Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Bibelen er som en åndelig vei. Der vi kan komme nærmere fasiten :)Abraham fikk feks fra Dhå ideen om en GUD :) Mens før det var det mange ideer om mange Guder og idoler.

 

Så det begynte med Abraham og ikke med Moses som skrev ned ting? Så guden er oppdiktet?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

"Tolkninger igjen.... var det lov da? Hvordan skal vi tolke der det er motsigelser og feil i nye testamentet? Skal vi elske vår far og mor eller skal vi hate dem for å bli Jesus disippel?

 

Men har du mulighet til å svare direkte på tidligere spørsmål. Det hadde vært greit om du kunne det, så jeg får et bedre bilde over hva du mener og tenker."

 

---------

 

Ja, det stemmer, vi blir beordret å elske til og med vår fiende. Men i endetiden, da er tiden inne for å vise for Jesus når han kommer hvem v i er lojal mot. Det er da, om familien ikke vil, at vi må snu oss var de vi engang hadde kjær. Som jeg sa, dette kan være vanskelig å forstå, men det har med omveltningene i endetiden å gjøre. Derfor forandringen. Så igjen, det er ikke en feil, men en forordring og en forutsigelse.

 

 

 

Så vi skal snu oss i graven da, eller?

Eller som Jehovas vitner frastøte seg sine nærmeste, allerede nå? HVILKEN NESTEKJÆRLIGHET.

 

Jeg trodde bibelen sa klart og tydelig at det kun var jesusen som skulle komme å dømme, med sverd i munnen og det der. Ikke at de troende skulle begynne å denge løs på hverandre.

 

Også har man det klassiske "bjelken i ditt eget øyet"-budskapet. Også videre..

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Bibelen er som en åndelig vei. Der vi kan komme nærmere fasiten :)Abraham fikk feks fra Dhå ideen om en GUD :) Mens før det var det mange ideer om mange Guder og idoler.

 

Så det begynte med Abraham og ikke med Moses som skrev ned ting? Så guden er oppdiktet?

 

Dhå kom til Abraham. Menneskene forlot Gud Og Gud kastet oss ut av Paradis, men pga Dhå fikk Abraham høre Gud.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Ja, men Bibelen forbyr det uttrykkelig Hvorfor lot Jesus og Gud dette komme med i Bibelen hvis kristne skulle late som dette ikke var forordret?

Dette er IKKE til å misforstå:

 

1 Korintierne 14:34-35

 

34 Likesom i alle de helliges menigheter, skal eders kvinner tie i menighets-samlingene; for det tillates dem ikke å tale, men de skal underordne sig, som også loven sier.

35 Men vil de få rede på noget, da skal de spørre sine egne menn hjemme; for det sømmer sig ikke for en kvinne å tale i menighets-samling.

 

Jeg er på ingen måte Guds stedfortreder, i dette tilfelle er jeg kun hans budbringer, tviler du på at Bibelen er Guds Ord?

 

 

Bibelen skal bare leses og aksepteres. Leser man med hodet, vil man ikke forstå, leser man med et menneskes hjerte, vil man være nødt til å forfalske. Bibelen skal leses og adlydes.

 

---

[sitat fra en, uten at jeg husker hvem.

"Leser man med hodet, vil man ikke forstå, leser man med et menneskes hjerte, vil man være nødt til å forfalske"]

 

 

Det finnes utrettelige logiske beviser for at bibelen er oppdiktet av mennesket og ikke motsatt - altså "ført i pennen" av noe overnaturlig. F.eks. kan man begynne med siste setning i det nye testamentet.

 

Den er logisk sett et uttrykk for maktbegjæret til den moderne kirken (de ortodokse kristne).

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Og det der med "kvinnen skal tie i menigheten" som du nevner - det er nå mer et resultat av den gangens kulturelle liv og sprell !!

 

Paulus skreiv dette fylt av Den Heilage Ande, og det er dermed like ufeilbarleg som resten av Bibelen. Mannen er hovudet for kvinna på same måte som Kristus er hovudet for kyrkjelyden. Kvinner har andre måtar dei kan tene Gud på, medan det er mannens oppgåve å vere prest eller å ha hyrdeansvar.

Dagens verdslege ordning der kvinner vert gjord til prestar, er både blasfemisk og mot Guds vilje. Vi ringeaktar Guds Ord, og stiller oss sjølve over Gud. Dette har ingenting med kultur å gjere, men om bibeltru kristendom versus liberal vranglære.

Lenke til kommentar

 

 


De fikk testet sin frie vilje. Eva valgte å ta av frukten og pådro oss arvesynden. Derfor måtte Jesus dø for å løse oss...


Pådro seg Arvesynden (ortodoks tankegang) vs./kontra fikk tilgang til kunnskap / muligheten til å ta styring selv med sin framtid (gnostisk tankegang).

 



Paulus skreiv dette fylt av Den Heilage Ande, og det er dermed like ufeilbarleg som resten av Bibelen. Mannen er hovudet for kvinna på same måte som Kristus er hovudet for kyrkjelyden. Kvinner har andre måtar dei kan tene Gud på, medan det er mannens oppgåve å vere prest eller å ha hyrdeansvar.
Dagens verdslege ordning der kvinner vert gjord til prestar, er både blasfemisk og mot Guds vilje. Vi ringeaktar Guds Ord, og stiller oss sjølve over Gud. Dette har ingenting med kultur å gjere, men om bibeltru kristendom versus liberal vranglære.


Kvinnen skal underkaste seg mannen og det der. Ja det svadaet har jeg fått oppramset før. :)

Gnostiske kristne lot kvinner lede sine møter på likefot med menn, og det var mennesker av samme kulturelle røtter som de ortodokse kristne den gangen. Slå den! For ca. 2000 år siden allerede, eller noe liknende tidsaspekt.

