Gå til innhold

Den BESTE musa


Anbefalte innlegg

Har Logitech Dual Optical, og jeg vil egentlig bare si "good riddance" når den går i søpla. Designmessig er den alt annet enn behagelig om du ikke har en liten hånd, og selv da tror jeg den vil være uvant for mange. Jeg utviklet en uvane med å vri den nesten 90 grader til venstre og holde den mellom tommel og øh.. fingeren ved siden av lillemann.. husker ikke navnet :scared: (omg de nye smileyene rocker!)

 

Så jeg har aldri vært helt fornøyd med Dual Optical når det gjelder formen. Funksjonsmessig har den vært topp hele tiden, egentlig ikke overraskende fra Logitech.

 

Min neste mus blir enten en av de nyeste fra MS eller Logitech. Jeg gidder ikke engang se på andre merker, ganske enkelt. Det er som om man spilte gitar i shadows og ble spurt om man kunne tenke seg å spille på en les paul. MS og Logitech rocker musenes verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd Microsoft Intellimouse 3.0. jeg synes den er litt vel lett. Jeg er ikke ute etter noen tung mus eller noe, men noe som føles som ligger på musmatta i stede for å flyte over den. Det føles ligsom som om du må gjøre motstand for å stoppe den fra å gli uttafor musmatta når du beveger den til siden... det var kanskje litt overdrivi, men det er omterent sånn jeg synes det føltes som :D

Det er meninga at inteli skal gli som om det ike var et underlag.. dette er for og skape presisjon under cs gaming.. JEg selv gamer kun cs under navnet Vincent.

Intelli gir meg nesten 0 motstand ved flytting av mus.. vertfall med icestkatez på icemat eller annen bra glass underflate eller annen god underflate

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har drevet med fps spill nå i godt over 3 år. Og har spilt med følgende muser:

 

1. Logitech Mouseman Wheel Optical (blue) = meget bra (for meg)

 

2. Intellimouse explorer 3.0 = nesten perfekt! (for meg)

 

3. mx500 = for klumpete (for meg)

 

4. mx300 = altfor liten (for meg)

 

5. Intellimouse 1,1 = helt grei, men ikke perfekt. for dårlig grep etc (for meg)

 

og det var livshistorien min ;-D

Lenke til kommentar

Dette er en ganske gammel tråd, men leter folk etter en gaming mus, anbefaler jeg MX 310 den er med på ALLE bevegelser! umulig å ikke ha den md seg til en ver tid for å si det sånn..koster lite, er stilig og passer fint i hånden (for meg)

 

Jeg vet vertfall hvilken du IKKE skal kjøpe; og der e Razor Boomsland 2100 (serien) de e stygge - lave - ubehagelige - upresise (ja vet det er 2100dpi, men den henger ikke med i cs på langsomme bevegelser) - og sist men ikke minst JÆ*LIG dyr!

 

GOD JUL PEOPLE! :thumbs:

Lenke til kommentar

jævli noobs, er bare en mus, musen som er laget av gamere, for gamere. Den offesielle quake 2 musa og musa som overgår alle andre muser hva gaming angår.

Jeg snakker selvsagt om den super fantastiske Razer boomslang 2000.

 

Den nye versjonen 2100 ( som er omtrent identisk er ute, har den opå komplett tror jeg ellers må du bestille fra hjemmesida razerzone.com.

 

Skal du game så kan alle andre muser suge ^_^ukk.

Lenke til kommentar
jævli noobs, er bare en mus, musen som er laget av gamere, for gamere. Den offesielle quake 2 musa og musa som overgår alle andre muser hva gaming angår.

Jeg snakker selvsagt om den super fantastiske Razer boomslang 2000.

 

Den nye versjonen 2100 ( som er omtrent identisk er ute, har den opå komplett tror jeg ellers må du bestille fra hjemmesida razerzone.com.

 

Skal du game så kan alle andre muser suge ^_^ukk.

helt uenig. en ting er at en mus er rar i begynnelsen, som mange sier boomslang er. det er FORSOVET ok. det kan man vende seg til..men jeg har prøvd 2100 nok til å se at den ikke er den beste gaming musa! (etter min mening) ta feks aim_map på cs da du starter med ryggen til. Med en gang runden starter vil man da snu seg så fort som mulig for å få overtaket på motparten, men det kan man ikke med 2100 (vett rett og slett ikke om det gjelder de andre). Kulemusa tar ikke bevegelser som er så kjappe, noe som egentlig ikke er så kjapt etter min mening. Dette var EN ting. En annen ting er at den er så lav at lillefingeren "skraper" nedi musematta, mye bedre når man kan få plassere lillefingeren inntil. (men dette kan være fra person til person seff) I tillegg: spiller man Diablo som er et spill mange spiller hvor man trykkeruhyre mye på musen.. MUSEN LAGER FOR PU*T MYE LYD, også musehjulet. Dette kan faktisk bli irriterende hvis man sitter ved siden av en fyr som spiller diablo. "Og itsje nok med da" (valen) ; trykker på musen fortløpende noen sekunder hender det at musetasten (henger seg) opp. da andre museknapper spretter opp like lett som de blir trykket ned..

