Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Bibelen er like konstruert og satt sammen som hele kristendommen.

 

Bibelen er ikke et "litterært verk". Bibelen er klipp og lim av flere ulike historier og forfattere, samt at disse historiene er utvalgt av mennesker som også forkastet historier/evangelier som de ikke ville ha med.

Greit nok jeg er med på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier du at gud ikke dreper mennesker? Ifølge bibelen er det gud som dreper mennesker.

 

Bibelen leder oss på feil spor og gud ønsker at alle mennesker skal bli hans slaver. Han setter lenker på menneskene.

Jesus kom for å vise oss Gud. Først etter mye synd i verden.

 

Men før når Gud regjerte ville menneskene ha en menneskelig Gud i stedet istedet for Gud som er åndelig. Da gav Gud dem Saul b.l.a. Og før det en annen og før det igjen Så....thats it! Saul ledet folket og drepte tusen på tusen. Og siden har det blitt drept mange millioner. Sånn skjer når Gud ikke for råde over menneskenes vilje...Men mener du at det er Gud sin feil da?

 

 

Bibelen Gud og Guds disipler leder oss på rett spor, men så klart vi kan ta feil også fordi vi er mennesker... Men jo nærmere Gud jo mer ufeilbarelig....Tenke seg til at man ikke kunne helbrede fordi det er sabbat. Da har man tolket Gud feil eller?Og si meg hvorfor vil de ta livet av en som gjør som Gud ? Er det Gud som vil ta selvmord da ?

 

 

"Der var det en mann med en hånd som var vissen. Og de spurte Jesus: «Er det tillatt å helbrede på sabbaten?» For de ville finne noe å anklage ham for. 11 Men han sa til dem: «Om en av dere har en eneste sau og den faller ned i en grøft på sabbaten, vil han ikke da gripe tak i sauen og dra den opp? 12 Hvor mye mer verdt er ikke et menneske enn en sau! Altså er det tillatt å gjøre godt på sabbaten.» 13 Så sa han til mannen: «Rekk fram hånden din!» Han gjorde det, og hånden ble frisk igjen som den andre. 14 Men fariseerne gikk ut og la planer mot ham for å få tatt livet av ham. 15 Da Jesus fikk vite det, dro han bort derfra."

 

Og det med lenker. Da kan Gud hjelpe til med å få de av :)Eller i såfall gi trøst til den med lenker;)

 

GT="synden" NT="frelsen"

 

Og hvis du vil lære om Gud så nytter det ikke høre på mennesker som selv ikke tror på GUD. Du må undersøke dypt inni deg selv også må du studere også må du lese bibelen. Da finner du ut om han er ond eller god :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 



Det er mennesker som gjør oss til slaver. Gud setter oss fri. Fordi en slave kan søke Gud og med det bli fri i sin nærhet til Gud. Og det er mennesker som dreper. Mens Gud gir oss liv. Du trenger ikke binde deg til Jesus for å bli fri :) Ikke engang bibelens Gud. Men bibelen kan være med å lede oss på rett spor...Når man først tror på Gud. Man trenger ikke å synde, men man kan likevel være en del av synden fordi det fortsatt er synd i den gamle verden :) Jeg har gått over til den nye verden :) Men noe må jeg kvitte meg med fortsatt...Og det vil Gud hjelpe meg med:)


Så når det står at Gud slo en gitt person i bibelen til bakken (død), så dreper han ikke? Synes det er en litt rar måte å si det på. Altså når du Sabell forteller oss at det kun er mennesker som dreper.

Men, på den andre siden, så er jo guden oppfunnet av mennesker. Så da må det enten ha vært at noen av menneskene drepte "omtalt person" som ble slått i bakken død, ELLER så har det ikke skjedd, men er en fortelling full av lureri for å få folk til å føle frykt for noe som ikke eksisterer.

 


Eg trur du har veldig rett her i at hovudårsaka til dei mange umoralske handlingane som er gjort i Guds namn, er at Bibelen ikkje har blitt vist full tiltru. Når du skriv dette, tek du også vekk kritikken mot kristendomen, og overfører den dit den høyrer heime - i hendene til falske kristne som har vridd Ordet til å passe eiga vinning.



Og på den måten så får du også formidlet oss - "At du er en bedre kristen. Du er altså best!" :thumbdown:

 


Jesus kom for å vise oss Gud. Først etter mye synd i verden.
Men før når Gud regjerte ville menneskene ha en menneskelig Gud i stedet istedet for Gud som er åndelig. Da gav Gud dem Saul b.l.a. Og før det en annen og før det igjen Så....thats it! Saul ledet folket og drepte tusen på tusen. Og siden har det blitt drept mange millioner. Sånn skjer når Gud ikke for råde over menneskenes vilje...Men mener du at det er Gud sin feil da?


