Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Gud skapte en hage med en slu slange og et tre man ikke fikk spise av og uten den frukten kunne ikke Adam og Eva vite hva som var rett og galt, så Eva visste ikke at det var galt å spiser av treet.

Virker ikke helt gjennomtenkt.

 

 

Ikke i følge gnostiske kristne. Der har de en annen variant av samme karakterer, bortsett fra at Gud er en selvgod gud (som påsto at han har skapt alt), og slangen er en hjelper til Adam og Eva.

 

Når Adam og Eva spiser av treet åpner de seg mottakelige, slik at de nå er i stand til å kunne oppnå gnosis (kunnskap).

 

Les hva gnostiske kristne trodde: http://en.wikipedia.org/wiki/Hylics

En kort oppsummering.

 

Gud er selv en demon som gnostikerne kaller for Demiurge

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Demons_in_Gnosticism

 

Det var mange forskjellige varianter av gnostiske sekter. Her f.eks. er en:

http://en.wikipedia.org/wiki/Archontics

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Er det bare jeg som synes det er paradoksalt at det undervises i kristendom i skolen, men når noen blir innlagt i psykiatrien får man ikke lov å snakke om det.

 

Hva er det psykiatrien vet som skolen ikke vet ?

 

Ikke vet jeg, men jeg jobbet ved ett sted som var så kalt "siste reis" for de eldste og mest glemsomme - der var det ingen som nevnte ordet død, selv om de fleste gikk og skranglet på det siste .. :p

 

Prøvde å spørre de som hadde jobbet der en masse år, og sett det meste, men de var liksom unnvikende - hva er det de vet, som ikke jeg vet .. :ninja: leve evig og ikke huske en pøkk .. :fun:

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Dystheism

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Misotheism

 

 

 

  • Certain forms of dualism make the assertion that the thing worshiped as God in this world is actually an evil impostor, but that a true benevolent deity worthy of being called "God" exists beyond this world. Thus, the Gnostics (see Sethian, Ophites) believed that God (the deity worshiped by Jews, Greek Pagan philosophers and Christians) was really an evil creator or demiurge that stood between us and some greater, more truly benevolent real deity. Similarly, Marcionites depicted God as represented in the Old Testament as a wrathful, malicious demiurge.
Endret av G
Lenke til kommentar

Det du foreskriver er nettopp den forfalskningen Gud vil til livs. For mye utsmykning og omskrivning har blitt foretatt av humanister som gir seg ut for å være kristne! Det er ikke uten grunn at Jesus fars foretrukne straff var døden! Din utvelgelse byr meg ærlig talt imot. Tolkning sier dere...forfalskning er det! Når det står at kvinner skal tie i forsamlingen, hvordan kan da Bibeltroende "tolke" dette til at kvinner like godt kan bli prester? TOK JESUS FEIL? Det er denne avkristningen av kristendommen som er nutidens størtse faresignal.

 

 

Du svarte meg ikke. Jeg gjentar:

 

Tar du alt som står i Bibelen bokstavelig, og dermed mener at alt skal følges slavisk?

 

Hvis ja, mener du f.eks. at alle moselovene skal følges til punkt og prikke?

Lenke til kommentar

 

Er det bare jeg som synes det er paradoksalt at det undervises i kristendom i skolen, men når noen blir innlagt i psykiatrien får man ikke lov å snakke om det.

 

Hva er det psykiatrien vet som skolen ikke vet ?

 

Ikke vet jeg, men jeg jobbet ved ett sted som var så kalt "siste reis" for de eldste og mest glemsomme - der var det ingen som nevnte ordet død, selv om de fleste gikk og skranglet på det siste .. :p

 

Prøvde å spørre de som hadde jobbet der en masse år, og sett det meste, men de var liksom unnvikende - hva er det de vet, som ikke jeg vet .. :ninja: leve evig og ikke huske en pøkk .. :fun:

 

 

Kanada som ikke har statsreligion "forbyr" at man sier Merry Christmas til folk, da det kan virke støtende overfor de som ikke er kristne f.eks.

Lenke til kommentar

Jesus var lojal til sin far, gamle Jehova, dette er klart og helt tydelig å lese som en tråd gjennom hele Bibelen.

Jo han fulgte sin Gud. Men lærdommen kommer også fra andre mennesker gjennom DHÅ-Fordi også Gud former oss i troen.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Jesus var lojal til sin far, gamle Jehova, dette er klart og helt tydelig å lese som en tråd gjennom hele Bibelen.

 

Jo han fulgte sin Gud. Men lærdommen kommer også fra andre mennesker gjennom DHÅ-

 

Hvor er treenigheten oppi dette? Tror dere ikke på den?

Lenke til kommentar

Til Bruker G:

Gnostikerne var kjettere, de er marginaliserte og læren er nå bare teori. Jesu rettlære har seiret, det er igjen et bevis på planen. For Gud er tusen år en dag og en dag tusen år. Det som virker som ubetydelige forandringer for oss, har en dypere mening.

