Gå til innhold

Hva ville du fjernet for å lage en bedre verden?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Klasseskille og penger.

Fordel godene vi har på en rettferdig måte og sørg for at vi engasjerer oss mer for å utvikle verden i riktig retning.

Sjelden sett en bedre oppskrift for å bli kvitt alle goder i verden.

 

 

Det kommer helt an på hva man legger i det "gode" - hva med å ha minst mulig, og dermed bli mer fri, altså personlig frihet - vil du ikke si at det er ett ganske stort gode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Klasseskille og penger.

Fordel godene vi har på en rettferdig måte og sørg for at vi engasjerer oss mer for å utvikle verden i riktig retning.

Sjelden sett en bedre oppskrift for å bli kvitt alle goder i verden.

Det kommer helt an på hva man legger i det "gode" - hva med å ha minst mulig, og dermed bli mer fri, altså personlig frihet - vil du ikke si at det er ett ganske stort gode?

Det har aldri vært ett problem for noen å bli kvitt sine personlige eiendeler om man ønsker det.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvilen utgave av "meg" - nå, for ett par år siden, eller om ca 20 år?

Hmm. Tror ikke det gjør noe, jeg er jeg, og verden vil være bedre med bare meg :) Da ville også politikk og konflikter være ute av bilde, de ville ikke vært nødvendig lenger ;)

 

 

Men har du bestandig vært akkurat sånn som du er nå, eller har du endret deg etter hvert som tiden har gått? Jeg mener at hvis du får viljen din nå, og så endrer deg om ett år, og blir lei deg for at du er helt alene, hva da?

 

 

Awarewolf

Hvordan gjør det deg fri å ha minst mulig?

 

Du sitter f.eks på en data med internet med tilgang på all værdens informasjon og underholdning. Hvordan er det ikke en frihet?

Det gjør meg fri å ikke ha mer enn høyst nødvendig, fordi jeg trenger ikke bruke tid på å skaffe det, ikke bruke tid og krefter på å ta vare på det, og jeg trenger ikke bruke energi på å kvitte meg med det.

Fordi den hyggen, lik all annen hygge, kommer forkledd som ett pent agn, og midt inni agnet ligger det litt gift - så tar jeg for mye av den typen hygge, blir jeg til slutt forgiftet

 

 

 

Klasseskille og penger.

Fordel godene vi har på en rettferdig måte og sørg for at vi engasjerer oss mer for å utvikle verden i riktig retning.

Sjelden sett en bedre oppskrift for å bli kvitt alle goder i verden.

Det kommer helt an på hva man legger i det "gode" - hva med å ha minst mulig, og dermed bli mer fri, altså personlig frihet - vil du ikke si at det er ett ganske stort gode?

Det har aldri vært ett problem for noen å bli kvitt sine personlige eiendeler om man ønsker det.

 

Sløsing er en uting, så det fikser man ved å ikke anskaffe seg dette i utgangspunktet. Og det man allerede har, vel det har man

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Awarewolf

Hvordan gjør det deg fri å ha minst mulig?

 

Du sitter f.eks på en data med internet med tilgang på all værdens informasjon og underholdning. Hvordan er det ikke en frihet?

Det gjør meg fri å ikke ha mer enn høyst nødvendig, fordi jeg trenger ikke bruke tid på å skaffe det, ikke bruke tid og krefter på å ta vare på det, og jeg trenger ikke bruke energi på å kvitte meg med det.

Fordi den hyggen, lik all annen hygge, kommer forkledd som ett pent agn, og midt inni agnet ligger det litt gift - så tar jeg for mye av den typen hygge, blir jeg til slutt forgiftet

 

 

Jaha så hvorfor plager du deg selv med dette grusomme fengselet kalt Internet da? Over 19 000 innlegg til nå bare på dette forumet.

 

Så det du sier er at å ligge å gjøre absolutt ingen ting og stirre på en blank vegg er friheten altså? For de fleste normale personer så kalles det for fengsel og er det motsatte av frihet, nemlig frihetsberøvelse.

 

Å kite, å fly paraglider, å sykkle downhill, å ta en topptur på ski eller snowboard, å dykke, osv. gir meg frihetsfølelse. Alle disse er avhengige av "ting". Ting gir meg altså muligheten til frihet.

 

At du ser på en fengselstilværelse uten noen ting å holde på med som frihet tror jeg du er ganske så ensom om.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

 

Fjerne menneskets ego.

 

Hva ser du da for deg er drivkraften?

 

Geir :)

 

Ser for meg overlevelse teller sterkest i begynnelsen med spredning til andre planeter For mange vil nok da drivkraften til skapelse forsvinne, for de vil det å være bli hovedfokus, og for andre igjen vil søken etter sammenheng lede oss stadig dypere inn i kosmos. Ser det ikke som stort problem at en stor del av arbeidskraft evt. forsvinner, da en stor del allerede i dag kan erstattes med maskiner. Morsomme med motsiden av mynten er mindre forbruk generelt. Mulig overdrivelse men antar at 90-95% av alt produsert i dag ville vært unødvendig.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den er veldig enkel å forklare, fordi ingen av de 19 000 innleggene er mine, ei heller er dette innlegget mitt. Med en gang jeg påstår at noe er mitt, følger eierskap og dermed trangen til å være noe, og friheten forsvinner

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det var voldsomt til forsvar - ser ikke at du tar ballen i det hele tatt

 

Joda jeg tar ballen. Akkurat den ballen du la opp til. Altså frihet vs ting.

 

 

Men det var ikke min ball .. ;)

 

 

 

Å kite, å fly paraglider, å sykkle downhill, å ta en topptur på ski eller snowboard, å dykke, osv. gir meg frihetsfølelse. Alle disse er avhengige av "ting". Ting gir meg altså muligheten til frihet.

 

Hva kaller du periodene mellom disse "peak moments" for noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...