Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Fikk min her om dagen og prøver fortsatt bli komfortabel med den. Synes det er for mye lys i den, alt ser hvitvasket ut. Feks da jeg spilte Evil Within og i det spillet skal jo liksom ting komme ut svarte natta, men for meg kommer dem ut av den gråe tåken, faktisk så ser jeg ting som jeg ikke burde ha sett liksom....fordi spillet skal være mørkt. Selv om jeg stiller brightness langt langt ned så blir ikke fargene og lyssettingen riktig for meg.

 

Noen som har tips, ferdig laget profiler eller noe sånt?

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Men bruker dere 144 hz ved nettsurfing ol, eller kun ved gaming? Har den på 60 hz nå, og under spilling, men tenkte jeg kunne prøve 144 hz evt. 120 hz under spilling :p

Lenke til kommentar

Fikk min her om dagen og prøver fortsatt bli komfortabel med den. Synes det er for mye lys i den, alt ser hvitvasket ut. Feks da jeg spilte Evil Within og i det spillet skal jo liksom ting komme ut svarte natta, men for meg kommer dem ut av den gråe tåken, faktisk så ser jeg ting som jeg ikke burde ha sett liksom....fordi spillet skal være mørkt. Selv om jeg stiller brightness langt langt ned så blir ikke fargene og lyssettingen riktig for meg.

 

Noen som har tips, ferdig laget profiler eller noe sånt?

 

Du har enablet G-Sync nå? Høres ut som du kjører på ULMB mode. Da blir det sinnysykt kraftig lys i skjermen, er beregnet for FPS spill egentlig men jeg likte det ikke. G-Sync er mest behagelig.

Ellers følger jeg tomshardware sin setup og det er rimelig perfekt:

Brightness: 50

Contrast: 50

Color Temp: User Mode (Red 94, Green 98 og Blue 100)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Kødder du nå?

 

 

 

:p Skal heller prøve meg fram, men synes til surfing så virka 144hz overkill. Men leste denne artikkelen her: http://www.tweaktown.com/articles/6608/hitting-the-g-spot-with-nvidia-s-g-sync-on-the-asus-rog-swift-pg278q/index2.html , skjønte plutselig hvorfor man bruker 144 hz konstant. :thumbup:

 

 

Må jo bli 144 hz når man har betalt nesten 7000 for en skjerm som skal kunne fikse nettopp dette. Bare glem spørsmålet :)

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Fikk min skjerm lille julaften. Julegave til meg selv :) men var egentlig litt skuffet over skjermen. Syntes det er litt utvaskede farger i den og veldig gul. Skjermen er ganske kornete og når du ser etter så flimrer den litt i pixlene ( må se nøye)

 

Har bare radeon 5850 nå men tengte jeg skulle handle asus sitt 970 når butikkene åpnet. Kan dette løse myr av problemer mitt? Har prøvd og kalibrere den etter beste evne i Windows men bare visuelt.

 

Syntes det er dårlig hvis den skal være slik med en skjerm til 7 k. Har bare testet den i wow foreløpig da.

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar

Du må ikke ha Nvidia skjermkort for å bruke den, men det er absolutt anbefalt å ha nVidia. Bruker du Radeon så har du ikke G-Sync støtte, og det er jo litt dumt når du har betalt så mye for skljermen som har det.

 

 

Fikk min skjerm lille julaften. Julegave til meg selv :) men var egentlig litt skuffet over skjermen. Syntes det er litt utvaskede farger i den og veldig gul. Skjermen er ganske kornete og når du ser etter så flimrer den litt i pixlene ( må se nøye)

Har bare radeon 5850 nå men tengte jeg skulle handle asus sitt 970 når butikkene åpnet. Kan dette løse myr av problemer mitt? Har prøvd og kalibrere den etter beste evne i Windows men bare visuelt.

Syntes det er dårlig hvis den skal være slik med en skjerm til 7 k. Har bare testet den i wow foreløpig da.

Mvh Stian

Har du prøvd med 120hz istedenfor 144hz og ser om det blir noe bedre? Jeg synes fargene blir bra med Color Temp. Normal i instillingene på skjermen, og alt standard på instilling i windows.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Tror den står på 120. Ja 970 kommer så fort jeg kan få tak i det. Vet ikke om de innstilningene i nvidia controll panele gjør mye jeg. For det er ikke noen drivere en må ha til skjermen? De som følget med er vel til nvidia kort ? Også kjører jeg jo på dp 1.1 fra kortet. Har også kjørt 60hz med samme resultat.

 

Hadde håpet det var noen feil instillinger jeg hadde for den 8-9 år gamle samsung 22" min er det finere bilde på. He he

Lenke til kommentar

 

Fikk min her om dagen og prøver fortsatt bli komfortabel med den. Synes det er for mye lys i den, alt ser hvitvasket ut. Feks da jeg spilte Evil Within og i det spillet skal jo liksom ting komme ut svarte natta, men for meg kommer dem ut av den gråe tåken, faktisk så ser jeg ting som jeg ikke burde ha sett liksom....fordi spillet skal være mørkt. Selv om jeg stiller brightness langt langt ned så blir ikke fargene og lyssettingen riktig for meg.

 

Noen som har tips, ferdig laget profiler eller noe sånt?

 

Du har enablet G-Sync nå? Høres ut som du kjører på ULMB mode. Da blir det sinnysykt kraftig lys i skjermen, er beregnet for FPS spill egentlig men jeg likte det ikke. G-Sync er mest behagelig.

Ellers følger jeg tomshardware sin setup og det er rimelig perfekt:

Brightness: 50

Contrast: 50

Color Temp: User Mode (Red 94, Green 98 og Blue 100)

 

 

 

Ja, kjører den i G-Sync mode så vidt jeg vet :S Skal se om jeg finner den ULMB innstillingen

Lenke til kommentar

Har kjørt Swift siden starten av, og opplevelsen av skjermen har vært veldig bra (spesielt G-sync) Og nå, rett før jul, har skjermen fått horisontale linjer på alle frekvenser jeg kjører. Har latt skjermen stå på 144Hz omtrent hele tiden -plutselig ble bildet 90% uleselig etter en stund... Satt ned til 120Hz og problemet forsvant, bare ikke de horisontale "linjene" de er der fortsatt. Virker som det er ganske dårlig kvalitetskontoll på hvertfall de første batchene av Swiften:( Leser fra Overclock.net og div fora at det er endel med samme issues. Synd at jeg bestillte fra Dustin.no (bare for å spare en lusen 500lapp) de har litt problemer ser jeg...God Jul:D

Endret av brunost187
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...