Paulus virker bare som en trangsynt rar karakter. Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

 

Gud hadde en mening med å la Bibelen bli den mest utspredte bok på jord. Akkurat som at det ikke finns noen makt innsatt på jord uten ved Gud, slik er det også for verdens mest leste bok.

Romerne 13:1

13 Vær lydige mot myndighetene, for det er Gud som har satt dem der. Det finnes ingen øvrighet uten at Gud har gitt den myndighet.

 

 

 

SAMARITAN:

 

Bibelen eller kristent mambo-jambo. Denne mannen mener jeg gjør mer enn 10 kristne til sammen:

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Kvinnen skal underkaste seg mannen og det der. Ja det svadaet har jeg fått oppramset før. :)

 

Gnostiske kristne lot kvinner lede sine møter på likefot med menn, og det var mennesker av samme kulturelle røtter som de ortodokse kristne den gangen. Slå den! For ca. 2000 år siden allerede, eller noe liknende tidsaspekt.

 

Paulus virker bare som en trangsynt rar karakter.

 

 

Kva gnostiske kristne gjorde for 2000 år sidan, har ingen verdi i forhold til kva Bibelen seier er rett og gale. Like lite som eg legg vekt på mystikken desse søkte.

 

Det Bibelen seier om kvinnelege prestar er ikkje eit gufs frå fortida, men Guds fornuftige tankar. Vi må hugse at ein prest har ei viktig rolle som mellommann mellom Gud og menneske. Han skal representere kyrkjelyden i møte med Gud, og Gud i møte med kyrkjelyden. Ei kvinne kan ikkje representere Guds maskulinitet i møte med kyrkjelyden på same vis som ein mann kan.

 

Denne artikkelen av CS Lewis forklarer dette poenget.

Lenke til kommentar

 

 



Kva gnostiske kristne gjorde for 2000 år sidan, har ingen verdi i forhold til kva Bibelen seier er rett og gale. Like lite som eg legg vekt på mystikken desse søkte.

Det Bibelen seier om kvinnelege prestar er ikkje eit gufs frå fortida, men Guds fornuftige tankar. Vi må hugse at ein prest har ei viktig rolle som mellommann mellom Gud og menneske. Han skal representere kyrkjelyden i møte med Gud, og Gud i møte med kyrkjelyden. Ei kvinne kan ikkje representere Guds maskulinitet i møte med kyrkjelyden på same vis som ein mann kan.

Denne artikkelen av CS Lewis forklarer dette poenget.


Kristne trenger ikke prester eller kirke for å fungere. Gnostiske greide fint oppgaven de uten slikt maktapparater og maktoverstyring.

 



Gnostikerne har gjort mye vondt. Når man åpner for å sette Bibelen i tvil, ser motstanderen sin sjanse og slår til. Manges sinn har blitt forvirret av dette oppspinnet. Med internett blir det verre.



Satan er oppspinn. Jeg tror ikke på Satan. Han er nevnt i det gamle testamentet, men ikke som noen ond karakter, snarere et redskap for guden.

Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

 

 



Den beste løgnen Djevelen overbeviste oss om var at han ikke eksisterte.


DGT nevner ham jo, men ikke som noen ond karakter. Satan blir virkelig ond gjennom det nye testaments utvikling og gjennom inkvisisjonen og middelaldersk ondskap og heksejakt. Se gjerne video i forrige innlegget jeg la fra meg - om temaet. :)

 



Gnostikerne har gjort mye vondt. Når man åpner for å sette Bibelen i tvil, ser motstanderen sin sjanse og slår til. Manges sinn har blitt forvirret av dette oppspinnet. Med internett blir det verre.


Den videoen du viser til. Den tar for seg en enkelt setning ut av sammenhengen. Og hva har han med gnostikere å gjøre?

Presentasjonen hans høres jo mer tullete ut enn en tullete kristen sin presentasjon. Dårlig eksempel "Jesu Blodet Renser"

Dessuten kan du få redegjøre for hva "vondt gnostikerne har gjort". Ellers står det som en løs påstand bare. Greit å kunne underbygge det man sier, ikke sant!?

Og her er en video som kontrer nicket ditt:
Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Ja, han er ikke gnostiker, men jeg snakket i et bredere perspektiv når folk velger å tvile på Bibelen som Guds Ord. Det gjorde gnostikerne, og det gjør denne mannen, men på to forskjellige måter, det stemmer.

 

_____

 

Å svare på det andre.

Ja, jeg er enig. Denne mannen er tydelig i ubalanse. Det kommer av tvilen jeg nevnte, og at han har latt sine egne tolkninger slippe til.

Om skadelige virkninger av gnostikerne.

Idag har vi et veldig negativet bildet av Gud Jehova. Det er gnostiske tanker skyld i.

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

 

Det Bibelen seier om kvinnelege prestar er ikkje eit gufs frå fortida, men Guds fornuftige tankar. Vi må hugse at ein prest har ei viktig rolle som mellommann mellom Gud og menneske. Han skal representere kyrkjelyden i møte med Gud, og Gud i møte med kyrkjelyden. Ei kvinne kan ikkje representere Guds maskulinitet i møte med kyrkjelyden på same vis som ein mann kan.

 

Det blir det samme som å si at en mann ikke kan representere Guds feminitet det da. Han skapte mannen og kvinnen for at de skulle være ett kjød.

 

MOS: "Det er ikke godt for mennesket å være alene. Jeg vil gjøre ham en medhjelp som er hans like."

 

Og når ble moses GUD som skapte kvinnen ?

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...