Gå til innhold

Kamptråd - Brasil vs Tyskland (semfinale)


Latias

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det mest latterlige er forventningene på forhånd. Da blir smellen mye større også.

 

Man kan heller ikke forvente å vinne en dritt med Fred på topp. Sånn er det bare. Det som er enda verre er at Ronaldinho og co sitter og ser på fordi de ikke får bli med. Makan til oppskytt trener

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns hele opplegget med å drasse drakta hans ut på banen var relativt patetisk, viser hvor feil fokus spillerne hadde før de gikk på banen.

 

Helt enig. Også skal det bes til Gud ved HVER jævla mulighet. Gjerne midt i kampen og. Også griner de midt i straffekonken i en fuckings kvartfinale. Det får hele laget til å fremstå som en gjeng uprofesjonelle tenåringer med altfor mye fokus på det utenomsportslige. Det var herlig å se på Tyskland i går. Fy faen for en kamp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ronaldinho har aldri vært en god spiss i midt hode, da hadde det i så tilfellet vært bedre å brukt Hulk på topp.

Så mange andre gode alternativer er det vel ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Syns hele opplegget med å drasse drakta hans ut på banen var relativt patetisk, viser hvor feil fokus spillerne hadde før de gikk på banen.

 

Helt enig. Også skal det bes til Gud ved HVER jævla mulighet. Gjerne midt i kampen og. Også griner de midt i straffekonken i en fuckings kvartfinale. Det får hele laget til å fremstå som en gjeng uprofesjonelle tenåringer med altfor mye fokus på det utenomsportslige. Det var herlig å se på Tyskland i går. Fy faen for en kamp.

 

Det Jesus-greiene kommer jeg aldri til å forstå, men de kommer fra det landet med verdens største Jesus status, så hva kan enn egentlig forvente?

Lenke til kommentar

Med tanke på det presset Brasil har hatt på seg mtp situasjonen i landet, så syns jeg ikke de skal kritiseres for å gråte eller be til gud.

 

Men de har absolutt skuffet i dette VM, og den kampen vi så igår var ett bilde på hvordan de har gått videre nesten ene og alene pga to spillere.

Lenke til kommentar

For en helt syk fotballkamp. Trodde jeg hadde sett det meste i fotball, men neida. Ekstremt resultat.

 

Blitt en del syke resultater de siste årene når effektive lag plutselig overkjører sterk motstand som roter det til. Bayern mot Barca, Real mot Bayern, United mot Arsenal, Chelsea mot Arsenal osv. Men dette her tar virkelig kaka.

 

Skummelt å tenke på hva som faktisk kan skje i VM-finalen også. Vi har "alle" snakka om forsvarene til Argentina og Nederland på forhånd av mesterskapet, men egentlig har ting gått ganske bra der bak for begge lag. Likevel, om ting går skikkelig dritt kan de se ille ut der også om Tyskland har dagen.

 

Og PSG, dere får jaggu være glade dere har Silva til å spille Luiz god.. for han er en surrebøtte uten like. Tidenes dyreste forsvarsspiller.. jeg ler.

Lenke til kommentar

 

Helt enig. Også skal det bes til Gud ved HVER jævla mulighet. Gjerne midt i kampen og. Også griner de midt i straffekonken i en fuckings kvartfinale. Det får hele laget til å fremstå som en gjeng uprofesjonelle tenåringer med altfor mye fokus på det utenomsportslige. Det var herlig å se på Tyskland i går. Fy faen for en kamp.

 

For noe tull.

 

At spillerne ber til gud ved anledning har ingen verdens ting med umodenhet å gjøre. At de griner i en kvartfinale viser hva fotballen betyr der nede.

 

Forventningene blant folk i Brasil til dette laget overgår alt som noen sinne har eksistert i fotballhistorien. Nordmenn sliter voldsomt med å forstå hva fotball-VM betyr for disse menneskene - Brasil har veldig mange fattige mennesker som på mange måter lener seg på fotballen, og for disse folkene var det helt grusomt, det som skjedde. At Fred pipes på av egne tilskuere er ikke overraskende, og at det bryter ut opptøyer i gatene under og etter kampen er heller ikke et sjokk. Petter Myhre, som reagerte på mye av dette under kampen, forstår ikke det.

http://www.aftenposten.no/100Sport/mesterskap/mesterskapsbloggere/Ingen-steder-a-gjemme-seg-for-Brasil-446506_1.snd#.U7yemMuhzcc

 

Buhu, stakkars Brasil. Vi var mange som koste oss når målene fortsatte å renne inn i Brasil-målet, og lo når gråtende tilskuere ble filmet.

