Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Slik det er skrevet, slik skal det leses.

 



 



Etter Bibelen skal vi være underkastet, men vi akseptere hvem som styrer. Det er en plan med det, slik at alle får en sjans til å velge med sin frie vilje.


Det er nå en ting hva boken sier og hvordan den tolkes i dag, men hva sier ditt eget hjerte?

 



Så uansett hvem som styrer så er det Bibelen vi skal gå etter.


Ja, du sier det, men det handler om tolkninger, og tolkningen foregår i eget hjerte - så hva sier så det?

Nei, her er det mange kristne som gjør feil. Biblelen skal leses og aksepteres, ikke omtolkes for å passe i tiden. Det er å forfalske Guds ord.


Kvinnelige prester er det beste eksempelet på at moderne kristne har forfalsket Guds Ord. Endret av LiamH
Trippel-post flettet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Kvinnelige prester er det beste eksempelet på at moderne kristne har forfalsket Guds Ord.

 

Du svarer ikke på helt greie spørsmål, hvordan vil du det skal tolkes?

 

Kvinnelige prester er som mannlige prester, fordi det er det rene hjertet som bestemmer kvaliteten - noe annet blir å sette seg selv som Guds stedfortreder, og det er du vel ikke, eller er du det?

 

consider the lillys and how they grow ..

 

 

Nei, her er det mange kristne som gjør feil. Biblelen skal leses og aksepteres, ikke omtolkes for å passe i tiden. Det er å forfalske Guds ord.

Javel, men da må det lese ikke med hodet men med ett rent hjerte, fordi sannheten ligger utenfor det verdslige og menneskeskapte - så hva sier ditt eget hjerte?

Endret av Bruker-95147
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Ja, men Bibelen forbyr det uttrykkelig Hvorfor lot Jesus og Gud dette komme med i Bibelen hvis kristne skulle late som dette ikke var forordret?
Dette er IKKE til å misforstå:

1 Korintierne 14:34-35

34 Likesom i alle de helliges menigheter, skal eders kvinner tie i menighets-samlingene; for det tillates dem ikke å tale, men de skal underordne sig, som også loven sier.
35 Men vil de få rede på noget, da skal de spørre sine egne menn hjemme; for det sømmer sig ikke for en kvinne å tale i menighets-samling.


Jeg er på ingen måte Guds stedfortreder, i dette tilfelle er jeg kun hans budbringer, tviler du på at Bibelen er Guds Ord?


Bibelen skal bare leses og aksepteres. Leser man med hodet, vil man ikke forstå, leser man med et menneskes hjerte, vil man være nødt til å forfalske. Bibelen skal leses og adlydes.

---
[sitat fra en, uten at jeg husker hvem.
"Leser man med hodet, vil man ikke forstå, leser man med et menneskes hjerte, vil man være nødt til å forfalske"]

Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, men Bibelen forbyr det uttrykkelig Hvorfor lot Jesus og Gud dette komme med i Bibelen hvis kristne skulle late som dette ikke var forordret?

Dette er IKKE til å misforstå:

 

1 Korintierne 14:34-35

34 Likesom i alle de helliges menigheter, skal eders kvinner tie i menighets-samlingene; for det tillates dem ikke å tale, men de skal underordne sig, som også loven sier.

35 Men vil de få rede på noget, da skal de spørre sine egne menn hjemme; for det sømmer sig ikke for en kvinne å tale i menighets-samling.

 

Jeg er på ingen måte Guds stedfortreder, i dette tilfelle er jeg kun hans budbringer, tviler du på at Bibelen er Guds Ord?

 

Jeg snakker om det rene hjertet, som jeg også bruker til å lytte med, og det virker veldig godt her, så derfor lurer jeg på hva dere holder på med. Man kan ikke skjønne og fatte dette med den spinkle menneskefornuften, fordi det som sagt ligger utenfor det verdslige, så da må man lære seg å lytte, til man får svaret.

 

Hvis eks, presten sier: Vi må være varsomme med disse muslimene, og ikke samarbeide med dem

 

Så sier mitt barnebarn som er 4 år: I barnehagen deler vi på alt, ja selv maten deler vi med hverandre, og vi skal være like snille med alle ..

 

Skal jeg stole på det rene uforfalskede barnehjertet, eller skal jeg tro på presten som dømmer noen andre mennesker basert på verdslig selektivitet? Hvem av disse to er mest uforurenset av verdslig forståelse og så kalt fornuft?

 

Var det Jesus som sa: Du må bli som ett lite barn - og sa han også: la de små barn komme til meg, fordi himmelriket står dem nær? Hva sier ditt hjerte?

Lenke til kommentar

Javel, men da må det lese ikke med hodet men med ett rent hjerte, fordi sannheten ligger utenfor det verdslige og menneskeskapte - så hva sier ditt eget hjerte?

