Gå til innhold

Kamptråd - Argentina vs Belgia (kvartfinale)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Belgia har vel på papiret mye bedre forsvar og mye bedre keeper. Samtidig er de sterke i angrep, selv om de (igjen på papiret) ligger et par hakk under Argentinas slagkraft fremover. Belgia mangler en målscorer, en som setter sjansene. Bare se hvor mange sjanser de hadde i kveld som de ikke klarte å sette. Lukaku har jo dessverre ikke levert varene godt nok, selv om han hadde et bra innhopp i dag med assist og mål. Origi viser gode takter, men er jo bare 19 år. Sammen med Costa Rica scorte de færrest mål av alle gruppevinnerne (bare 4 mål hver). Samtidig har ikke den offensive biten av Argentina briljert like mye som alle hadde spådd. De scorte jo nest minst i gruppespillet med 6 mål. De virker ikke helt samkjørte, kanskje det er for mange "stjerner". De har ikke levert sambafotballen jeg håpet på før VM, jeg hadde virkelig troa på at Argentina skulle levere festfotball uten like, men det har de jo på ingen måte gjort. Jeg er spent på å se Argentina mot sterkere motstand. De har jo strengt tatt ikke spilt mot noen SKIKKELIG bra lag enda. Håper, men tror ikke, det løsner skikkelig for begge lag i denne kampen. En kamp med masse svingninger, litt som Belgia-USA i kveld. Tenk hvor gøy det kan bli med en kamp som Belgia-USA men med en haug mål i tillegg - forhåpentligvis i begge ender i en jevn match med masse nerve.

 

Jeg håper Belgia går videre, fordi jeg liker laget. Men jeg har en følelse av at Argentina våkner mot sterkere motstand og tar denne kampen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Blir vel nok en crappy Messi-match hvor han avgjør sent. Håper dog på Belgia!

 

Enig.

 

Liker ikke Argentina etter Maradonnas jusk som bragte England ut av VM i 1986

 

 

samt deres destruktive defensive fotball i Italia VM i 1990 der de tapte 1 - 0 mot Tyskland. Heldigvis vant det mest velspillende laget den finalen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

håp er vel og bra. men dette blir nok en lett match for argentina.

 

Langt fra sikker på det. De slet med Sveits og dagens Beliga er bedre enn dagens Sveits. Belgia har også spilt bedre og bedre utover i tuneringen.

Lenke til kommentar

Tror ihvertfall IKKE at dette blir noen lett match for Argentina. Godt mulig de tar seg videre mot Belgia, men noen overkjøring kommer vi neppe til å se. Belgia har imponert meg i flere kamper enn det Argentina har, og jeg ser ikke bort i fra at dette fort kan bli kvartfinalen med ekstraomganger og evt. straffekonk.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...