Why? Er du tolv år?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Det var 18-årsgrense på Kontraskjæret, så jeg tror ikke det var noen tolvåringer der. Poenget mitt er at det blir komisk når folk, som han Aftenposten-journalisten, fremstiller det som en stor tragedie. "Hele verden gråter med Brasil, for ingen unner dem dette"... Det er mange som holdt med Tyskland, og nøytrale supportere, som fant en stor underholdning i å se Tyskland rævkjøre Brasil. Om man ikke er Brasil-supporter så skjønner jeg ikke hvorfor man skal bli så jævlig lei seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Why? Er du tolv år?

 

Sikkert en som ikke har opplevd det Brasil har tilført fotballen med sine kunstnere, samba fotball og artisteri, Jeg var selv til stede på arrangementet i Vest Tyskland i 1974 da de vant.

 

Jeg så blant annet kampen mellom Argentina og Brasil der Revelino scoret et fantastisk mål. Glemmer aldri de sambakledde, trommende, dansende brasilienerne.

 

Fotball er kultur i Brasil. Fotball er den fattige guttens idrett. Gutten som begynner å leke med en filleball på stranden og ender opp i Real Madrid eller Manchester United.

 

De beste kommentarene jeg har hørt på Tv så langt er Tv2s David Watnes som satte dette i et mye større perspektiv. Han snakker heller ikke så mye om intelligens som de andre.

 

Det eneste positive med tapet slik jeg ser det er at Brasil har forstått at man ikke kan "walke" seg over til gull på hjemmebane. Det er bra for alle å komme ned på jorden i blant.

 

Tysklands fotball liker jeg noen ganger. Jeg liker tysk landslagsfotball langt bedre enn Engelsk. Tyskland hadde et glimrende lag rundt Beckenbauer. De har også hatt andre glimrende lag.

 

Det var gjerne et varsko at Brasil med nød å neppe slo Chile, Jeg har en kamerat fra Chile som følger Latin Amerikansk fotball langt bedre enn meg. Han sa at selv med Neymar er denne utgaven av Brasil ikke god nok til å vinne VM. Han mente personlig Colombia hadde et bedre lag. Det var ikke akkurat en velspillende kamp mellom Colombia og Brasil. Også den kampen vant Brasil med nød å neppe. Så min venn Javier fra Chile hadde helt rett. Dette brasilienske laget er en skygge av seg selv.

 

Så gjenstår det å se hvem Tyskland møter i finalen og hvor suverene de blir der.

 

Jeg vet nok ikke like mye om fotball i 2014 som Javier. Min favoritt var Brasil på grunn av tidligere meritter og hjemmefordel. Mine to outsidere var Colombia og Holland.

 

Nå gjenstår bare Holland og de skal vel slite med Messi i dag.

 

Antagelig kommer brasilenerne som eventuelt måtte være tilstede på banen for første gang i historien til å heie på Argentina. Jeg håper Holland vinner.

 

Det blir i så fall så vidt jeg husker først gang man får en ren europeisk finale i Latin Amerika og første gang et lag fra en annen verdensdel vinner.

 

Fotballen er rund. Når man analyserer de spillerne Brasil hadde når de to største var borte, var det kanskje ikke et så overraskende tap, Den fullstendige kollapsen var nok mer overraskende.

 

Måtte det beste mest velspillende laget vinne hele greia. Jeg hater grisefotball der man tar mannen og ikke ballen. Jeg hater også altfor defensiv fotball. Brasil har historisk vært selve eksponenten for offensiv fotball, Noen ganger har de hatt en av de dårligste keeperne, men allikevel vunnet. Slike overfall Neymar opplevde, burde fått strengere resksjoner enn det fikk. Rødt kort pluss noen kampers karanten der det svir på pungen er det eneste som nytter.

 

Noen som husker smarbeidet mellom Bebeto og Romario? Akkurat som man ikke merker ørretens bevegelse i vannet kunne man ikke se hvordan Romario forflyttet seg. Han var bare på et annet sted og med ballen sendt fra Bebeto. Er det noen som husker Garincha med den for korte foten som gikk forbi 9 av 10 forsvarere?

 

Nostalgi. OK det får så være.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Helt enig. Hadde Basil røket ut med tre tap i gruppespillet, kunne man sikkert synes litt synd på dem, men at det skal være en tragedie at de ikke vinner Vm synes jeg er latterlig. Hvor gode tror de egentlig selv at de er?

Tragedien ligger nok mer i resultatet og sjokket. De fleste er enige i at Brasil anno 2014 ikke hadde VMs beste stall, og så langt i mesterskapet har belaget seg på fantastiske enkeltprestasjoner fremfor å valse over motstanderne som en enhet. Jeg var heller ikke lei meg på vegne av spillerne og Scolari - det er disse guttene som bør få gjennomgå. Men at brasilianske fans, med det hysteriet som har vært rundt laget, skal få se 1-7 på hjemmebane og at vi nordmenn skal le av dem etterpå, er bare frastøtende.