Som her for eksempel. Dette kan være vanskelig å forstå, både med hodet og hjerte, men vi må være beredt til å til og med snu oss fra våre engang kjære. Og det er NÅ vi er i endetiden, det er derfor all denne splittelsen.

 

[sploiler redigert inn nylig, så alle skal sklippe vonde bibelsitater....]

Matteus 10:34-37

34 Innbill dere ikke at jeg er kommet for å skape fred på jorden! Nei, jeg kommer ikke med fred, men med sverd. 35 Jeg er kommet for å sette en mann opp mot hans far og en datter mot hennes mor og en svigerdatter mot hennes svigermor.36 En manns verste fiender vil bli å finne i hans eget hjem! 37 Hvis dere elsker far og mor mer enn dere elsker meg, er dere ikke verdige til å være mine. Hvis dere elsker sønn eller datter mer enn meg, er dere heller ikke verdige.

Endret av malmanomar
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 



Bibelen skal bare leses og aksepteres. Leser man med hodet, vil man ikke forstå, leser man med et menneskes hjerte, vil man være nødt til å forfalske. Bibelen skal leses og adlydes.

---
[sitat fra en, uten at jeg husker hvem.
"Leser man med hodet, vil man ikke forstå, leser man med et menneskes hjerte, vil man være nødt til å forfalske"]


Jeg bryr meg ikke om de andre du henviser til - jeg spør deg direkte! Det er du som er ansvarlig for hva du tror på, og ikke minst hvem du våger i Guds navn å dømme nord og ned

 




Som her for eksempel. Dette kan være vanskelig å forstå, både med hodet og hjerte, men vi må være beredt til å til og med snu oss fra våre engang kjære. Og det er NÅ vi er i endetiden, det er derfor all denne splittelsen.




Matteus 10:34-37

34 Innbill dere ikke at jeg er kommet for å skape fred på jorden! Nei, jeg kommer ikke med fred, men med sverd. 35 Jeg er kommet for å sette en mann opp mot hans far og en datter mot hennes mor og en svigerdatter mot hennes svigermor.36 En manns verste fiender vil bli å finne i hans eget hjem! 37 Hvis dere elsker far og mor mer enn dere elsker meg, er dere ikke verdige til å være mine. Hvis dere elsker sønn eller datter mer enn meg, er dere heller ikke verdige.


Det er jo rene krigshissingen, men kan også forståes som: vi skal nedkjempe vårt eget selv, for da blir vi som ett barn igjen ..

Men uannsett sier han altså at han skal ta seg av all kriging og dømming, så hvorfor er du så ivrig i å komme ham i forkjøpet? Er du en perfekt troende? Endret av Bruker-95147
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

 

Det er ryddet opp i en del trippel-poster, dobbelt-poster og større pyramide-sitater.

Post ett innlegg av gangen og fjern unna overflødige sitater før dere poster.

 

Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Innvendinger om moderering tas på PM.

LiamH
:)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

 



Jeg bryr meg ikke om de andre du henviser til - jeg spør deg direkte! Det er du som er ansvarlig for hva du tror på, og ikke minst hvem du våger i Guds navn å dømme nord og ned


Nei, nei, jeg bare siterete Bibelen, jeg vet ikke hvem som skrev det andre. Jeg dømmer ingen, det er Guds oppgave, ikke min, men han har gitt oss Bibelen som rettesnor. Ellers så ville den vel ikke vært skrevet slik? Så jeg syns spørsmålet bør gå til deg? Er DU inneforstått med at Bibelen er Guds Ord, og hvis ja, hvorfor fornekter du innholdet i den?
Salomos Ordsprog 30:6

6 Legg ikke noget til hans ord, forat han ikke skal straffe dig, og du stå som en løgner!

 



[REDIGERT]

Matteus 10:34-37

34 Innbill dere ikke at jeg er kommet for å skape fred på jorden! Nei, jeg kommer ikke med fred, men med sverd. 35 Jeg er kommet for å sette en mann opp mot hans far og en datter mot hennes mor og en svigerdatter mot hennes svigermor.36 En manns verste fiender vil bli å finne i hans eget hjem! 37 Hvis dere elsker far og mor mer enn dere elsker meg, er dere ikke verdige til å være mine. Hvis dere elsker sønn eller datter mer enn meg, er dere heller ikke verdige.

Det er jo rene krigshissingen, men kan også forståes som: vi skal nedkjempe vårt eget selv, for da blir vi som ett barn igjen ..

Men uannsett sier han altså at han skal ta seg av all kriging og dømming, så hvorfor er du så ivrig i å komme ham i forkjøpet? Er du en perfekt troende?