 

De kristne i dag er like mye kjettere. De ortodokse kristne som er den enormt store grenen av dagens kristne, selv din menighet spottet de gnostiske kristne ved å kalle dem antikrist. Med det mente de ortodokse (du) at de fortalte budskap som ikke var jesus sine ord.

 

Det var kjekling mellom de ortodokse og de gnostiske. Men, jeg tviler på at det var noen guds plan at de ortodokse vant fram med politisk spill overfor makten i Roma, slik at "de gnostiske kunne ryddes vekk en gang for alle".

 

Og det er også riktig det du sier at det er svært lite troende igjen av dem. Ihvertfall fra den gruppen som ble fordrevet bort og drept / myrdet for sin tro. Ellers finner man mye skriftlig materiale som består. F.eks. Nag Hammadi funnet fra Egypt.

Lenke til kommentar

Gud har allerede grepet inn med Jesus, men det er opptil oss å velge. Alt er allerede klart for Gud. Det onde kommer fra å lytte til satan. Fordi vi ikke vil høre på Gud.

 

 

 

Så derfor har Gud gitt opp? Er gud allmektig eller ond? For min del eksisterer han ikke og ondskapen klarer vi selv, ser det ut som.

Lenke til kommentar

 

Hvor er treenigheten oppi dette? Tror dere ikke på den?

 

Treenigheten er DHÅ OG GUD OG SØNNEN:)

 

Når vi blir ett med GUD gjennom dhå blir vi Guds barn. (SØNNEN) Og vokser i lys av Kristus med undervisning fra Gud gjennom dhå. Vi blir treenige og ett:)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Satan var egentlig Guds høyest aktede engel. Han levde med Jehova og Jesus i himmelen. Men han ble sjalu og lot det mørke komme til i sitt hjerte. Gud har kastet ham til jorda for å fylle en oppgave. Han skal teste menneskene og friste dem som ikke makter følge den smale sti.

 

Så vi på kloden er kun et eksperiment, som igjen viser at Gud er ond.

 

 

Husk at Jesus var jøde. Han lot seg selv døpe av Johannes Døperen. Disse lovene var ment til offerets tid, ikke lenger. Han snakket til datidens generasjon.

 

 

Tolkning er lov likevel. Ja, det var godt at du ikke klarer å leve bokstavelig etter skriftene. Det var det jeg fikk inntrykk av i starten på denne tråden.

 

 

Bibelstedene opphever hverandre hvis det er en tilsynelatende uenighet, men det kan forklares med at i dette eksempelet den ene praksis, Gamle Testamentet blir avløst av den nye, det Nye Testamentet.

 

 

Tolkninger igjen.... var det lov da? Hvordan skal vi tolke der det er motsigelser og feil i nye testamentet? Skal vi elske vår far og mor eller skal vi hate dem for å bli Jesus disippel?

 

Men har du mulighet til å svare direkte på tidligere spørsmål. Det hadde vært greit om du kunne det, så jeg får et bedre bilde over hva du mener og tenker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, man bør lese hele Bibelen selv, jeg kan selvfølgelig ikke sitere alt men nå fins masse internettsteder.

 

Derfor er det best å velge sine ord med omhu, og kun legge frem de beste smykkene for beskuelse, og ellers la folk få velge fritt hva de vil lese, den eller den boken, spiller ingen rolle så lenge budskapet trenger inn og folk blir frigjorte

 

Det du foreskriver er nettopp den forfalskningen Gud vil til livs.

 

 

Og det du foreskriver - skjønt jeg ba deg aldri om å skrive "ut en resept for det" - og det er undertrykkelse.

Ortodokse kristnes redskap er undertrykkelse - og et "aldri still spørsmål ved noe"-metoder. Jamfør inkvisisjonen.

 

Hele syndebegrepet er mer forkastelig enn f.eks. Janteloven.

 

Og det der med "kvinnen skal tie i menigheten" som du nevner - det er nå mer et resultat av den gangens kulturelle liv og sprell !!

Endret av G
Lenke til kommentar

"Tolkninger igjen.... var det lov da? Hvordan skal vi tolke der det er motsigelser og feil i nye testamentet? Skal vi elske vår far og mor eller skal vi hate dem for å bli Jesus disippel?

 

Men har du mulighet til å svare direkte på tidligere spørsmål. Det hadde vært greit om du kunne det, så jeg får et bedre bilde over hva du mener og tenker."

 

---------

 

Ja, det stemmer, vi blir beordret å elske til og med vår fiende. Men i endetiden, da er tiden inne for å vise for Jesus når han kommer hvem v i er lojal mot. Det er da, om familien ikke vil, at vi må snu oss var de vi engang hadde kjær. Som jeg sa, dette kan være vanskelig å forstå, men det har med omveltningene i endetiden å gjøre. Derfor forandringen. Så igjen, det er ikke en feil, men en forordring og en forutsigelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...