Gå til innhold

Den BESTE musa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JEg har tidligere brukt Logitech's WheelMan, egentlig saa var det ikke noe galt med musen i seg selv, men den ble for liten for min store haand.

 

Saa jeg har gaatt over til Razer Boomslang 2k, dette er den beste musen jeg har brukt (ang pasform for min haand), dog er det endel problemer med musen, hvis man beveger den ekstremt fort over en flate saa klarer ikke sensoren aa folge med. BS 2k er en ball-mus, saa her maa du belage deg paa aa rengjore musen i ny og ne.

 

Jeg tror det er endel her paa forumet som ikke liker BS, det beste du kan gjore, les saa mange erfaringer paa de mus'ene du er interresert i, f.eks IntelliMouse, WheelMan og hva det enn maatte vere. Gaa til din nermeste butikk og spor om det er mulig aa prove musen, bare for aa se hvordan den ligger i haanden. Det var det jeg gjorde hos Expert, og det var derfor jeg bestemte meg for den musa.

 

Syvende og sist, det er du som skal bruke musa, da er det vel litt viktig aa faa prove musa og se om den passer deg, eller hva (det er jo det vi gjor med biler for vi kjoper dem)?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
JEg har tidligere brukt Logitech's WheelMan, egentlig saa var det ikke noe galt med musen i seg selv, men den ble for liten for min store haand.

 

Saa jeg har gaatt over til Razer Boomslang 2k, dette er den beste musen jeg har brukt (ang pasform for min haand), dog er det endel problemer med musen, hvis man beveger den ekstremt fort over en flate saa klarer ikke sensoren aa folge med. BS 2k er en ball-mus, saa her maa du belage deg paa aa rengjore musen i ny og ne.

 

Jeg tror det er endel her paa forumet som ikke liker BS, det beste du kan gjore, les saa mange erfaringer paa de mus'ene du er interresert i, f.eks IntelliMouse, WheelMan og hva det enn maatte vere. Gaa til din nermeste butikk og spor om det er mulig aa prove musen, bare for aa se hvordan den ligger i haanden. Det var det jeg gjorde hos Expert, og det var derfor jeg bestemte meg for den musa.

 

Syvende og sist, det er du som skal bruke musa, da er det vel litt viktig aa faa prove musa og se om den passer deg, eller hva (det er jo det vi gjor med biler for vi kjoper dem)?

 

Frankie

Singapore

tur jeg har sagt 3 eller 4 ganger i forumet at det er individuelt :)

da jeg spilte med boomslangen så likte jeg ikkeknappene og var litt stor flate for knappene.. liksom hvilken del av fingeren skal du tryke med på musa.. midtre del av fingeren eller tuppen slik andre muser er?

Lenke til kommentar
jævli noobs, er bare en mus, musen som er laget av gamere, for gamere. Den offesielle quake 2 musa og musa som overgår alle andre muser hva gaming angår.

Jeg snakker selvsagt om den super fantastiske Razer boomslang 2000.

 

Den nye versjonen 2100 ( som er omtrent identisk er ute, har den opå komplett tror jeg ellers må du bestille fra hjemmesida razerzone.com.

 

Skal du game så kan alle andre muser suge ^_^ukk.

Noobs sier du? :no:

 

Nei nei nei sier jeg bare. Jeg vet ikke hvor lenge du har hatt din Razer Boomslang, jeg har hatt min i over 1aar, og jeg skal erlig si at dette er en mus med mer eller mindre problemer. Du skal vere veldig heldig hvis du aldri har hatt noe problemer med denne musa.

 

Anyway, jeg hadde problemer fra forste oyeblikk med den musa jeg kjopte, Rev-4. Rev-1 og Rev-2 av BS 2k hadde rullere som var tilnermet perfekte, fra Rev-3 og Rev-4 saa var det bare problemer, bare gaa til den offisielle Razer Blue-print siden saa er sikkert nermere 80% av tilfellene som har/har hatt problemer med denne musa.

 

Naa skal jeg ikke bare legge pepper i saaret, for hvis man gidder aa fikse litt selv saa trenger man faktisk IKKE aa retunere en saa pass god mus, og det var det jeg gjorde (byttet ut fjera, og fiks alle problemene mine var lost).

 

Mer kan leses om Razer Boomslang 1k,2k, 2k1, og Speed og Control (som er de to siste) paa Razer Blue Print: http://tigga.razer.org

 

Frankie

Singapore

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Gaa til din nermeste butikk og spor om det er mulig aa prove musen, bare for aa se hvordan den ligger i haanden.

Greit nok forslag, men problemet er at en mus kan være grei å holde i i et lite minutt eller to.. men når du kommer hjem, og bruker den i flere timer om gangen, vil du finne ut at du fort blir sliten i musklene. Boomslang er svært lav, og støtter ikke like godt under hånden som f.eks. Intellimouse Explorer 1/3/4.

 

Boomslang hadde vært en bra mus hvis:

Utformingen hadde vært bedre.

Konstruksjonen hadde vært bedre (at den ikke knekker i to etter kort tid).

 

Jeg hadde store håp for Mamba (samme som eller bedre innmat enn BS2k, ny utforming), men den så bare ut som en kloss. Holder meg til Intellimouse-serien inntil videre..

Lenke til kommentar
tur jeg har sagt 3 eller 4 ganger i forumet at det er individuelt :)

da jeg spilte med boomslangen så likte jeg ikkeknappene og var litt stor flate for knappene.. liksom hvilken del av fingeren skal du tryke med på musa.. midtre del av fingeren eller tuppen slik andre muser er?

Det du sier der er noe jeg ogsaa merket i begynnelsen, men for meg saa ble jeg veldig fort vant med det. saa for meg saa var den en positiv ting.

