Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jeg fikk stryk på en velskrevet eksamen! (Vedlagt)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg veit ikkje korleis det er med resten av dere, men eg er sjokkert over kor lavt kunnskapsnivået på vg1 er. At alt ein treng å vite før ein skal ut i praksis er at søvn er viktig utan at nokon veit kvifor.

 

Nei,nei. Der tar du feil. Dette er det grunnleggende for at man skal kunne gå videre innen f eks. Barne og ungdomsarbeider. Da vil man selvfølgelig bli testet mye mer spesifikt om barn og oppvekst siden man da har valgt denne studieveien.

 

Også vil jeg legge til at man må ha en viss mengde fellesfag for å få kunne gå ut i lære. For å bare nevne noe; norsk,matematikk,kroppsøving osv.

 

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

 

 

At du besto en muntlig eksamen som du mener du burde strøket på betyr ikke at du ikke burde bestå en skriftlig eksamen om det samme emnet.

HOLD UP! Jeg mener jeg burde ha bestått ALT. :)

 

Inntrykket jeg får av å lese det du skriver er ikke spesielt bra. Ta avsnittet om søvn som begynner på bunnen av side 2 og avsluttes på toppen av side 3. Her presenterer du følgende fakta:

- Mennesker trenger søvn

- Vi trenger søvn fordi vi forbrenner energi og må lade opp

- Vi trenger i snitt 6-9 timer søvn

 

Det første punktet ditt er åpenbart og forsåvidt riktig, en ok innledning til å prate litt mer om søvn. Det andre punktet ditt er rett og slett feil. Kroppen bruker opp energi når du sover. 6-9 timer er ikke et snitt, et snitt består av ett tall, f.eks 7,5 timer. Innimellom disse "faktaene" så utbroderer du uten å komme med noe informasjon.

Det stod i boken:/
Nå tror jeg du burde sjekke boken en gang til. Jeg tror du har feiltolket det boken sier. Hvis du har boken, så burde det være relativt kjapt gjort. Kan ikke forstå at det står i boken at "vi trenger søvn fordi vi forbrenner energi og må lade opp" som skriver.

 

Det kan muligens være skrevet noe lignende, men da ikke ment bokstavelig, slik som du skriver det.

Vel nå har jo ikke du kompetanse i faget, JO søvn er nødvendig for en god helse. Det er snakk om psykisk, sosialt og åndelig;) Det er snakk om å kunne strekke til i hverdagen;)

 

Jeg sammenlignet det du skrev og det som står i boka, og det er rimelig likt.

 

En ting jeg lurer på, og det er hvordan eksamensform dette hadde? Var det i et eksamenslokale, eller hjemme? Hadde du lov å ha med deg hjelpemidler, f.eks boka du har scannet?

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

 

 

 

 

At du besto en muntlig eksamen som du mener du burde strøket på betyr ikke at du ikke burde bestå en skriftlig eksamen om det samme emnet.

HOLD UP! Jeg mener jeg burde ha bestått ALT. :)

 

Inntrykket jeg får av å lese det du skriver er ikke spesielt bra. Ta avsnittet om søvn som begynner på bunnen av side 2 og avsluttes på toppen av side 3. Her presenterer du følgende fakta:

- Mennesker trenger søvn

- Vi trenger søvn fordi vi forbrenner energi og må lade opp

- Vi trenger i snitt 6-9 timer søvn

 

Det første punktet ditt er åpenbart og forsåvidt riktig, en ok innledning til å prate litt mer om søvn. Det andre punktet ditt er rett og slett feil. Kroppen bruker opp energi når du sover. 6-9 timer er ikke et snitt, et snitt består av ett tall, f.eks 7,5 timer. Innimellom disse "faktaene" så utbroderer du uten å komme med noe informasjon.

 

Det stod i boken:/
Nå tror jeg du burde sjekke boken en gang til. Jeg tror du har feiltolket det boken sier. Hvis du har boken, så burde det være relativt kjapt gjort. Kan ikke forstå at det står i boken at "vi trenger søvn fordi vi forbrenner energi og må lade opp" som skriver.