Bibelen Gud og Guds disipler leder oss på rett spor, men så klart vi kan ta feil også fordi vi er mennesker... Men jo nærmere Gud jo mer ufeilbarelig....Tenke seg til at man ikke kunne helbrede fordi det er sabbat. Da har man tolket Gud feil eller?Og si meg hvorfor vil de ta livet av en som gjør som Gud ? Er det Gud som vil ta selvmord da ?



Og hvis du vil lære om Gud så nytter det ikke høre på mennesker som selv ikke tror på GUD. Du må undersøke dypt inni deg selv også må du studere også må du lese bibelen. Da finner du ut om han er ond eller god :)


Jeg tror du snakker om Moses her jeg, og ikke eldre personligheter fra Bibelen. Husk at Bibelen var en muntlig tradisjon. Moses er jo en av de som bidro både til å nedtegne de Ti-bud, og å sette Gud i en posisjon (oppfinne ham) hvor mennesket ikke hadde lov å ettersjekke.

1. Moses gikk alene opp på fjellet for å søke guden (den han selv kom ned og diktet opp), ved å vise noe fysisk. Altså steintavlene med de ti budene som han selv hadde diktet opp på 40 dager og gjerne en god dose forhåndsgrubling.

Moses kom ned 2 ganger fra fjellet. Fordi han ble rasende over at han holdt på å miste makten over folket sitt, da de hadde begynt å tilbe en gull kalv istedet for Moses sin gud.

2. Moses hadde all god grunn til å ha hentet inspirasjon til en oppdiktet guddom fra Egypt, etter nitidige innadgående studier av hvordan Faraoen håndhevde og hersket som en gud selv.

3. Moses plasserte "guden" i en kiste, eller snarere fortalte at de måtte bygge et hjem til guden for å blidgjøre ham. Altså boksen som de bar rundt på med en liksom gud inni.

4. Guden var sterk og allmektig i Moses fortryllende fortellerglede. Så boksen måtte ikke røres, for det var ikke mulig å ha så nær kontakt med guden. Sånn fikk han lurt flokken med mennesker til ikke å ettersjekke hva som lå oppi boksen, de bar rundt på.

5. Om natten må skjønne. Så satte de opp et telt. Og der fikk kun de øverste lederne i nomadeflokken lov til å oppholde seg. Da ble det fortalt at man ikke kunne kikke gud i ansiktet/øynene fordi da døde du momentant. Så slik fikk de holdt nysgjerrige borte om natten. Teltet hadde sannsynligvis også vakthold. I aller beste hensikt selvfølgelig. Eller riktigere, holde nysgjerrige unna teltet om natten.

AT folk ikke klarer å se logikken i alt dette, det er for meg ubegripelig. For meg er dette helt logisk. Det er så typisk menneskelig oppførsel. Dersom du ønsker å holde på makten i et tynt halmstrå.

JA, undersøk dypt inni deg selv om guden finnes eller ikke. For man blir ihvertfall ikke særlig klok på saken etter å ha lest bibelen og gjerne samtidig lyttet til "velmenende medkristne".

 


Bibelen er like konstruert og satt sammen som hele kristendommen.
Bibelen er ikke et "litterært verk". Bibelen er klipp og lim av flere ulike historier og forfattere, samt at disse historiene er utvalgt av mennesker som også forkastet historier/evangelier som de ikke ville ha med.



Samt at DGT-delen av bibelen er en forherligelse av det israelske folkeslaget. Den forherliger deres "korstog" - krig mot sine naboer. De var heldige som vant slagene, men de gjorde jammen mye vondt mot sine nabostammer for å bli seierherre. Også dikter de opp guden sin, og gir han all æren, og så påstår de at guden er på deres side og dikter opp en form for fullmakt for at de kunne drive på med slike folkemord som man ser i DGT (det gamle testamentet).

Folkemord utført av jødene. Utslettet hele folkeslag gjorde de. Står svart på hvitt i DGT om disse hendelsene. Og dette er noe å skryte på seg - gjennom nedtegnelser i bibelen !?

Det er kun en grunn til at dette ble nedtegnet, og det er at de mener guden har gitt dem retten til landet som flyter av melk og honning.

Se her guden vant slag 1 for oss. Guden vant slag 2 for oss. Vi vendte vekk fra guden, og tapte derfor terreng. God undskyldning liksom. Skylde på at de er syndige, og at det var årsaken til at de tapte et slag eller to. "Nei følg moselovene gutter og jenter, nå skal vi ta igjen det tapte". Så vinner de noen slag igjen. Noe som i seg selv kan være helt rene tilfeldigheter. Mest sannsynlig, fordi guden deres i bunn og grunn er oppfunnet.