Det er dette jeg snakker om, forfalskning. Det refereres til dine egne familiemedlemmer og handler om å vise vilje til lojalitet, som hos Abraham, ikke "selvfrefleksjon".
Jeg er på ingen måte noen perfekt troende, og jeg bringer budskapet fordi alle har blitt kalt til å forkynne Guds Ord. På godt norsk, misjonsbefalingen. Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Nei, nei, jeg bare siterete Bibelen, jeg vet ikke hvem som skrev det andre. Jeg dømmer ingen, det er Guds oppgave, ikke min, men han har gitt oss Bibelen som rettesnor. Ellers så ville den vel ikke vært skrevet slik? Så jeg syns spørsmålet bør gå til deg? Er DU inneforstått med at Bibelen er Guds Ord, og hvis ja, hvorfor fornekter du innholdet i den?

 

Salomos Ordsprog 30:6

6 Legg ikke noget til hans ord, forat han ikke skal straffe dig, og du stå som en løgner!

 

 

Men hvorfor siterer du de mest kritiske og straffende kommentarene og ordene - kjenner du hele boken til bunns, slik at alle dine tolkninger er de riktige, så derfor hvis jeg sier at det viktigste som mitt hjerte oppfanger er; døm ikke fordi da skal du selv bli dømt - vend det andre kinn til .. - du må bli som ett lite barn osv osv

- så er altså det feil, og mitt hjerte er usant?

 

Så hvorfor spør du om jeg fornekter, du oppfører deg da som en inkvisitator og overdommer - hva er det du holder på med, annet enn å bruke dine menneskelige feilbarligheter for å "lære meg hva som er sannheten"

Lenke til kommentar

Man må ta hele Bibelen i betraktning. Når jeg sa beste eksempelet med kvinnelige prester, så mente jeg det mest TYDELIGE eksempelet. Det er mange andre.


Men igjen, tror du med ditt hjerte at Bibelen er Guds Ord? Du trenger ikke å svare, men det er det samme, jeg kan ikke dømme deg uansett.


 

Endret av malmanomar
Nok et en trippel-post flettet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man må ta hele Bibelen i betraktning. Når jeg sa beste eksempelet med kvinnelige prester, så mente jeg det mest TYDELIGE eksempelet. Det er mange andre.

 

Du svarer jo ikke, men bare legger ut "løse tråder" - hvorfor velger du den strategien, kan vi ikke være oppriktige og ærlige begge to - jeg snakker fra hjertet, mens du legger ut klipp ut lim inn, uten å si hva ditt eget hjerte tolker? Og tilbale til dette "hjertet" Hvem har det reneste hjertet: den voksne eller barnet?

 

 

 

Men igjen, tror du med ditt hjerte at Bibelen er Guds Ord? Du trenger ikke å svare, men det er det samme, jeg kan ikke dømme deg uansett.

 

Jeg aner ikke hva Gud er for noe, men det er enkelte ord og tanker i bibelen som ressonerer med mitt hjerte, så de ordene tar jeg med meg, fordi det er det helt uskyldige i meg som fattet interessen, og det uskyldige bestemmer over mitt selv i hjertesaker

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Barn har de reneste hjerter, men husk at alle er født syndere. Husk syndefloden, Gud skilte ikke mellom voksen og barn, for vi er født med synden.

Salmenes 58:3
De ugudelige er avveket fra mors fang av; de som taler løgn, farer vill fra mors liv.

 

 

Javel, du får fortsette din ferd, og i min tro så får du akkurat det du ønsker deg (karma), men vi ønsker oss ikke det samme, det er sikkert

 

:)

Lenke til kommentar

 

 

Gud skapte en hage med en slu slange og et tre man ikke fikk spise av og uten den frukten kunne ikke Adam og Eva vite hva som var rett og galt, så Eva visste ikke at det var galt å spiser av treet.

Virker ikke helt gjennomtenkt.

De fikk testet sin frie vilje. Eva valgte å ta av frukten og pådro oss arvesynden. Derfor måtte Jesus dø for å løse oss...
Men Eva visste ikke at det hin gjorde var galt. Og at gud begikk selvmord uten å dø er ikke noe virkelig offer.
Lenke til kommentar

Men de visste ikke at alle andre også må dø! De trosset Gud, og vi betaler alle sammen. Jo de visste det var galt å trosse ham for de visste at han var skaperen og de hadde fåt beskjed. Gud løy ikke, når han sa "på den dag skal dere død" betyr på den dag er menneske dødsdømt og det vet vi alle ikke var en løgn. Gud kan ikke synde, men Gud kan bruke løgn til sitt formål.

1 Kongebok 22:23

23 Se, nu har Herren lagt en løgnens ånd i alle disse dine profeters munn, men Herren har varslet ulykke for dig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...