Gå til innhold

Endelig kommer TV-ene med både OLED og 4K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Vil gjerne ha kurvet jeg. Liker å se på tv alene :)

 

Har dere kurvehatere prøvd skikkelig? Altså ikke bare gått forbi i butikken? Når panelet blir så stort (og jeg bare sitter 5 meter ifra) hjelper kurving til sweetspot.

 

Har aldri testet en kurvet en, så skal ikke si noe om hvor praktisk dette er, men jeg synes nå egentlig de ser ganske stilig ut kurvet jeg da. Kunne også godt tenkt meg en :)

Lenke til kommentar

Vil gjerne ha kurvet jeg. Liker å se på tv alene :)

 

Har dere kurvehatere prøvd skikkelig? Altså ikke bare gått forbi i butikken? Når panelet blir så stort (og jeg bare sitter 5 meter ifra) hjelper kurving til sweetspot.

Curved TV er fremtiden tror nok jeg. Når haterene får prøvd selv, så treor jeg nok de ville ha valgt curved over flat.

Lenke til kommentar

Vil gjerne ha kurvet jeg. Liker å se på tv alene :)

 

Har dere kurvehatere prøvd skikkelig? Altså ikke bare gått forbi i butikken? Når panelet blir så stort (og jeg bare sitter 5 meter ifra) hjelper kurving til sweetspot.

 

Det hjelper noe om man sitter alene midt foran TVen i ett visst avstandsintervall, det er ikke slik jeg bruker TVen.

 

AtW

 

Vil gjerne ha kurvet jeg. Liker å se på tv alene :)

 

Har dere kurvehatere prøvd skikkelig? Altså ikke bare gått forbi i butikken? Når panelet blir så stort (og jeg bare sitter 5 meter ifra) hjelper kurving til sweetspot.

Curved TV er fremtiden tror nok jeg. Når haterene får prøvd selv, så treor jeg nok de ville ha valgt curved over flat.

 

 

Vanskelig å ta folk som bruker "hatere" sin argumentasjon seriøst.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vil gjerne ha kurvet jeg. Liker å se på tv alene :)

 

Har dere kurvehatere prøvd skikkelig? Altså ikke bare gått forbi i butikken? Når panelet blir så stort (og jeg bare sitter 5 meter ifra) hjelper kurving til sweetspot.

 

Det hjelper noe om man sitter alene midt foran TVen i ett visst avstandsintervall, det er ikke slik jeg bruker TVen.

 

AtW

 

Vil gjerne ha kurvet jeg. Liker å se på tv alene :)

 

Har dere kurvehatere prøvd skikkelig? Altså ikke bare gått forbi i butikken? Når panelet blir så stort (og jeg bare sitter 5 meter ifra) hjelper kurving til sweetspot.

Curved TV er fremtiden tror nok jeg. Når haterene får prøvd selv, så treor jeg nok de ville ha valgt curved over flat.

 

 

Vanskelig å ta folk som bruker "hatere" sin argumentasjon seriøst.

 

AtW

 

Var kanskje litt dårlig formulert av meg :p De som ikke liker curved TV uten å ha prøvd det først er kanskje et mer passende ord.

Man kan fint sitte en hel familie å se på en curved TV like bra som en flat. Selfølgelig er sweetspoten rett foran TVen, men det gjelder også en tradisjonell flat TV.

Lenke til kommentar

Legger nesten ikke merke til Kurven på min Lg oled.

Insyns vinklene er perfekte slik å slitte på skrå er null problem.

 

Kurven har en annen effekt den spiser opp mere lys refleksjoner fra lamper og vindus lys.

 

Stor fornøyd med min oled og blir en 65" 2015/16 når 4k bluray muligens kommer.

Lenke til kommentar

 

Vil gjerne ha kurvet jeg. Liker å se på tv alene :)

 

Har dere kurvehatere prøvd skikkelig? Altså ikke bare gått forbi i butikken? Når panelet blir så stort (og jeg bare sitter 5 meter ifra) hjelper kurving til sweetspot.

Curved TV er fremtiden tror nok jeg. Når haterene får prøvd selv, så treor jeg nok de ville ha valgt curved over flat.

 

 

Jeg har Plasma rett ved vindu. Prøvde buet og det var MYE reflekser på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hjelper noe om man sitter alene midt foran TVen i ett visst avstandsintervall, det er ikke slik jeg bruker TVen.

 

-

 

Vanskelig å ta folk som bruker "hatere" sin argumentasjon seriøst.

 

AtW

Nå vet jeg ikke hvordan din bruk er, men en kurvet hjelper for den som ser midt på. De som ikke sitter sentrert på et flatt panel, vil ikke merke de store forvrengninger. Panelets kurving er ikke så krapp.

 

Av erfaring er det ingen problem å sitte 5-6 kompiser for å se kampen / film. De på kanten får litt kvassere vinkel uansett.

 

"Hatere" ble ment akkurat som Kim forstod det. Til de som ikke er interesserte i å prøve.

 

Slik jeg ser det: Best med kurvet om du sitter alene. Sitter du sammen med andre, merker de knapt noe. Det negative er at det kanskje koster mer, og at det ikke er like ryddig å se på (det er penere med et flatt panel på en flat vegg).

Lenke til kommentar

Aldri sett poenget med å,montere tvr på vegg :nei: høyden de må henge for ay senter på øynene er mitt i tvn er like lavt som at tvn står på en benk :hmm:

 

Du slipper at unger eller dyr kan velte den. Det ser finere uten en fot. Og du får plassert den godt inntil veggen, noe man sjeldnere får til med en fot.