Så kommer det en forvirret mann som påkaller at det guden sa - det var viktig (jesusen sa det - eventuellt de ortodokse kristne - som forfalsket det jesusen eventuell har sagt og ikke kan ha sagt). Også sa jesusen en hel masse andre ting. Også fikk vi DNT på toppen av den gamle skrot-teksten (DGT). Endret av LiamH
Trippel-post flettet.
Lenke til kommentar

Konger ble omtalt også Guder. Og Guder ble også omtalt Konger. Jesus er Konge Jesus er Gud....Men det finnes en far til alle og alt i himmelen, som kan forenes når vi er kommet til oss selv :) For i den gamle verden råder alt som ikke har med hva Gud er oss...Så du må over til den andre siden. Fra død til oppstandelse for å skjønne hva Jesus snakker om. Den sanne GUD :) Veien sannheten og livet.

 

 


 

Ord har så klart makt, men Jesus sier "frykt ikke"

 

”Den Far dere har i himmelen, lar sin sol gå opp over onde og gode og lar det regne over dem som gjør rett og dem som gjør urett.”

 

Gud er god :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Ja, jeg kjenner budskapet Sabell. La seg døpe, leve så fritt fra synd som et menneske overhode makter ut det jordiske livet sitt.

 

Problemet med syndefall-teorien, er at man i følge kristne venter på et himmelrike - altså at ting skal ordne seg i etterkant av døden. Hvor jesusen til slutt kommer og rydder opp og vekker de døde og det der.

 

Om man tror det er bedre å skulle tilordne seg en holdning om etter døden, så er det lett å komme i fare for å fortrenge det livet og de mulighetene man har her og nå til å leve.

 

Det gjelder både kristen som i utgangspunktet har et fastlåst syn i et himmelriket. Og det gjelder til og med andre folk, som har lettere utgangspunkt for å kunne leve livet nå.

 

Jeg sier ikke at gnostikerne nødvendigvis hadde den beste forklaringsmodellen for alt. Men, de trodde sterkt på at himmelriket var her og nå. Det var nå det var viktig for en gnostisk kristen og ordne ting. Altså ikke passivt slik de ortodokse kristne trodde på. Altså måten slik dere kristne i dag tror på!

 

Om man er kristen eller ei. Så bør en vel våkne opp og leve dette livet først - i det minste.

 

Ortodokse kristne som forherliget matyrdøden og et himmelriket etter døden - det er de som ser ut som en stor taper. Så jeg tror de gnostiske kristne hadde et godt poeng. Lev livet nå! Ikke sitt passiv og vent.

 

Selv ikke-kristne sliter jo innimellom med å leve livet sitt. Full i jobb med stress, kjas og mas. Ikke før de blir pensjonister får de puste fritt igjen, om de i det hele tatt får leve så lenge at de kan få oppleve en pensjonisttilværelse. :)

 

Det er jo viktig å jobbe for å kunne livnære seg, det er ikke det jeg henger meg opp i. Men en drepende tung rutine "brekker jo også en sterk person" til slutt. Møter veggen etc.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Himmelriket er her og nå :) Paradis også, men mange er fortsatt i den gamle verden fordi de får ikke til å stå opp. Og de som har stått opp får ikke komme inn helt før alle har stått opp heller. Men som Jesus en kan stå opp for alle vettu ;)Men da må en bli syndfri først. Og jeg har tenkt meg dit også :)

 

Syndfri betyr å la Gud ta hand om oss:) Så vi gjør det som er godt for oss selv og andre:) Til det beste for menneskeheten fordi vi gjør Guds vilje :) Og Gud vil oss bare godt, fordi han elsker oss :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Jeg synes det hadde vært enda bedre om personen som vil gjøre godt faktisk mente det, framfor å gå med en byrde hengende over seg som kristne kaller for synd.

 

Forklart (for det over ser litt utydelig ut): At personen som er kristen vil bære på en redsel om å være syndig. Altså mener jeg det ville vært bedre om personen gjorde en god gjerning basert på - fordi han/hun ville gjøre det selv. Ikke fordi at dersom det ikke gjøres så kommer man kanskje ikke inn i nåløyet - men havner i helvete eller noe sånn svada.