 

 

mye drit her..litt overtrøtt som dere ser..men det viktigste argumentet mitt er alikevel presisjonen, responsen på raske bevegelser.. ER IKKE GOD NOK

 

takk for mg :green:

Lenke til kommentar

Må si meg enig med de som liker Razer Boomslang i denne tråden. Har prøvd mange varianter fra blant annet MS og Logitech og bruker en MX700 nå til vanlig surfing og småspilling siden jeg liker trådløst.

 

Men det er ikke tvil i min sjel om at kombinasjonen Razer Boomslang 2000 og IceMat er det definitivt beste jeg har vært borti. Den ekstreme presisjonen (ja langt bedre enn noen optisk jeg har prøvd) og følelsen av kontroll gjør absolutt alt annet til skamme.

 

At man i tillegg kan justere følsomheten opp/ned mens man spiller så man kan ha en annen innstilling i det man sniper enn om man løper rundt med hagle er jo supert.

 

Det er riktignok litt mer vedlikehold siden dette er en ball-mus (men følerne som registrerer ballens bevegelser leses faktisk av optisk inne i musa, så å sammenligner Razer Boomslang med vanlige ballmus er ikke rettferdig) men det gir jo også litt følelse av rituale når man før en viktig klanmatch renser musa/ballen og gir IceMat'en en runde i oppvaskmaskinen for at alt skal være perfekt!

 

:thumbs:

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
mye drit her..litt overtrøtt som dere ser..men det viktigste argumentet mitt er alikevel presisjonen, responsen på raske bevegelser.. ER IKKE GOD NOK

Da bør du gjøre noe med underlaget ditt - på max følsomhet kan man jo snu seg rundt sin egen akse 10 ganger bare ved å flytte musa et par centimeter.

 

Hvis man starter med musa inntil en kant og flytter den utover for så å flytte den tilbake til utgangspunktet så ender man etter min erfaring BESTANDIG opp i samme utgangsposisjon som man var i før man flyttet på musa, noe som sjelden skjer med samme presisjon på optiske mus.

 

Men som flere har nevnt: rengjøring av mus-kulen + bra og rent underlag er et must. Spiser du kjeks og potetgull foran PC'en er du nok bedre tjent med optisk.

Lenke til kommentar

ja men hvem gidder å spille på max hastighet?? nå er det ikke jeg som eier musen men en kamerat. men stakkaren har nettopp kjøpt den og forsvarer den selfølgelig, men bare fordi den kostet ham 700spenn..merker på ham at han angrer.. ang pres. sikter man feks helt inn i cs md awp (eller en annen sniper) og drar musen "sent" etter deg, noe man ofte gjør når man scoper..så gir ikke musen respons, noe som de fleste ball muser ikke gjør..men det gjorde mx310 noe jeg likte..ikke at jeg bruker sniper EVER men uansett.. :p

Lenke til kommentar
Til spilling er vel denne best, testet her

Beste musematten er uten tvil er fUnc 1030

På LAN jeg har vært på vil de med icemat låne fUnc på compoen, fordi det var best.

 

Den musa ser SYKT tung ut! :o

 

hvordan kan en mus "se tung" ut? hvis det ikke er printa "2kg" på sida lissom?

Denne musa ser tung ut, står ikke printa noe på sida: http://www.webulagam.com/women/beauty/imag.../07/fatgirl.jpg

Lenke til kommentar
DET ER INGEN TVIL I VEEEERDEN PÅ HVILKEN MUS SOM RULER STREETEN DET ER JO SÅKLART DET ER http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=1&s=pl SÅKLART..... DETTE ER DEN BESTE GAMINGMUSA EVER.. DEN HAR EN SYKT BRA PRESISJON OG HÅNDA LIGGER SOM STØPT PÅ DEN... DEN ER SÅ BEHAGELIG AT DU HAR LYST TIL Å HOLDE DEN OVERALT!!!! TIL OG MED NÅR DU ER PÅ BYEN OG TAR DEG EN PILS... DENNE BARE MÅÅÅ!! DU HA........

 

NB: DETTE VAR IKKE USERIØST MEN!!!

patetisk forsøk på å være morsom?

 

til topic : En MX500 som ligger på en Func 1030 er det beste som finnes :yes:

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei av og se alt som skrives her..

Jeg vil bare starte og si.. jeg bruker intelli 3.0 på en standar desktop.. størrelsen er vel nenvt tidligere men den er svær.

 

For det andre.. hva er vits og si hjva som erbest.. Har dere noen gang tenkt på at det er individuelt hva folk liker og synes er best-- slik som jeg.. spiller kun cs omtrent og spiller med 1.3 til 1.0 i sens og synes dette rocker i alt.

 

Andre synes høy sens er bedre..

 

Altså poenget mitt er .. hold kjeft og respekter andres sine meninger og ikek påstå at den og den musa er dårlg.. for det er em ikke.. dem er faktisk bra men kmmer an på personen som bruker den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...