 

Jeg syntes det er helt flott at knappene er breie, men saa har jo jeg daa litt store labber ogsaa da, men min tanke med breie knapper er at man gjerne kan bevege fingrene rundt slik man vil og dermed ha den posisjonen man liker best.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Greit nok forslag, men problemet er at en mus kan være grei å holde i i et lite minutt eller to.. men når du kommer hjem, og bruker den i flere timer om gangen, vil du finne ut at du fort blir sliten i musklene. Boomslang er svært lav, og støtter ikke like godt under hånden som f.eks. Intellimouse Explorer 1/3/4.

 

Boomslang hadde vært en bra mus hvis:

Utformingen hadde vært bedre.

Konstruksjonen hadde vært bedre (at den ikke knekker i to etter kort tid).

 

Jeg hadde store håp for Mamba (samme som eller bedre innmat enn BS2k, ny utforming), men den så bare ut som en kloss. Holder meg til Intellimouse-serien inntil videre..

Vel, det var slik jeg gjorde det, gikk bare til butikken. (Kan jeg faa prove den musa, maa se om den passer). Men som du sier det blir bare i ett par minuter og det er ikke tilstrekkelig til aa bedomme om en mus passer akurat deg. Jeg skulle gjerne ha sett at vi kunne hatt prove tid paa 2-3uker saa kan vi betale seinere :p

 

Det med mus er og blir en smaks sak, som du selv sier saa ble du fort trott ved aa bruke BS(?), jeg for min del merket det motsatte. Hvis man plasserer Intelli og BS side-ved-side saa ser man at BS har en utrolig lav profil, mens Intelli gjerne ser ut som den er oppsvulmet. Av mine egne erfaringer saa maa jeg lofte haand-leddet mitt hoyere opp paa musen naar jeg bruker Intelli, dermed blir det mer "knekk" i leddet enn naar jeg bruker BS som har en lavere profil.

 

Men du hadde en god paastand det skal jeg ikke si imot paa :yes:

Uansett, ta en tur i butikken, faa en liten folig med instrumentet man skal kjope, man vil som regel faa en folelse om at "dette er noe for meg" eller "fysjom dette er noe uggent greie" jeg fikk den forste folelsen etter aa ha provd BS i 45sek :D

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
tur jeg har sagt 3 eller 4 ganger i forumet at det er individuelt :)

da jeg spilte med boomslangen så likte jeg ikkeknappene og var litt stor flate for knappene.. liksom hvilken del av fingeren skal du tryke med på musa.. midtre del av fingeren eller tuppen slik andre muser er?

Det du sier der er noe jeg ogsaa merket i begynnelsen, men for meg saa ble jeg veldig fort vant med det. saa for meg saa var den en positiv ting.

 

Jeg syntes det er helt flott at knappene er breie, men saa har jo jeg daa litt store labber ogsaa da, men min tanke med breie knapper er at man gjerne kan bevege fingrene rundt slik man vil og dermed ha den posisjonen man liker best.

 

Frankie

Singapore

hvilken den av fingeren trykker man paa den pokkers musa?

Lenke til kommentar

hvilken den av fingeren trykker man paa den pokkers musa?

Tja, ikke lett aa forklare gitt. Men jeg skal prove. Jeg legger bakerste del av min hule haandflate mot bakstykke paa musen (den runde kurven).

 

Saa legger jeg pekefingeren rett paa venstre musknapp (fingeren min rekker nesten helt frem til fronten paa musa, kun snakk om 1-1,5cm klaring).

 

Saa legger jeg langemann rett opp paa hjulet hvor fingeren kan "hvile" til jeg trenger aa bruke hjulet. (samme avstand omtrent, med litt klaring til fronten)

 

Ringfingeren ligger saa paa hoyre knapp hvor den ogsaa kan hvile.

 

Tomelen bruker jeg til venstre side knapp, og lillefingeren til hoyre sideknapp.

 

Det er mitt oppsett, men jeg brukte ca 1 uke paa finne noe som jeg likte veldig godt. ;)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

hvilken den av fingeren trykker man paa den pokkers musa?

Tja, ikke lett aa forklare gitt. Men jeg skal prove. Jeg legger bakerste del av min hule haandflate mot bakstykke paa musen (den runde kurven).

 

Saa legger jeg pekefingeren rett paa venstre musknapp (fingeren min rekker nesten helt frem til fronten paa musa, kun snakk om 1-1,5cm klaring).

 

Saa legger jeg langemann rett opp paa hjulet hvor fingeren kan "hvile" til jeg trenger aa bruke hjulet. (samme avstand omtrent, med litt klaring til fronten)

 

Ringfingeren ligger saa paa hoyre knapp hvor den ogsaa kan hvile.

 

Tomelen bruker jeg til venstre side knapp, og lillefingeren til hoyre sideknapp.

 

Det er mitt oppsett, men jeg brukte ca 1 uke paa finne noe som jeg likte veldig godt. ;)

 

Frankie

Singapore

vet Assen jeg holder det ****** skapet :p men hva jeg lurte på var..

 

på fingeren har du 3 bøyelige ledd. 1 knokkelen 2 neste ledd osv

 

da jeg brukte den trykka jeg med ledd 2

skal dritten være slik?

Lenke til kommentar

Logitech MX700. Et par ord om den. Har kjøpt den musa. Har sett mye frem og tilbake, men jeg tok en tjangs og handlet. Til å begynne med føltes musa tung (Det er den jo også) Det har tatt fryktelig lang tid å venne seg til den. Ennå ikke fortrolig med den. Føler nesten at jeg må bruke begge hendene for å bevege monsteret over musematta. (Func 1030)

Håper dette bedrer seg etterhvert, ellers går "klædden" ut av vinduet... :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...