 

Det betyr ikke noe for meg om personen som gjør noe godt er en ikke-kristen eller en religiøs. Gjerningen betyr mye, men det er jo ekstra bra dersom den kan utføres/gis uten dette overhenget som religionen formaner mye om. Syndebegrepet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg selv går en åndelig vei. Men velger det selv og ikke fordi jeg tror jeg komme til helvete etter døden om jeg ikke gjør:) helvete har jeg forsåvidt vært i...Og veien til himmelen blir veien ut av helvete/døden på jord :) Sammen med Gud så klart :)Men først og fremst for min egen del :)

Og det jeg vil vil Gud også ;)


Med Moses loven kom den fra Gud til Moses. Det blir som jeg skriver. Far ikke vill. Underbevisstheten intusisjonen er en slags overbevisning man mer mener er fra Gud. Fordi Moses loven er bygd på kjærlighet. til Hjelp for oss. Slå ikke i hjel feks. Så sende budet blir den åndelige. Som ligger innerst i vår grunnleggende natur. Og den er fra GUD. Og at den usynlige Gud er vår far er mer hensiktmessig også enn en som vandrer på jorden...Fordi loven er inni oss. Og ikke skapt av noen mennesker. Og alle er like. Og når menneskene pga synden slår i hjel hverandre. Trenger man også lover FYSISK fra Gud. Fordi det er ikke derfor vi er på jorden. Og det ble gitt til MOSES. Og også at Gud var en. Og alles far :) Og vi alle stømmer jo ut fra en kilde og er på den samme jorden. Så hvordan kan vi da ha forkjellige? Og Jomfru Maria er også vår Mor:) Guds familie :) For meg er hun også jordkloden som bærer alle sine små der Gud forplanter seg og vi får alt det gode vakre og skapte :)

Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar
Jeg skiller mellom bibelen og kristendommen. Bibelen i seg selv er såvidt jeg vet ikke bygd på krig, mord etc. Det er bare er litterært verk som gir kristne noe å tro på. Kristendommen derimot er satt sammen av mennesker som bruker bibelen for å fremme seg selv i sin egen egoisme i håp om å bli frelst. Her er det utspringet av alle slags overgrep kommer til syne.

 

Det er bra vi her er samde om at det er skilnad mellom kva Bibelen seier og kva mange kristne gjer og har gjort. Det som differentierer våre syn er slik eg ser det at du har ein annan definisjon av kristendom. Du seier at kristendom utelukkande er ei samansetning av menneske for å fremje egoisme, eg vil seie desse du siktar til har misforstått den kristne bodskapen (som er alt anna enn egoistisk) og at kristendom fyrst og framst handlar om menneske som har tatt imot Jesus som frelsar, og ønskjer å leve rett etter Bibelen.

 

Og på den måten så får du også formidlet oss - "At du er en bedre kristen. Du er altså best!" :thumbdown:

 

Nei, dette har eg aldri sagt eller hatt ønskje om å formidle. Vi er alle syndarar, og vi er alle offer for arvesynda så lenge vi lever i den forgjengelege lekamen. Men det er ein stor skilnad mellom å ta Bibelen på alvor og falle i synder mot vår vilje, kontra å neglisjere Bibelen og leve slik vi sjølv finn det best. Dei sistnemnde som samstundes seier dei er kristne, kan ytre sett vere vanskeleg å skilje frå andre kristne, men hjarta deira har ikkje åndeleg samfunn med Gud. Matt 7,21: "Ikkje alle som seier til meg: Herre, Herre! skal koma inn i himmelriket, men dei som gjer det Far min i himmelen vil."

 

Ei anna gruppe som kan likne frelste ytre sett, er dei som seier dei er kristne, men tilhøyrer sekter som ikkje deler dei kristne kjernedogma. Vi har mange kyrkjesamfunn, og ofte skuldast usemjene meir perifere trusspørmål, vektlegging av ulike ting, smak og behag. Det alle må ha til felles for å rekne seg som eit kyrkjesamfunn er imidlertid desse tre punkt. 1) Synet på Gud. Gud er treeinig - Fader, son og DHA. Gud er allmektig og allvitande, er skapar av himmel og jord. 2) Synet på Bibelen. Bibelen er Guds Ord, inspirert av DHA, ufeilbarleg og verkekraftig. 3) Synet på frelsa. Ef 2,8: "For av nåde er de frelste, ved tru. Det er ikkje dykkar eige verk, det er Guds gåve."

 

Trusretningar som ikkje deler desse dogma er til dømes Jehovas Vitne (Forkastar Jesus som guddommeleg, har redigert Bibelen til å passe si lære, berre 144 000 har eit himmelsk håp, gjerningsbasert frelse), Liberal kristendom (Jesus redusert til morallærar, forkastar Bibelen som Guds Ord, forkastar syndeomgrepet og trua på helvete - med dette også grunnen til at Jesus måtte la seg krossfeste), Katolisismen (gir paven like stor autoritet som Bibelen, gjerningsbasert frelse).