 

Det kan muligens være skrevet noe lignende, men da ikke ment bokstavelig, slik som du skriver det.

Vel nå har jo ikke du kompetanse i faget, JO søvn er nødvendig for en god helse. Det er snakk om psykisk, sosialt og åndelig;) Det er snakk om å kunne strekke til i hverdagen;)

Jeg sammenlignet det du skrev og det som står i boka, og det er rimelig likt.

 

En ting jeg lurer på, og det er hvordan eksamensform dette hadde? Var det i et eksamenslokale, eller hjemme? Hadde du lov å ha med deg hjelpemidler, f.eks boka du har scannet?

Det var på en vanlig vidergående skole. De tre gangene var jeg i et klasserom fylt med engelskelever eller elever som var på en annen studieretning enn meg. Alle hjelpemidler var lov (untatt noe form for kommunikasjon med andre) og det er jo selvsagt ikke lov å jukse som f.eks å kopiere fra det noen andre har skrevet. Hvis jeg skulle ha brukt internettkilder eller andre kilder måtte jeg ha skrevet dette. Jeg brukte kun boka, mine tidligere "tentamen"besvarelser og mine egne formuleringer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ha med læreboka på eksamen?! Haha, det er jo helt vanvittig...

 

Spent på hvordan denne klagen din går :) . Jeg syns også besvarelsen var tynn, men læreboka ser jo også veldig "blah blah" ut, utifra det du har lagt ut bilder av.

Nei, det er egentlig ikke så vanvittig med tanke på at jeg hadde en muntlig eksamen på 45 minutter som man må bestå. Da har man IKKE med boken og kan bli spurt om hva som helst fra fagene.

 

Ja læreboken er jo mye blabla, da dette er fag som utdanner en til arbeid som man egentlig ellers kan få uten noe vgs. Det skal være et enkelt fag.

Lenke til kommentar

Det er vel uansett kandidaten som må velge en bok som tilfredsstiller læreplanmålene. Det er da ditt ansvar som kandidat at du får med deg det vesentlige, ikke lærebokforfatter eller forlaget. Det er ikke forbud å gi ut en mangelfull lærebok. Man kan vel argumentere for at de aller fleste til en viss grad er mangelfulle, også :)

Jeg har da brukt NKI forlaget sine bøker og fulgt NKI sin læreplan. Nå er egentlig spørsmålet hvorvidt de er å satse videre på, fordi det å gå i fra toppkarakter til stryk er ikke logisk med mindre man da har blitt feilvurdert.

Lenke til kommentar

Ang. Hvorvidt lærebøkene er mangelfulle eller ei kan jeg forsåvidt si meg enig i da fagene motstrider hverandre. Et eksempel er at naturfagen motstrider tildels dette faget jeg har hatt. Det om det jeg har skrevet er ukorrekt eller ikke bryr jeg meg lite om da jeg har gått ut i fra læreboken fra NKI som skal være riktig ifht eksamenen jeg gikk opp i.

Endret av Xoxoxoxoxo
Lenke til kommentar

Når det gjelder stilskriving kan det være så enkelt som å ikke svare på oppgaven. Da ender det fort med stryk. Har ikke lest teksten, så dette er bare en generell kommentar.

Dette er da altså ikke tilfelle.

 

Alle stikkord er brukt og jeg har holdt fokus på å besvare spesifikt og korrekt med henhold til pensum og selve oppgaven selvfølgelig.

Endret av Xoxoxoxoxo
Lenke til kommentar

Når venter du svar på klage? jeg er sikkelig spent :D Husk at det ikke er NKI som velger sensorer, så det hjelper fint lite å bytte institusjon.

Jeg kunne forvente å få svar i slutten av denne måneden, så bør få svar innen mandag/tirsdag! Spent selv og håper virkelig jeg består hvertfall 2/3 eller i det minste 1/3 eksamenene som jeg som tidligere nevnt fikk stryk på (alle 3) og har klagd på og nå venter på svar fra fylkeskommunen..

Endret av Xoxoxoxoxo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...