Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, det hørtes jo litt sært ut. Da sliter onkelen min. Heldigvis er han liten, skallet og melkehvit, så han skremmer vel ikke så mange..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå ser det ut som klokken jeg har tenkt å kjøpe ikke er tatt inn til Norge. Den må kjøpes på nett i utlandet. Hvordan er det med garanti hvis klokken blir ødelagt da?

Noen som har tips til trygge sider?

Endret av mushi
Skrevet

Jeg sitter igjen med det inntrykket at det er pent lite som kan gjøres om noe kjøpt fra utlandet ødelegges. Det er litt av risken med å bestille tenker jeg og at når man får varer såpass mye billigere enn man kan i Norge er det nesten verdt de pengene du kanskje må betale for reparasjon hos en norsk butikk.

Skrevet

Jeg kjøpte en klokke til samboeren min på klockia.se og hadde en meget god erfaring:)

Betalte du toll/moms?

Jeg har sett på flere svenske sider at man ikke betaler moms til Sverige når man må momse det inn i Norge. Får man igjen denne senere eller blir det trukket fra før kjøp? Jeg var også i Sverige og kjøpte noen høytalere for noen år siden. Da fikk jeg igjen den svenske momsen når jeg leverte inn tollpapirene.

Skrevet

Det vanligste hos nettbutikker som sender mye internasjonalt er vel at momsen trekkes fra ved kjøp og at de lar tollmyndighetene i det respektive landet eller fraktselskapet ta seg av det. Det er hvertfall det jeg har inntrykk av.

Skrevet

Den lille rotoren i Longines klokken min har satt seg fast, og nekter å bevege på seg. Noe som kan ordnes selv med noen enkle knep, eller må den til en urmaker?

Skrevet

Har funnet ut at jeg skal ønske meg en ny klokke til jul. Har egentlig veldig lite erfaring med klokker, så setter pris på forslag. Bør ikke koste stort mer enn 1500,-. På forhånd takk!

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en Speedmaster (denne) - er det noen som vet ca. hva man realistisk må regne med å betale i en norsk butikk? Går det i listepris, eller pleier de å gi litt rabatt? Er urverket.no sitt tilbud det beste man får til?

Skrevet

Fin den, men det er modellen med hesalittkrystall, og den koster faktisk ikke mer enn 24K ny fra urverket.no, så da blir 17500 litt i overkant brukt synes jeg!

Og har lovet meg selv å vente til etter jul, må prøve å holde det ;)

Skrevet

Den lille rotoren i Longines klokken min har satt seg fast, og nekter å bevege på seg. Noe som kan ordnes selv med noen enkle knep, eller må den til en urmaker?

Skjedde med min TAG Carrera også... har den inne hos David Andersen nå, og dama bak disken sa opp til 5000~...

Skrevet

Det er jo da du skal få den vennen som ødela klokken din til å betale for å fikse den også. Normal folkeskikk å fikse ting du ødelegger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...