 

Dei historiske døma eg kom med i førre svar til Nerdrage, vil eg hevde er eit utslag både av katolisismen som trusretning og ei forkasting av den kristne bodskapen til fordel for materialisme og egoisme. Det er ei vanleg oppfatning at pavekyrkja er den store skjøkja i Op 17,1: "Ein av dei sju englane som hadde dei sju skålene, kom hit til meg og sa: «Kom, eg skal syna deg korleis den store skjøkja får sin dom, ho som tronar attmed veldige vatn. Kongane på jorda har drive hor med henne, og horelivet hennar har vore som sterk vin for dei som bur på jorda.»" Denne tolkinga er gjort greie for i følgjande artikkel.

 

Til slutt vil eg sitere Fjodor Dostojevskij som gjennom sin hovudperson Fyrst Mysjkin argumenterer mot at katolisismen er ei kristen tru:

 

 

- Mener De virkelig at katolisismen ikke er en kristen tro? sa Ivan Petrovitsj og snudde seg i stolen. -Hva skulle den ellers være?

- Først og fremst ikke-kristen! svarte fyrsten skarpt og opprørt. - Det er det første. Og for det annet er den romerske katolisisme enda verre enn ateismen, det er nå min mening! Ja, det mener jeg virkelig! Ateismen forkynner bare det store intet, men katolisismen går lenger, - den forkynner en forvrengt og vanhelliget Kristus som er Kristi rake motsetning! Den forkynner antikrist, det forsikrer jeg Dem! Dette har lenge vært min mening og den har pint meg usigelig ... Den romerske katolisisme tror at kirken ikke kan bestå uten verdslig makt og roper «Non possumus!» Min mening er at den romerske katolisisme slett ikke er noen tro, men ganske enkelt en fortsettelse av Det vestromerske keiserrike, og alt, alt - også troen - er underordnet denne idé. Paven har skaffet seg land, en jordisk trone, han har grepet til sverdet; og siden har alt fortsatt i samme ånd, bare har sverdet forenet seg med løgnen, fanatismen, overtroen og forbrytelsen; man har lekt med folkets helligste og aller mest troskyldige følelser; alt, alt er omsatt i penger, alt er byttet med jordisk makt. Og dette - er ikke dette antikrist?! Har ikke dette næret ateismen? Jo, ateismen er utgått fra katolisismen! Ateismen ble født blant katolikkene, den er en frukt av deres løgn og åndelige kraftløshet! Ateismen! Hos oss er det foreløpig bare de høyeste samfunnslag som ikke tror og har mistet sine røtter, som Jevgenij Pavlovitsj uttrykte det forleden. Men ute i Europa begynner også folkets brede masser å miste sin tro - først og fremst på grunn av løgn og uvitenhet, men også på grunn av fanatisme og hat mot kirken og kristendommen!

Endret av Cair Paravel
Lenke til kommentar

Og hvis du vil lære om Gud så nytter det ikke høre på mennesker som selv ikke tror på GUD. Du må undersøke dypt inni deg selv også må du studere også må du lese bibelen. Da finner du ut om han er ond eller god :)

Ok. Da finner jeg ut at bibelens gud er en tyrann så ond, så egoistisk, så grusom, så morderisk, så paranoid, så jævlig at han gjør Stalin, Pol Pot, Hitler, Kim Jung-Il og Røde Khmer om til uskyldig barne-tv underholdning.

 

Din gud er det siste jeg vil tro på. Jeg vil heller dø enn å tro på din gud.

Lenke til kommentar

Ok. Da finner jeg ut at bibelens gud er en tyrann så ond, så egoistisk, så grusom, så morderisk, så paranoid, så jævlig at han gjør Stalin, Pol Pot, Hitler, Kim Jung-Il og Røde Khmer om til uskyldig barne-tv underholdning.

Din gud er det siste jeg vil tro på. Jeg vil heller dø enn å tro på din gud.

 

Men du skjønner jo ikke hvilken Gud jeg tror på. Fordi min Gud er ingen morder! Men det er forståelig at du tenker at han er fordi du tyder skriften sånn. Men du tyder den feil. Vi kan ikke se det usynelige, men vite at det er der:) Dhå er fullkommen hos Jesus.

 

"Og skapningen venter og lengter at Guds barn skal åpenbares. Skapningen ble jo lagt under forgjengelighet, ikke frivillig, men etter hans vilje, som la den under forgjengelighet, i håp om at også skapningen skal bli frigjort fra trelldommen under forgjengeligheten, og nå fram til Guds barns frihet i herligheten. For vi vet at hele skapningen til denne stund sukker og stønner sammen som i veer..."

