Gå til innhold

Samsung Tab S (8,4" & 10,5")


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Endte opp med en Tab S 8.4 i dag etter en serie underlige hendelser som gjorde at den ble rimelig. Godt kjent med Android ned på programmeringsnivå og kjørte Android på mobil i årevis frem til for noen måneder siden, da jeg hoppet over på iPhone 6 Plus. Har hatt noen Android-tablets opp gjennom årene, men på tabletsiden har det egentlig alltid vært iPad pga manglende software på Android. 

 

Er som forventet. TouchWiz er noe drit, men vet ikke om jeg gidder styre med custom roms på denne (ser ut som det meste som er stabilt er TW-basert uansett). Skjermen er nydelig. Ellers så har jeg kjørt test med den VS iPad mini 3en min på PDF-håndtering, som er det jeg gjør mest på iPad, og utenom at tilsvarende software med samme muligheter ikke finnes på Android, så taper Tab Sen noe borti natta når det kommer på ytelse. Kasta en litt bulky PDF på den og den sakka ned, til det punktet at den krasja hele tableten på et punkt.

 

Denne meldingen fra en utvikler av PDF-programvare på iOS har jeg visst om lenge, men hverken visst om det faktisk stemmer eller om det nå har blitt forbigått av å kaste ren CPU og GPU kraft på det. Ser ingenting på Tab S som tilsier at det ikke stemmer, så får se om jeg finner noe bruksområde for den. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 vet ikke om jeg gidder styre med custom roms på denne (ser ut som det meste som er stabilt er TW-basert uansett). 

 

Nope. Nope. Nope. Nope. Nope. Can't take it. 

Klarte meg i noen timer før jeg kasta den forbanna driten til helvete ut av Tab-en

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Kan man installere Nova-launcheren på taber også?

 

Og: når i hælvete skal Samsun klare å ferdiggjøre Android 5 til wifi-utgaven? 4G har da vel fått sin versjon.

 

 

1: Ja sef

2: Legg inn ROM selv så slipper du vente. Kjøpte som sagt Tab S WiFi I går og den kjører nå 5.1.1 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Kan man installere Nova-launcheren på taber også?

 

Og: når i hælvete skal Samsun klare å ferdiggjøre Android 5 til wifi-utgaven? 4G har da vel fått sin versjon.

 

 

1: Ja sef

2: Legg inn ROM selv så slipper du vente. Kjøpte som sagt Tab S WiFi I går og den kjører nå 5.1.1 

 

 Hvilken rom anbefaler du?

Lenke til kommentar

Treghet på disse brettene er dessverre ikke stort å få gjort med, det hjelper noe å bytte launcher, men dette hjelper ikke på nettsurfing, spill etc. Var selv veldig fornøyd med mitt helt til jeg begynte å bruke det aktivt, mye lagg/hakking i spill og generelt mye tregheter i diverse apps - utrolig irriterende! 

 

Verste av alt var batteritiden på min, måtte lades hver dag selv ved moderat bruk. Jeg gikk derfor over til iPad Air 2 og forskjellen er som natt og dag, testet de samme spillene (og mer krevende spill) og mer eller mindre de samme appene for å sammeligne ytelse, her hadde ikke Tab S 10,5" eller 8,4" en sjangs. Det er langt bedre bildeflyt i spill med Air 2 og ingen lagg/hakking ved sørfing eller ved bruk av apps, kan ikke engang sammenlignes.

 

Det som overrasket meg mest var batteritiden, selv om den skal være lik (på papiret) var det en helt annen ting i praksis, helt gruser Air 2 Tab S fra Samsung.

 

På papiret er Tab S et konge nettbrett, men dessverre så stopper mye der. Det som redder brettet er skjermen (nydelig helt til batteriet tar kvelden) og blant annet mulighet for å ekspandere minne, bortsett fra dette var det lite å bli imponert over, dessverre. 

Lenke til kommentar

Batteritiden på mitt er helt upåklagelig så langt etter et halvår omtrent. Jeg bruker det ganske lite, men det holder lenge syns jeg.

Lite bruk = lang batteri tid :) 

 

Mye av grunnen til den svake batteritiden er skjermen og rett og slett fordi TouchWiz er dårlig optimalisert. Som nevnt over er tab S et fantastisk nettbrett på papiret, men det holder ikke i den virkelige verden.

 

Det skal ikke være nødvendig å måtte bruke svarte bakgrunner og slå av alt som er på nettbrettet for å få en levelig batteri tid, da føler jeg personlig at mye av det som gjør et nettbrett gøy å bruke forsvinner ut døren.

At Samsung selv anbefaler folk om å sette lysstyrken på lavest mulig innstilling for å øke batteritiden gjør heller ikke saken bedre, hva er poenget med en så fin skjermen hvis du ikke ser noe...?

Lenke til kommentar

Det kan du jo si, men jeg kan også si at oppgitt batteritid stemmer ganske bra for meg de gangene jeg har brukt den lenge om gangen. Og da fortrinnsvis med film/videoavspilling. Når det er sagt så er jeg enig med deg at Touchwiz ikke er Guds gave til nettbrett/mobil.

Lenke til kommentar

 

Batteritiden på mitt er helt upåklagelig så langt etter et halvår omtrent. Jeg bruker det ganske lite, men det holder lenge syns jeg.

 

At Samsung selv anbefaler folk om å sette lysstyrken på lavest mulig innstilling for å øke batteritiden gjør heller ikke saken bedre, hva er poenget med en så fin skjermen hvis du ikke ser noe...?

 

Anbefalingen er riktige - for et nettbrett med OLED.  OLED skjermteknologi har muligheten for å oppnå høye contrast - og lesbarhet - med lave lysstyrke.

Endret av Sam25
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...