Men viktigste er for noen å kunne gå for en mindre benk (eller fjerne helt). Lett å holde ren, og passer bedre designmessig. Mange vil nok også ha TVen høyere enn "optimalt" slik at det ser bedre ut.

 

Skal jte ha en såpass dyr TV, og den er buet, ja kanskje jeg skulle buet hele veggen slik at det passer spesielt godt inn. Det er da en ganske smal sak.

Lenke til kommentar

Aldri sett poenget med å,montere tvr på vegg :nei: høyden de må henge for ay senter på øynene er mitt i tvn er like lavt som at tvn står på en benk :hmm:

 

Den står stødig og kabler kan gjemmes bak, og hele TV-benkens topp er ledig, i tillegg kan den faktisk flyttes for vasking/støvsuging osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det hjelper noe om man sitter alene midt foran TVen i ett visst avstandsintervall, det er ikke slik jeg bruker TVen.

 

-

 

Vanskelig å ta folk som bruker "hatere" sin argumentasjon seriøst.

 

AtW

Nå vet jeg ikke hvordan din bruk er, men en kurvet hjelper for den som ser midt på. De som ikke sitter sentrert på et flatt panel, vil ikke merke de store forvrengninger. Panelets kurving er ikke så krapp.

 

Av erfaring er det ingen problem å sitte 5-6 kompiser for å se kampen / film. De på kanten får litt kvassere vinkel uansett.

 

"Hatere" ble ment akkurat som Kim forstod det. Til de som ikke er interesserte i å prøve.

 

Slik jeg ser det: Best med kurvet om du sitter alene. Sitter du sammen med andre, merker de knapt noe. Det negative er at det kanskje koster mer, og at det ikke er like ryddig å se på (det er penere med et flatt panel på en flat vegg).

 

 

Det blir som andre ting, man må veie opp fordeler og ulemper, merker man liten ulempe av kurvingen på siden merker man også listen fordel på midten. Det er åpenbart ulemper med å se en kurvet skjerm fra kantene.

 

Ellers er det latterlig å kalle folk hatere, og det er også latterlig å løpe rundt å innbille seg at alle som er uenig med en bare ikke har prøvd ett produkt.

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Det blir som andre ting, man må veie opp fordeler og ulemper, merker man liten ulempe av kurvingen på siden merker man også listen fordel på midten. Det er åpenbart ulemper med å se en kurvet skjerm fra kantene.

 

Ellers er det latterlig å kalle folk hatere, og det er også latterlig å løpe rundt å innbille seg at alle som er uenig med en bare ikke har prøvd ett produkt.

 

AtW

Forvrengning om man ikke sitter sentrert er mindre negativt enn hvor mye mer positivt det er å sitte sentrert.

 

Er du 100% sikker på at ingen har lagt det for hat uten å ha prøvd skikkelig?

 

Kverulerer mot kverulanten her...

 

Poenget mitt er at jeg var skeptisk før det kom i stua. Nå omfavner jeg det. Er fornøyd med at man slipper lerret.

Lenke til kommentar

 

Det blir som andre ting, man må veie opp fordeler og ulemper, merker man liten ulempe av kurvingen på siden merker man også listen fordel på midten. Det er åpenbart ulemper med å se en kurvet skjerm fra kantene.

 

Ellers er det latterlig å kalle folk hatere, og det er også latterlig å løpe rundt å innbille seg at alle som er uenig med en bare ikke har prøvd ett produkt.

 

AtW

Forvrengning om man ikke sitter sentrert er mindre negativt enn hvor mye mer positivt det er å sitte sentrert.

 

Er du 100% sikker på at ingen har lagt det for hat uten å ha prøvd skikkelig?

 

Kverulerer mot kverulanten her...

 

Poenget mitt er at jeg var skeptisk før det kom i stua. Nå omfavner jeg det. Er fornøyd med at man slipper lerret.

 

 

Nei, det er det ikke, det er minimal forbedring sentret, å ha det litt bedre i en posisjon veier ikke opp for å ha det verre i alle andre.

 

Jeg er 100% sikker på at å klage over "hatere" er noe man gjør når man ikke har bedre argumenter å komme med, og noe som ikke bidrar overhodet til en saklig diskusjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Først var vi som ikke liker Windows 8 kalt hatere, og nå vi som ikke liker buet TV? Ungdommen i dag :p

 

Ja vi drømmer om en stor OLED 4K-TV. Prisene er jo spinnville fortsatt. Minner meg om den tiden da en 50" Pioneer plasma TV kostet 45000 kr... Ja man fikk bedre bildekvalitet enn konkurentene på den tiden, men var det virkelig verdt det? Skal man beholde den i 5-10 år så kanskje. Denne nye 77 tommeren er garantert ikke verdt over 200 tusen kroner...

 

Så er det den saken at det er lite 4K innhold per i dag. Det vil nok fort endre seg, men er det ikke da smartere å vente med TV kjøp til den tiden kommer? En 65" TV med 1080p holder en stund til ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Pioneer plasmaen gjør seg fortsatt meget godt på veggen. ^^

 

Men for banebrytende teknologi så må man forvente å betale så mye. Slik er det jo alltid. OLED er helt nytt og kjent for å være svindyrt å produsere når overflaten er stor. Selv om det virker som om de begynner å få det til skikkelig. :)

 

Om et år så stabiliserer nok prisene seg på noe rundt 20 000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...