 

http://www.ekris.net/prekestolen/ny/ntr1/ep/16s.itreenight1.ep.htm Les? :) Ved fallet ble vi dødelige...Mens Jesus er udødelig fordi han kom til Gud:) Adam og Eva var også udødelige. Men ble sendt ut av paradis fordi de ikke ville høre på Gud. Vi er altså ute av Paradis. Men Jesus viste oss veien inn igjen :) Vi er så og si i paradis, men må legge av det gamle, så vi bærer frukt for Gud, for så å se at vi virkelig er der ;)Men det er ikke Guds vrede som har gjort så vi ikke er i paradis. Det er menneskene feil. Derfor er vi kallt syndere. Fordi vi har ikke snudd, men fortsatt synderiet. Derfor har også døden blitt bragt inn. Og hva fristet slangen Adam og Eva med?

 

GT sier at vi ikke skal få komme inn igjen, mens Jesus(NT) gjorde så vi kan komme inn igjen.

 

 

 

"Og så fortsatte Jesus ved å si til de jødene som var kommet til tro på ham: «Hvis dere blir i mitt ord,+ er dere virkelig mine disipler, 32 og dere skal kjenne sannheten,+ og sannheten skal frigjøre dere.»+ 33 De svarte ham: «Vi er Abrahams avkom,*+ og aldri har vi vært slaver for noen.+ Hvordan har det seg at du sier: ’Dere skal bli fri’?» 34 Jesus svarte dem: «I sannhet, ja i sannhet, sier jeg dere: Enhver som gjør synd, er en slave av synden.+ 35 Men slaven blir ikke i husstanden for evig; sønnen blir der for evig.+ 36 Hvis derfor Sønnen frigjør dere, skal dere bli virkelig fri.+ 37 Jeg vet at dere er Abrahams avkom; men dere søker å drepe meg,+ fordi mitt ord ikke har framgang blant dere.+ 38 De ting jeg har sett hos min Far,+ taler jeg;+ og dere gjør altså de ting dere har hørt av DERES far.» 39 Som svar sa de til ham: «Vår far er Abraham.»+ Jesus sa til dem: «Hvis dere er Abrahams barn,+ så gjør Abrahams gjerninger. 40 Men nå søker dere å drepe meg, et menneske som har fortalt dere sannheten, som jeg har hørt av Gud.+ Det gjorde ikke Abraham.+ 41 Dere gjør DERES fars gjerninger.» De sa til ham: «Vi er ikke født som følge av utukt; vi har én Far,+ Gud.»

42 Jesus sa til dem: «Hvis Gud var DERES Far, ville dere elske meg,+ for fra Gud er jeg utgått og er nå her.+ Nei, jeg er slett ikke kommet på eget initiativ, men Han har utsendt meg.+ 43 Hvorfor forstår dere ikke det jeg sier? Fordi dere ikke kan høre mitt ord.+ 44 Dere er av DERES far Djevelen,+ og dere vil gjøre etter DERES fars+ ønsker. Han var en manndraper da han begynte,+ og han stod ikke fast i sannheten, for sannhet er ikke i ham. Når han taler løgn, taler han i samsvar med sitt eget sinnelag, for han er en løgner og løgnens* far.+ 45 Fordi jeg, derimot, sier sannheten, tror dere meg ikke.+ 46 Hvem av dere beviser at jeg er skyldig i synd?+ Hvis jeg taler sannhet, hvorfor tror dere meg da ikke? 47 Den som er av Gud, hører på Guds uttalelser.+ Det er derfor dere ikke hører, fordi dere ikke er av Gud.»+"

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Men du skjønner jo ikke hvilken Gud jeg tror på. Fordi min Gud er ingen morder! Men det er forståelig at du tenker at han er fordi du tyder skriften sånn. Men du tyder den feil. Vi kan ikke se det usynelige, men vite at det er der:) Dhå er fullkommen hos Jesus.

Det er forståelig at du tror på en gud som ikke stemmer overens med bibelen. For du har vel ikke lest bibelen, eller så tyder du det helt feil. Det står helt klart i bibelen at gud er morder, ikke bare morder men massemorder som har drept større del av jordas befolkning enn alle andre diktatorer til sammen. Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt før. Jeg vil heller si at israelerne er morderne, for de har lovpriset sin oppdiktede gud, for hva de selv har greid å utføre av djevelskap. Utryddelse av flere folkegrupper i oldtiden - altså i DGT.