 

At ikke alle gråter med Brasil er en annen sak.

Endret av LimeCanes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kampen viser bare hvor enormt overvurdert mange av Brasils spillere er. Spesielt David Luiz, verdens dyreste forsvarsspiller noensinne ( ikke inflasjonsjustert, så Ferdinand og Nesta var i realiteten dyrere), og høyt hypede Dante. De presterte å gjøre feil selv anstendig gode fjortenårige midtstoppere ville unngått. Flaut.

 

Med det sagt var Tyskland veldig gode og straffet smågutte-feilene til Brasil, så resultatet var fullt fortjent, selv om jeg helst skulle sett tyskerne ryke ut uansett kamp : - )

Endret av oOleE
Lenke til kommentar

 

Why? Er du tolv år?

 

Sikkert en som ikke har opplevd det Brasil har tilført fotballen med sine kunstnere, samba fotball og artisteri, Jeg var selv til stede på arrangementet i Vest Tyskland i 1974 da de vant.

 

Jeg så blant annet kampen mellom Argentina og Brasil der Revelino scoret et fantastisk mål. Glemmer aldri de sambakledde, trommende, dansende brasilienerne.

 

 

V Tyskland vant i 74. Men du mener vel de vant en kamp? Laget i 1982 syns jeg var det beste Brazil. Dessverre var de for lurvete i forsvaret, og ble nådeløst straffet av Rossi. Men den midtbanen de hadde da var ganske fantastic.

Lenke til kommentar

Brasil er vel kanskje det laget som har hatt lettest vei til semifinalen også. Straffekonk mot Chile i 8-delsfinalen, og Colombia i kvartfinalen. I tillegg har de hatt faen meg dommerne på sin side bare fordi dommerne har vært feige.

 

I tillegg når de blir så avhengig av en oppskrytt spiller blir det veldig vanskelig. Stopperbautaen deres (Luiz) viser hvor jævla langt unna han er av å være verdt de £50m PSG betalte for han. Det er noe helt annet å stoppe en eller to gode spillere på et lag som Chile eller Colombia eller Mexico, men med en gang det kommer et kollektiv er han faen meg helt på bærtur og egentlig viser hvor langt unna han er av å bli en av de beste stopperne. Han kommer derimot til å passe godt i Frankrike da han vil langt fra møte så mange gode spillere som i PL eller VM, men PSG kommer aldri til CL nettopp fordi spillerne er gode mot miniputter.

 

Oscar er 22 år og den spilleren på Brasil med flest taklinger. I går virket det som Oscar var fritatt fra defensive oppgaver, og man ser hva det gjorde.. Oscar er faen meg maskin til å være så ung.

 

I tillegg mener jeg at Scolari burde ta all skyld for at Brasil har vært så dårlig. Byttene, startoppstillingene og alt har vært en totalfiasko. Det er greit at du er vertsnasjon, men du er Arsene Wenger-arrogant om du går ut så høyt mot lag som er så mye bedre enn deg offensivt og defensivt. Selv om Mr. BS er uenig, så burde Scolari valgt spillere med arbeidskapasitet både defensivt og offensivt, ikke bare spillere som kan jobbe på et område. Hjelpen fra de offensive spillerne (Hulk, Fred og Bernard) var totalt fraværende. Det er ingen synd på Brasil, selv om han politikeren her inne driver og sier vi ikke skal fryde oss over hvor pisset på Brasil ble.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slike overfall Neymar opplevde, burde fått strengere resksjoner enn det fikk. Rødt kort pluss noen kampers karanten der det svir på pungen er det eneste som nytter.

 

Neymar burde også fått strengare straff for albogen mot Modric i første kamp. Han er absolutt ingen helgen slik den oppblåste sympatien frå vertslandet kan få det til å verke som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Det var 18-årsgrense på Kontraskjæret, så jeg tror ikke det var noen tolvåringer der. Poenget mitt er at det blir komisk når folk, som han Aftenposten-journalisten, fremstiller det som en stor tragedie. "Hele verden gråter med Brasil, for ingen unner dem dette"... Det er mange som holdt med Tyskland, og nøytrale supportere, som fant en stor underholdning i å se Tyskland rævkjøre Brasil. Om man ikke er Brasil-supporter så skjønner jeg ikke hvorfor man skal bli så jævlig lei seg.

 

Word. Er så nørd. Aldri sett sånn empati før.

Lenke til kommentar

Synes det så ut som Luiz fortjente ett rødt kort jeg, når han sparket etter Müller, men jeg må se situasjonen igjen for å være sikker. Så derfor spør jeg: Noen som finner en gif av den situasjonen?

 

Fant bare en still:

 

Luiz bommet vel bare på ballen...? Så en gif her i går kveld, men finner den ikke igjen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...