Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden

Anbefalte innlegg

Ser ut som TFTCentral sin anmeldelse blir klar allerede i morgen, gleder meg til den.

2x290 holder Eller 2x780. Man må ikkje bruke g-sync.

Hvorfor skulle man ikke bruke G-Sync? Det er jo fordelaktig uansett FPS? Om du ikke vil kjøre ULMB (Ultra-Low-Motion-Blur) som krever deaktivering av G-Sync da. Men da skal man jo helst ligge på stabile 100 FPS+.

Jeg tenkte på de som har ATI :p

Videoannonse
Annonse

Smart da, forskyve datoen med 3-4 år og sette prisen til 1000kr :dribble:

Nvidia la ned 60mill dollar for å lage GS, nå sitter alle og vifter med visakortene.

De må ha gjort noe rett.

Så kommer det samme snart med 4K :dribble:

Når det kommer er neste gen gpuer ute også, så man kanskje ikke MÅ ha flere gpuer med mye minne.

Rett og slett fantastiske anmeldelser, ser ut til å være kongen av TN-paneler hva gjelder fargekvalitet og ja, stortsett alt egentlig. Det kombinert med G-Sync, ULMB, 144Hz, 2560x1440 og det hele og flott byggekvalitet så er det jo strålende fra A til Å selv om den naturligvis lider litt av naturlige begrensinger som kommer av TN-paneler.

Min største utfordring står mellom å velge 144Hz G-Sync, eller 120Hz ULBM... Virker som det er mest å hente via ULBM men at det fremdeles kan by på endel ulumskheter hva gjelder bildekvalitet og at det kan slite mer på øyne og hode i lengden på grunn av markant høyere flikker fra skjermen og mer ujevnt bakbelysning.

×Sikle×

Kjærringa kommer til å drepe meg om jeg kjøper denne.

Må jo også ha pc flrst. Heldigvis skal jeg kjøpe sånt i november. Tror dere skjermen har sunket litt i pris da? :p og når kommer neste gen av nvidia?

Prisen kommer ikkje til å synke nevneverdig. Jeg fikk bestillt skjermen til ca 6500 på dustin.no Det er vel så billig den noen gang kommer til å bli ;)

Lurer på om man kunne brukt denne i Nvidia surround med to Qnix skjermer på hver siden side. :hmm:

Altså slik at jeg får 7680x1440 @60Hz i visse spill + annet, og 2560x1440 @144 Hz med Gsync i spill som trenger mer hastighet enn sidesyn. :)

Samt at selv om jeg kjører i 60 Hz så vil den økte responstiden være fordelaktig på midtskjermen, da sidesynet uansett ikke er skarpt nok til å merke så mye til sidemonitorene. Og sidemonitorene nyter jo godt av å være IPS-skjermer pga innsynsvinkelen. En rimelig akseptabel kombo, men funker det mon tro?

Endret av Andrull

Lurer på om man kunne brukt denne i Nvidia surround med to Qnix skjermer på hver siden side. :hmm:

Altså slik at jeg får 7680x1440 @60Hz i visse spill + annet, og 2560x1440 @144 Hz med Gsync i spill som trenger mer hastighet enn sidesyn. :)

Samt at selv om jeg kjører i 60 Hz så vil den økte responstiden være fordelaktig på midtskjermen, da sidesynet uansett ikke er skarpt nok til å merke så mye til sidemonitorene. Og sidemonitorene nyter jo godt av å være IPS-skjermer pga innsynsvinkelen. En rimelig akseptabel kombo, men funker det mon tro?

Det samme lurer jeg også på?

Tror ikkje det er så lett å få til forskjellig refreshrate i spill, uten å ha prøvd.

Har jo selv qnix og en 144hz tn ved siden av. bruker bare en i spill ø. Den andre er monitoring og div.

Nja, mente egentlig ikke å kjøre det samtidig (ja det går jeg ut fra er umulig?).

Men at jeg kan veksle mellom å kjøre kun midt-skjermen på 144Hz i noen spill (de to andre deaktivert), og så veksle over til et tre-skjermoppsett hvor alle kjører i 60 Hz-modus i andre spill hvor hastighet ikke er like viktig.