Men, om man skal lese bibelen bokstavelig så står det jo i klartekst at guden dreper mange enkeltindivider og også større folkegrupper. Sånn sett har du på en måte rett, selv om det er israelerne som har lurt deg til å tro det er guden som har utført mordene, når det egentlig er dem selv. DGT er full av jødisk svada.

Kommer nok ikke på alle i farten. Noen av enkeltindividene innbefatter:

- Lot's kone (gjort om til saltstøtte)
http://en.wikipedia.org/wiki/Lot's_wife

- Onan (masturbisten)
http://en.wikipedia.org/wiki/Onan

- En mann må dø for å berøre Arken
http://en.wikipedia.org/wiki/Ark_of_the_Covenant

At the beginning of his reign, King David removed the Ark from Kirjath-jearim amid great rejoicing. On the way to Zion, Uzzah, one of the drivers of the cart whereon the Ark was carried, put out his hand to steady the Ark, and was smitten by God for touching it. David, in fear, carried the Ark aside into the house of Obed-edom the Gittite, instead of carrying it on to Zion, and there it stayed three months (2 Samuel 6:1-11; 1 Chronicles 13:1-13).




Og her er en helt annen ark, som er brukt av Egypterne. Igjen ser vi tydelig at Moses har blitt inspirert av oppholdet i Egypt. Når han senere lagde en Ark til guden sin:

Arkofthecovenantatkingtutstomb.jpg

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er forståelig at du tror på en gud som ikke stemmer overens med bibelen. For du har vel ikke lest bibelen, eller så tyder du det helt feil. Det står helt klart i bibelen at gud er morder, ikke bare morder men massemorder som har drept større del av jordas befolkning enn alle andre diktatorer til sammen.

 

Uten Jesus. ville vi ikke visst hvor god Gud er. Resten snakker med sitt eget sinnelag. Og Jesus viste oss sannheten. Hvor Gud ikke er noen morder. DU henger deg opp i en Gud som er ond fordi de som ikke hadde Gud til sin far i bibelen hadde satan som hersket over dem. Og jesus ville vise dem den sanne GUD. Det er kun gjennom ham vi får vite hvem Gud er. Og det står det om man leser bibelen og klarer å tyde den. Men uansett så er det dhå som gjør at vi klarer å tyde riktig :p Men den må Gud først gi en :) Vil du ha den? :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Sitat av Sabell:

Men uansett så er det dhå som gjør at vi klarer å tyde riktig :p Men den må Gud først gi en :)Vil du ha den? :)


Trodde man i følge kristne ble født med den hellige ånd (dhå) innabords. Ihvertfall slik jeg har forstått ting tidligere. Jamfør en folkemengde på et berg, hvor ånden kom over dem. Og siden så har den funnets i menneskene. Eller noe sånn..

 

Altså tenkte jeg at du definerer deg uklart. For kristne mener vel at ånden er gitt oss allerede, at den ligger latent der inne hele tiden fra du blir født til du går i graven.


Sitat av Sabell:

Og Jesus viste oss sannheten. Hvor Gud ikke er noen morder.


Så det er noen bibelfraser hvor jesusen spesifikkt da viser oss at guden ikke er den grusomme morder, eller?

Endret av G
Lenke til kommentar

Uten Jesus. ville vi ikke visst hvor god Gud er. Resten snakker med sitt eget sinnelag. Og Jesus viste oss sannheten. Hvor Gud ikke er noen morder. DU henger deg opp i en Gud som er ond fordi de som ikke hadde Gud til sin far i bibelen hadde satan som hersket over dem. Og jesus ville vise dem den sanne GUD. Det er kun gjennom ham vi får vite hvem Gud er. Og det står det om man leser bibelen og klarer å tyde den. Men uansett så er det dhå som gjør at vi klarer å tyde riktig :p Men den må Gud først gi en :) Vil du ha den? :)

Jeg henger meg opp i gud som en tyrranisk massemorder fordi det står svart på hvitt i bibelen at gud dreper flesteparten av alle mennesker på hele jorda. Bibelen sier at guden din dreper barn, kvinner, familier, hele folkegrupper, ja hele jorda til og med!

 

Det er en ond gud, også fordi de som tilba guden din gjerne var massemordere også. Guden din hjalp gjerne isralittene i krig for å drepe fienden. Og guden din har klare regler for hvor mye slaver koster. Det var mennesker som hadde guden din som far som drepte. De var slaver av en diktator som ønsket å drepe mennesker.

 

Hvis du klarer å lese en svært tydelig tekst så kan du jo lese bibelen. Der står det direkte om menneskeofringer, massemord, barnedrap, slaveri. Alt sammen begått av din gud eller til ære for din gud.

