Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Ser at denne skjermen er på søndags tilbud hos Komplett.no nå. Vurderer å kjøpe, men så leser jeg her at skjermen kan by på diverse problemer. Usikker hva som frister mest av ROG Swift eller en kommenede 32" 4K, Gsync skjerm :hmm:

Jeg bestilte skjermen på dette tilbudet. Du har jo 45 dagers åpent kjøp så er du forsiktig er det ikke noe problem å teste den i 45 dager. Jeg har også vurdert Acer sin 28" 4K G-sync skjerm. Hvilken skjerm er det du snakker om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Betroz

 

4k å spille på gir dårlig opplevelse med dagens hardware. 60hz gjør det ikkje bedre. Har selv 3x asus swift i potrett surround, og er fornøyd. Noen spill spiller jeg dog bare med en skjerm.

Jeg har ikkje hatt noen andre problemer enn dødpixel på den ene skjermen. Denne blir byttet etter nyttår.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Jeg bestilte skjermen på dette tilbudet. Du har jo 45 dagers åpent kjøp så er du forsiktig er det ikke noe problem å teste den i 45 dager. Jeg har også vurdert Acer sin 28" 4K G-sync skjerm. Hvilken skjerm er det du snakker om?

 

14 dager angrerett er det vel. Ingen konkret skjerm, men vet at 28/32" 4K skjermer med Gsync kommer i 2015. Jeg vet at gaming @ 4K krever altfor mye, og er ikke hovedgrunnen til at jeg ønsker 4K skjerm. Stor desktop areal i Windows/Linux tenker jeg mest på da. Gaming blir mer sekundært og en bonus.

 

ROG Swift kjøper man jo kun for å game, noe jeg gjør selvfølgelig, men jeg er ingen hardcore CS:GO eller Battlefield 4 gamer. Mine to 970 kort i SLI er nesten på grensen til akseptabel ytelse for 144 Hz gaming også. Så flere ting å vurdere her.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Ser at denne skjermen er på søndags tilbud hos Komplett.no nå. Vurderer å kjøpe, men så leser jeg her at skjermen kan by på diverse problemer. Usikker hva som frister mest av ROG Swift eller en kommenede 32" 4K, Gsync skjerm :hmm:

Er ikke problemet med 4k at hvis du kjører mindre oppløsninger enn 4k i spill så ser det ganske stygt ut? Det vil si du må ha minst sli 980 for å klare å kjøre det med høye grafikkinstillinger. 1080 på swift ser iallefall ikke bra ut hos meg.
Lenke til kommentar

 

Ser at denne skjermen er på søndags tilbud hos Komplett.no nå. Vurderer å kjøpe, men så leser jeg her at skjermen kan by på diverse problemer. Usikker hva som frister mest av ROG Swift eller en kommenede 32" 4K, Gsync skjerm :hmm:

Er ikke problemet med 4k at hvis du kjører mindre oppløsninger enn 4k i spill så ser det ganske stygt ut? Det vil si du må ha minst sli 980 for å klare å kjøre det med høye grafikkinstillinger. 1080 på swift ser iallefall ikke bra ut hos meg.

 

 

Slik har det alltid vært med LCD. Den gangen jeg hadde en Dell 30" med 2560x1600, så gamet jeg noen ganger i 1920x1200, og det funket greit nok, men selvfølgelig ikke så bra bilde som native.

Lenke til kommentar

 

Jeg bestilte skjermen på dette tilbudet. Du har jo 45 dagers åpent kjøp så er du forsiktig er det ikke noe problem å teste den i 45 dager. Jeg har også vurdert Acer sin 28" 4K G-sync skjerm. Hvilken skjerm er det du snakker om?

14 dager angrerett er det vel.

 

Joa, men Komplett kjører 45 dagers

 

Misfornøyd med kjøpet? Hos Komplett.no får du hele 45 dagers ÅPENT KJØP!

Så lenge varen er i samme tilstand som da den ble kjøpt kan du returnere den til oss innen 45 dager og få pengene tilbake!

Vi tilbyr våre kunder en utvidet returrett på opptil 45 dager fra varen er mottatt. Ordningen gjelder ikke for bedrift eller annen offentlig institusjon/forvaltning. Denne returretten følger samme kriterier som angrefrist.

 

Følgende unntak har kun 14 dagers angrerett:

Produkter kjøpt med abonnement (mobiltelefon, nettbrett, GPS m/simkort o.l.)

Datamaskiner montert for kunde (Komplett-PC)

Vi minner i tillegg om følgende:

Forbruksvarer, personlig hygieneartikler, spill og programvare kan ikke returneres dersom det er tatt i bruk eller har brutt forsegling. Elektronisk vare som media, utvidet garantipakker o.l. kan ikke returneres.

De sier selv at de har samme kriterer som angreretten. Siden det er snakk om en skjerm er det jo ganske lett å ta pent vare på den slik at den er i samme stand som når du mottok den

Lenke til kommentar

Er hjemme med familien for julen , så har ikke skjermen forran meg nå. Men er vertfall dette lyset jeg mener

 

post-97753-0-54494000-1419818241_thumb.jpg

 

Det skal kun være rødt når du spiller et spill som og må kjøre i Full-Screen Exclusive Mode (vanlig fullskjerm) ellers er det hvitt, da G-sync ikke er aktivert på desktop osv. . Om dere spiller med borderless fullscreen eller lignende så funker det altså ikke med G-Sync

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg har allerede et oppsett med to skjermer. En Dell U2711 og en annen 24" drittskjerm. Vanligvis benyttes Dell-skjermen til alle oppgaver, både gaming, nett og film, mens drittskjermen kun benyttes når jeg trenger ekstra arbeidsflate.

 

Dell-skjermen er ikke en god gaming-skjerm og ønsker å kjøpe en WQHD gaming skjerm. Den første som dukket opp var Swiften. Problemet mitt er at jeg for under et år siden kjøpte nytt skjermkort, et R9 280X kort, som jeg synest er alt for tidlig å pensjonere. Derfor kommer spørsmålet:

 

Er Swiften verdt prisen hvis man har AMD-skjermkort?

Lenke til kommentar

Jeg har allerede et oppsett med to skjermer. En Dell U2711 og en annen 24" drittskjerm. Vanligvis benyttes Dell-skjermen til alle oppgaver, både gaming, nett og film, mens drittskjermen kun benyttes når jeg trenger ekstra arbeidsflate.

 

Dell-skjermen er ikke en god gaming-skjerm og ønsker å kjøpe en WQHD gaming skjerm. Den første som dukket opp var Swiften. Problemet mitt er at jeg for under et år siden kjøpte nytt skjermkort, et R9 280X kort, som jeg synest er alt for tidlig å pensjonere. Derfor kommer spørsmålet:

 

Er Swiften verdt prisen hvis man har AMD-skjermkort?

 

Nei med klar margin :) Har testet det selv, og jeg fikk ikkje 144hz engang. Bare 120hz og ingen g-sync selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...