Det store spørsmålet er egentlig om Nvidia driveren tillater at du kjører ROG Swift og to Qnix i Nvidia surround (hvor alle tre er satt til 60Hz-modus). Det burde ikke være noen teknisk begrensning, men vet at trippel-skjermoppsett har hatt en tendens til å være litt kjipe til tider.

Tror ikkje det er så lett å få til forskjellig refreshrate i spill, uten å ha prøvd.

Har jo selv qnix og en 144hz tn ved siden av. bruker bare en i spill ø. Den andre er monitoring og div.

Nja, mente egentlig ikke å kjøre det samtidig (ja det går jeg ut fra er umulig?).

Men at jeg kan veksle mellom å kjøre kun midt-skjermen på 144Hz i noen spill (de to andre deaktivert), og så veksle over til et tre-skjermoppsett hvor alle kjører i 60 Hz-modus i andre spill hvor hastighet ikke er like viktig.

Det store spørsmålet er egentlig om Nvidia driveren tillater at du kjører ROG Swift og to Qnix i Nvidia surround (hvor alle tre er satt til 60Hz-modus). Det burde ikke være noen teknisk begrensning, men vet at trippel-skjermoppsett har hatt en tendens til å være litt kjipe til tider.

Fungerer, men ikke med Gsync

ULBM fungerer i surround 120hz

http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=5&t=289#p2615

by ManuelG_NVIDIA » 31 Jan 2014, 18:23

We will be supporting G-Sync in Surround mode at a later time although I do not have an ETA at this moment. I filed a bug for the alignment issue. Thanks for the feedback.
Når gsync evt. fungerer i surround, vil Nvidia være temmelig kjappe med og annonserer dette
Endret av B-QL

Her er HW's egen test av denne skjermen :D

http://www.hardware.no/artikler/test-asus-rog-swift-pg278q/161688

• + Bra farge gjengivelse og fabrikkalibrering
  • + G-Sync/Lightboost gir rå spillopplevelse i høy oppløsning
  • + Enkle menyer med intuitiv navigasjon
  • - Svak innsynsvinkel
  • -Ingen profiler for farger og lysstyrke
  • - Pris

9/10 :)

Endret av Halky

Jeg lurer egentlig på om hvor mye innsynsvinkel EGENTLIG har å si så lenge man sitter rett forran skjermen. Man gir jo faen i om sidemannen/ kjerringa får se noe på dataskjermen :p

I gameldager var faktisk innsynsvinkelen på de første LCD skjermene elendig, slik er det ikkje lengre. Så hvorfor er dette alltid et punkt med i testene, nå mye kanskje viktigere blir utelatt.

Her må noen hjelpe en gammel kar, og forklare litt :xmas:

Endret av Nizzen
  • Liker 3

Jeg lurer egentlig på om hvor mye innsynsvinkel EGENTLIG har å si så lenge man sitter rett forran skjermen. Man gir jo faen i om sidemannen/ kjerringa får se noe på dataskjermen :p

I gameldager var faktisk innsynsvinkelen på de første LCD skjermene elendig, slik er det ikkje lengre. Så hvorfor er dette alltid et punkt med i testene, nå mye kanskje viktigere blir utelatt.

De skriver jo i testen at selv om du sitter plantet med hodet rett foran skjermen kan man se litt forvrenging mot grønt i hjørnene

Jeg er spent på hva man trenger for å drive dette beistet. Om GTX 780 Ti klarer det alene eller om det trengs 2

Endret av Demonickon

De skriver jo i testen at selv om du sitter plantet med hodet rett foran skjermen kan man se litt forvrenging mot grønt i hjørnene

Jeg er spent på hva man trenger for å drive dette beistet. Om GTX 780 Ti klarer det alene eller om det trengs 2

Det kommer ann på oppløsning og eyecandy. Til bf4 med høyere settings enn medium, så trengs det 2 stk. Det vet jeg fordi jeg har en 1440P Qnix skjerm her som er overklokka til 120hz, og har 2x 780ti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...