 

Du henger deg opp i din egen fantasi som ikke stemmer overens med hva bibelen sier. Det er helt greit, du kan velge selv hva du tror på. Men om du tror på en gud som ikke er morder, så tror du ganske enkelt ikke på bibelens gud. Da har du funnet på noe eget. Bibelens gud har drept millioner av mennesker.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Trodde man i følge kristne ble født med den hellige ånd (dhå) innabords. Ihvertfall slik jeg har forstått ting tidligere. Jamfør en folkemengde på et berg, hvor ånden kom over dem. Og siden så har den funnets i menneskene. Eller noe sånn..

 

Altså tenkte jeg at du definerer deg uklart. For kristne mener vel at ånden er gitt oss allerede, at den ligger latent der inne hele tiden fra du blir født til du går i graven.

 

 

Sitat av Sabell:

Og Jesus viste oss sannheten. Hvor Gud ikke er noen morder.

 

Så det er noen bibelfraser hvor jesusen spesifikkt da viser oss at guden ikke er den grusomme morder, eller?

 

Jesus sier hvem han er og Gud snakker igjennom han...

 

Ånden har vi Ja men dhå er latent langt der inne og må mottas med tro også.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Jeg henger meg opp i gud som en tyrranisk massemorder fordi det står svart på hvitt i bibelen at gud dreper flesteparten av alle mennesker på hele jorda. Bibelen sier at guden din dreper barn, kvinner, familier, hele folkegrupper, ja hele jorda til og med!

 

Det er en ond gud, også fordi de som tilba guden din gjerne var massemordere også. Guden din hjalp gjerne isralittene i krig for å drepe fienden. Og guden din har klare regler for hvor mye slaver koster. Det var mennesker som hadde guden din som far som drepte. De var slaver av en diktator som ønsket å drepe mennesker.

 

Hvis du klarer å lese en svært tydelig tekst så kan du jo lese bibelen. Der står det direkte om menneskeofringer, massemord, barnedrap, slaveri. Alt sammen begått av din gud eller til ære for din gud.

 

Du henger deg opp i din egen fantasi som ikke stemmer overens med hva bibelen sier. Det er helt greit, du kan velge selv hva du tror på. Men om du tror på en gud som ikke er morder, så tror du ganske enkelt ikke på bibelens gud. Da har du funnet på noe eget. Bibelens gud har drept millioner av mennesker.

 

Derfor kom en ekte og sann Gud opp i menneskesønnen for å redde folket fra en ond "GUD"= SATAN. For å sette oss fri. Og bli ett med GUDS kjærlighet:)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

ok så du sier at israelernes gud, det gamle testamentets gud, moses gud og abrahams gud er satan? Ganske kontroversielt syn du har! Du skiller deg fra 99% av alle kristne og da kan man jo lure på om ikke det er din gud som er satan, om ikke det er du som tar feil og alle andre har rett. Du velger å tro på en gud som ikke stemmer overens med bibelen. En gud du har funnet på selv.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ok så du sier at israelernes gud, det gamle testamentets gud, moses gud og abrahams gud er satan? Ganske kontroversielt syn du har! Du skiller deg fra 99% av alle kristne og da kan man jo lure på om ikke det er din gud som er satan, om ikke det er du som tar feil og alle andre har rett. Du velger å tro på en gud som ikke stemmer overens med bibelen. En gud du har funnet på selv.

Det er ikke alle som tar imot en sann GUD :) Jeg har hatt Gud hos meg hele tiden :)Og det er bare han som er fullkommen. Men det er ikke alltis man hører Gud. Selvom man kan tro det er Gud. Og der skiller menneskene seg fra sin sanne GUD. Vi velger ofte fra hva vi selv tror ikke hva Gud ber oss tro. Og gjennom ånden lærer vi Gud å kjenne. Fordi Gud vet hva som er rett og galt. Abraham gjørde en pakt med Gud, men han ville gjøre pakten synlig som ikke har med Gud å gjøre i det hele tatt. Moses var ledet av en feil Gud også, men de hadde allikevel ånden med seg og Gud, for Gud er hos alle. Det er ikke dermed sagt at GUD SA TIL DEM HVA DE SKULLE GJØRE MED ALT DE GJORDE SOM DE SA DE HADDE FÅTT BEKSJED OM FRA GUD! Det finnes en ond og god ånd her i verden. Og hadde de vært som Jesus og ett med GUD ville de vært som ham. Ikke fortalt om en som skulle komme. Fordi det ville ikke vært behov for messias om alle var hos Gud.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...