 2, når hardware klarer å pushe 120+ fps i de fleste spilli 4k ;)

du vet at man ikke trenger å kjøre spill i 4k selv om man har en 4k skjerm? og hvis du ikke kjønner vitsen med å ha 4k skjerm hvis man ikke spiller spill i 4k, så fins det andre ting man gjør på en pc enn å spille...

 

 

Å sier du det? :wee:

Derfor har man 2 skjermer ;)

 

Nedskalering er heller ikkje optimalt.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

6 ms.. fysj

Kan ikke spille FPS på 6ms huff.

 

 

Da kan du tenke deg de her som spiller på IPS på 60hz... Enda værre :scared:

 

Jeg spiller på IPS på 60hz, går fint det :wee:. Hadde selvsagt vært kjekt med et kjappere panel, men er ikke aktuelt å gå tilbake til TN.

 

 

IPS blir jo ikkje like digg i bevegelse, det blir jo graut...

 

Ser du er mest aktiv i OT-Baren her på forumet. Da er det ikkje rart du har den gode Dellskjermen, hvis du lurker rundt der, og ser i "babetråden" og "puppetråden" :p

 

Altså IPS er DIGG til stillbilder :green:

 

hehe, you got me :p

Jeg har aldri spilt på 144hz skjermer, gikk fra 60hz TN til 60hz IPS, så jeg er lykkelig uviten om hvor bra 144hz er. Så lenge jeg ikke vet hva jeg går glipp av så lever jeg greit med IPS, så holder meg unna 144hz inntil videre :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

6 ms.. fysj

Kan ikke spille FPS på 6ms huff.

 

 

Da kan du tenke deg de her som spiller på IPS på 60hz... Enda værre

 

 

First world problems much? Heheh.

Tviler på at du legger merke til 6 ms.. jeg tenkte det samme om 60hz vs 120hz, men der tok jeg feil. Har forsåvidt aldri hatt en 6ms skjerm.

 

Får sette opp denna skjermen på ønskelista, også får vi vente og se om den kommer på lager noe sted her i landet snart.

Endret av Bakken91
Lenke til kommentar

 

Ikke bare greit; enda bedre etter min mening!
Jeg tipper at de fleste av oss som har qnix, overlord tempest, yamakasi catleap og andre koreaskjermer har lyst på Asus Swift. Enkle grunnen er at swift er mye raskere.

Det er også en grunn for at det står opptil 120 OC På noen av koreaskjermene.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...