Gå til innhold

Hva ville du fjernet for å lage en bedre verden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant spørsmål. Jeg tror vel jeg ville fjernet sosiale hierarkier mellom mennesker. Det har vært mulig før, og håper det vil være mulig igjen, så lenge den menneskelige natur ikke har forandret seg for mye gjennom de siste 10000 års evolusjon.

 

Dette fordi jeg mener mennesker skal få være med på å bestemme over avgjørelser som gjelder dem, og alle andre problemer(og fordeler) det fører med seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fjerne menneskets evne til å lyve.

 

For seg selv (livsløgnen), eller bare for andre?

 

Geir :)

 

For alle.

 

Positivt:

Ingen lover noe de vet de ikke kan holde.

Tenk så mye tid som vil spares hos politiet, etterforskning vil være overflødig.

Domstolene erstattes av et skjema, skyldig eller ikke. Ingen uskyldig dømt.

Kun sannhet og virkelighet i media. Det alene er grunn nok:).

Janteloven pensjoneres.

Slutt på svindel.

Slutt på ondskap.

Slutt på religion.

Alle politikere kan stoles på.

Alle mennesker kan stoles på.

Negativt:
Kvinner må slutte å spørre om de ser tykke ut i det og det plagget.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du aldri hørt om hvite løgner, eller vennligsinnede løgner - som man bruker i de situasjoner hvor det å være helt sannferdig ikke vil være den beste strategi, der og da.

 

:)

Lenke til kommentar

Har du aldri hørt om hvite løgner, eller vennligsinnede løgner - som man bruker i de situasjoner hvor det å være helt sannferdig ikke vil være den beste strategi, der og da.

 

:)

Hvite løgner må opphøre.

 

Det vil nok bli noen tårer og kald mat, men er egentlig hvite eller vennligsinnede løgner noen sinne den beste strategi?

 

Jeg ljuger hvitt og vennligsinnet hele tiden, men det er feigingen og latsabben i meg som gjør det.

 

Edit:

 

 

Skatteflyktning:

"fordi de ligger 6 fot under torva. Det er nok de eneste politikerne dere kan stole på. "

 

 

Husk hva tema er! Jeg har ved et pennestrøk fjernet løgn.

 

Derfor kan levende politikere stoles på også.

Endret av medlem-304477
Lenke til kommentar

Nå forutsetter vel førsteposten at du skal ha et lit mer altrustisk motiv:

 

Husk: Bare én "ting", så prioriter nøye. Jeg forstår at akkurat nå vil du helst bli kvitt dine plagsomme foreldre eller sjef, eller en håpløs politiker, men det er ikke ditt liv som skal bli bedre, det er verden. (Ikke nødvendigvis i sin helhet, men det bør monne litt utover din egen nesetipp.)

 

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Lett å fjerne verden .. bare lukk øynene, så er verden borte - åpne øynene, og se, der skapte du verden enda en gang

 

Hvis noe skal fjernes, så vil jeg helst at den automatiserte skaperen i meg skal bli stille og slutte å skape seg selv

 

Verden snurrer rundt meg, mens jeg står helt stille - det kan se ut som jeg snurrer for den som betrakter meg, men det er ikke sant, fordi jeg beveger meg ikke, det er betrakteren som beveger sine tanker, og derfor virker det som jeg lever og er noe som er i bevegelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...