Gå til innhold

Far Cry 4 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir det vanskeligere ut i spillet? Jeg husker Far Cry 3 på medium og det var rimelig vanskelig, mens dette på medium føler jeg er altfor lett..

 

 

Er vel litt sånn med Far Cry serien at om du tar deg tid og grinder litt utstyr/skills så kan det fort bli veldig lett. Er for eks bare å rushe inn alene og ta ut ett Fortress på 2 minutter om man har granatkastern på Normal, så Hard er nok å anbefale for alle som har spilt litt FPS`er før.

Lenke til kommentar

Etter at du har fått Buzzsaw så blir det lett uansett. På side-missions hvor man skal frigi gisler så må man normalt sett snike seg rundt og ta ned én fiende om gangen, men med Buzzsaw er det bare å hoppe inn i mengden og plaffe ned alle sammen før de rekker å drepe alle gislene.

 

 

Buzzsaw — MG42 LMG. Comes with a extended magazine with 400 rounds and optical sight. Available after liberating 17 bell towers. Sadly this weapon is a game breaker, OP to the max and capable of killing even the heaviest foe with a burst it makes the last challenges in the game fairly mundane. Lots of fun, but best avoided if playing for the story element.

 

http://farcry.wikia.com/wiki/Signature_Weapons

 

Lenke til kommentar

Etter at du har fått Buzzsaw så blir det lett uansett. På side-missions hvor man skal frigi gisler så må man normalt sett snike seg rundt og ta ned én fiende om gangen, men med Buzzsaw er det bare å hoppe inn i mengden og plaffe ned alle sammen før de rekker å drepe alle gislene.

 

 

Buzzsaw — MG42 LMG. Comes with a extended magazine with 400 rounds and optical sight. Available after liberating 17 bell towers. Sadly this weapon is a game breaker, OP to the max and capable of killing even the heaviest foe with a burst it makes the last challenges in the game fairly mundane. Lots of fun, but best avoided if playing for the story element.

 

http://farcry.wikia.com/wiki/Signature_Weapons

 

Haha ja den er helt lattelig OP ^^

 

Vurdere å resette alle outpost og fortress og prøve å ta de over igjen uten å bruke noen hjelpemidler som detection meter / hit indicator / health / minimap / ammo og selvsagt ta av weapon tagging.

Skal heller ikke bruke noen sprøyter :p

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Hmm, må faktisk ned på;

 

Textures: High

Shadow: Low

Post FX: High

Geometry: High

Vegetation: High

Terrain: High

Water: High

Environment: High

Ambient Occlusion: Off

Anti-Aliasing: SMAA

Godrays: Off

Fur: Off

Trees relief: Off

 

 

Spiller med GTX Titan på 2560x1440 oppløsning. Måtte skru ned en hel del mer enn jeg hadde sett for meg, og selv med dette så har jeg ytelse på 50-55 FPS og tidvis er jeg nede på 40-50 FPS.

Lenke til kommentar

Hmm, må faktisk ned på;

 

Textures: High

Shadow: Low

Post FX: High

Geometry: High

Vegetation: High

Terrain: High

Water: High

Environment: High

Ambient Occlusion: Off

Anti-Aliasing: SMAA

Godrays: Off

Fur: Off

Trees relief: Off

 

 

Spiller med GTX Titan på 2560x1440 oppløsning. Måtte skru ned en hel del mer enn jeg hadde sett for meg, og selv med dette så har jeg ytelse på 50-55 FPS og tidvis er jeg nede på 40-50 FPS.

 

Ja er vel ikke optimalt optimalisert men hvis du klarer deg med 1080p så kan du maxe ut alt, kan det selv med GTX 780.

Lenke til kommentar

Forsøkte å sette ned til 1920x1080 men som alltid så ser ting tragisk ut når du ikke kjører native oppløsning på LCD, blir blurry som pokker så det er totalt uaktuelt.

 

Ahh, riktig. Det skal sies at spillet har innebyggede lag-spikes da hvor du rett som det er detter ned en 10-20 frames uansett hva slags instillinger du kjører på.. er vel strengt tatt kun Ubisoft som kan få gjort noe med akkurat det.

Lenke til kommentar

 

 

Forsøkte å sette ned til 1920x1080 men som alltid så ser ting tragisk ut når du ikke kjører native oppløsning på LCD, blir blurry som pokker så det er totalt uaktuelt.

Ahh, riktig. Det skal sies at spillet har innebyggede lag-spikes da hvor du rett som det er detter ned en 10-20 frames uansett hva slags instillinger du kjører på.. er vel strengt tatt kun Ubisoft som kan få gjort noe med akkurat det.

Tull!

 

Spillet krever bare vanvittig mye. Bruker nå 3x gtx980 i sli og kan fortelle at sliskaleringa er veldig bra. Har testet ett, to og 3-way sli på fc4. Ganske sinnsykt at det krever 3 x980 for å gå smooth på 1440p 100+ fps, men slik er det nå. Morro at det hjelper med mere hardware synes jeg.

 

Spiller på ultra (alt på) utenom AA som er på 2x og 1440p g-sync.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Forsøkte å sette ned til 1920x1080 men som alltid så ser ting tragisk ut når du ikke kjører native oppløsning på LCD, blir blurry som pokker så det er totalt uaktuelt.

Ahh, riktig. Det skal sies at spillet har innebyggede lag-spikes da hvor du rett som det er detter ned en 10-20 frames uansett hva slags instillinger du kjører på.. er vel strengt tatt kun Ubisoft som kan få gjort noe med akkurat det.

Tull!

 

Spillet krever bare vanvittig mye. Bruker nå 3x gtx980 i sli og kan fortelle at sliskaleringa er veldig bra. Har testet ett, to og 3-way sli på fc4. Ganske sinnsykt at det krever 3 x980 for å gå smooth på 1440p 100+ fps, men slik er det nå. Morro at det hjelper med mere hardware synes jeg.

 

Spiller på ultra (alt på) utenom AA som er på 2x og 1440p g-sync.

 

 

Regner med at du skjønte at innebyggede lag-spikes ikke var bokstavelig ment, og jo, spillet har en tendens til å falle i frame rate ved mye bevegelse på alle normale oppsett. Ditt må sies å være noe utover det og hva man kan forvente av ytelse på en normalt oppgradert gaming rig, derfor blir det ikke helt relevant å sammenlikne med. Skulle dog tro at du merket det innimellom allikevel, jeg gjør det og har stabil høy fps ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...