Gå til innhold

Hva ville du fjernet for å lage en bedre verden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Redusere antall folk som ikke klarer å se store sammenhenger. Vi kan begynne med politikere.

 

Fra et evolusjonelt ståsted, så hadde det nok heller ikke skadet å redusere antall folk med dårlig genmateriale, samt lavere intelligens. Vi lever i et samfunn hvor "Den svakestes rett" har blitt et ideal. Tvilsomt at dette er bra på lengre sikt.

 

Er vi heldig så ender vi opp med mange Elons Musker og Steve Jobser. Før vi vet det, så sitter vi med løsningen på "uendelige" mengder energi og alle verdens problemer vil forsvinne over natten. Men først må vi altså fjerne politikere og de som stemmer på dem.

Lenke til kommentar

Hvilen utgave av "meg" - nå, for ett par år siden, eller om ca 20 år?

Hmm. Tror ikke det gjør noe, jeg er jeg, og verden vil være bedre med bare meg :) Da ville også politikk og konflikter være ute av bilde, de ville ikke vært nødvendig lenger ;) Endret av Prospect
Lenke til kommentar

På en måte ville jeg ha sagt religion men det er ikke religionen som er kjernen av problemet, problemet er at tekster feiltolkes og radikale ideologier oppstår.

 

På samme måte kan man si at politikk vil bunne ut i det samme, i teorien er f.eks. kommunisme et bra konsept men på grunn av individuelle tolkninger så har aldri et rent kommunistisk styresett fungert.

 

På en måte har det vært bedre om vi har vært en del av et "hivemind" da det ikke ville vært noen uenighet men alltid en felles konsensus,

Men da mister vi samtidig det som gjør menneskeheten unik og spennende.

 

Man kunne også si at om vi fjernet evnen til å gjøre andre vondt har verden vert en bedre plass og det er sant men det er takket være denne dyriske delen av oss at vi er der vi er og uten dette har vi ikke hatt like rask evolusjonær framgang.

 

Det er enkelt og greit jævla vanskelig for meg å si hva vi kan fjerne fra verden som vi lever i idag for å gjøre verden bedre for alle negative ting vil også ha en positiv påvirkning på noen som igjen kan skape noe positivt for mange.

 

Har vi fjernet intellektet fra mennesket har nok verden vert en mye bedre plass å leve.

Endret av weebl
Lenke til kommentar

På en måte ville jeg ha sagt religion men det er ikke religionen som er kjernen av problemet, problemet er at tekster feiltolkes og radikale ideologier oppstår.

 

På samme måte kan man si at politikk vil bunne ut i det samme, i teorien er f.eks. kommunisme et bra konsept men på grunn av individuelle tolkninger så har aldri et rent kommunistisk styresett fungert.

 

På en måte har det vært bedre om vi har vært en del av et "hivemind" da det ikke ville vært noen uenighet men alltid en felles konsensus,

Men da mister vi samtidig det som gjør menneskeheten unik og spennende.

 

Man kunne også si at om vi fjernet evnen til å gjøre andre vondt har verden vert en bedre plass og det er sant men det er takket være denne dyriske delen av oss at vi er der vi er og uten dette har vi ikke hatt like rask evolusjonær framgang.

 

Det er enkelt og greit jævla vanskelig for meg å si hva vi kan fjerne fra verden som vi lever i idag for å gjøre verden bedre for alle negative ting vil også ha en positiv påvirkning på noen som igjen kan skape noe positivt for mange.

 

Har vi fjernet intellektet fra mennesket har nok verden vert en mye bedre plass å leve.

Hvis vi hadde fjernet intellektet ville dette vært siste gang du logget deg inn på diskusjon.no. Nå oppfordrer du til at man skal slutte å bruke diskusjon.no, og det tviler jeg på om er lov, en administrator bør sjekke dette, og gjøre nødvendige tiltak.

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Fjernet det aller meste av staten og statelig byråkrati, og det meste av lover.

 

Så vi hadde hatt igjen kun militæret, politi, rettsvesen og lovgivning som statlige oppgaver Og lovgivningen skulle blitt styrt av en streng og god grunnlov og direkte demokrati (kun individer er stemmeberettiget og hver stemme teller like mye og man må ha over et hvisst antall stemmer i tillegg til flertallet for å få en lov gjennom).

 

Og som en mer urealistisk en: fjernet døden (den naturlige) og samtidig kraftig begrenset reproduksjon til å kun være nok til å erstatte de som blir drept i ulykker eller drap.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

 

Fjernet det aller meste av staten og statelig byråkrati, og det meste av lover.

 

Så vi hadde hatt igjen kun militæret, politi, rettsvesen og lovgivning som statlige oppgaver Og lovgivningen skulle blitt styrt av en streng og god grunnlov og direkte demokrati (kun individer er stemmeberettiget og hver stemme teller like mye og man må ha over et hvisst antall stemmer i tillegg til flertallet for å få en lov gjennom).

 

Positiv tenkning fra Flesvik her
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...