Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg skal kjøpe meg en kul klokke som jeg skal bruke ved litt finere anledninger, altså den må passe til dress! Har dere noen tips om hvilke klokke som er kul til dress?

 

For å starte ballet legger jeg ved en Armani klokke jeg synes er drit fet:http://www.bing.com/images/search?q=Emporio+Armani+AR0387&FORM=HDRSC2#view=detail&id=D0F3BEE95C5205A64C25409E45575EFF85650A64&selectedIndex=2

Lenke til kommentar

 

Daytona er mindre

 

Da reddet du dagen min - men ut ifra armstørrelse, vil det gå bra? Moren min flippet over den klokken jeg prøvde der og sa at så store klokker på så "små armer" var ikke pent.

 

 

Daytona`en er både mindre i diameter og tykkelse så den vil nok oppleves mye mindre(selv om det bare er snakk om noen millimeter). Jeg ville ikke hatt en så stor klokke til "hverdagsur", det er utrolig plagsomt i lengden. Har hatt noen basser av noen breitlinger opp igjennom tidene og må si jeg trives mye bedre nå med ett rolex sportsur til hverdags!

 

Og gull er bare lekkert forresten, ikke hør på de ;) Harry er kult hehe

Lenke til kommentar

 

 

Daytona er mindre

 

Da reddet du dagen min - men ut ifra armstørrelse, vil det gå bra? Moren min flippet over den klokken jeg prøvde der og sa at så store klokker på så "små armer" var ikke pent.

 

 

Daytona`en er både mindre i diameter og tykkelse så den vil nok oppleves mye mindre(selv om det bare er snakk om noen millimeter). Jeg ville ikke hatt en så stor klokke til "hverdagsur", det er utrolig plagsomt i lengden. Har hatt noen basser av noen breitlinger opp igjennom tidene og må si jeg trives mye bedre nå med ett rolex sportsur til hverdags!

 

Og gull er bare lekkert forresten, ikke hør på de ;) Harry er kult hehe

 

Når du sier stor - snakker du daytonaen da, eller den jeg hadde på armen i bildet? :p

Lenke til kommentar

Ingen flere?

 

Først og fremst, jeg vil, som har blitt nevnt mange ganger, ikke anbefale deg å velge mote-merker når det kommer til klokker. Da bør du velge "klokkemerker" som har kvalitet, tradisjon og klassisk stil. Vil også anbefale mekaniske klokker til dressklokker, siden du ikke bruker de hver dag, og ikke trenger å skifte batteri når du plutselig trenger den (siden de ikke går på batteri).

Hva er budsjettet?

Her noen mekaniske til en overkommelig pris (fra tusenlappen og oppover):

 

Seiko SARX017/15/13

1405873d1393871138-amazing-new-seiko-sar

 

Hamilton Thin-o-matic

1350583d1390089136-hamilton-thin-o-matic

 

Hamilton Jazzmaster Chrono

DSC_4357.jpg

 

Orient Bambino

ORIENT_BAMBINO_WHOLE5.jpg

 

Eller hvis penger ikke er noen hindring, har man alltids klokker som denne...

Patek Philippe Calatrava (koster ca. 130.000,-)

IMG_0357-1-RS.jpg

Endret av Orwandel
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Modern driver og ser etter armbåndsur, og har tidligere hatt en tendens til å kjøpe bling fra eBay som varer i tre uker før den faller sammen. Da har gjerne selve klokka aldri fungert. Hun påstår at dette er "billig", noe som enhver person med logikken i behold kan se er idioti, all den tid hun kjøper tre-fire stykker i året.

Så jeg er ute etter en klokke å anbefale henne i 4-500kr territoriet. Må ha rimelig standard bånd som kan byttes, siden hun skifter smak og behag rimelig ofte. Og den må være tilgjengelig hos en gullsmed lokalt, eller billig på nettet med så liten porto som mulig. Jeg tenker Casio, Seiko eller lignende, men Citizen eller noe sånt er selvsagt ikke umulig. Kom gjerne med forslag om merke/linje/klasse, så kan hun velge nøyaktig modell selv.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

@ orwandel. Den Seikoen du har blide av først der, den kan passe min smak, men hvor er den å få kjøpt?

Jeg googler og googler men finner den ikke.

med skinnrem eller lenke:

 

http://www.creationwatches.com/products/seiko-japan-82/seiko-automatic-presage-23-jewels-sarx017-4503.html

 

http://www.creationwatches.com/products/seiko-japan-82/seiko-automatic-presage-23-jewels-sarx015-4496.html

 

Totalpris blir rundt 5000 med moms og slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

@ orwandel. Den Seikoen du har blide av først der, den kan passe min smak, men hvor er den å få kjøpt?

Jeg googler og googler men finner den ikke.

med skinnrem eller lenke:

 

http://www.creationwatches.com/products/seiko-japan-82/seiko-automatic-presage-23-jewels-sarx017-4503.html

 

http://www.creationwatches.com/products/seiko-japan-82/seiko-automatic-presage-23-jewels-sarx015-4496.html

 

Totalpris blir rundt 5000 med moms og slikt.

 

 

 

Der var den ja.

 

Takkar og bukkar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...