Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Men de visste ikke at alle andre også må dø! De trosset Gud, og vi betaler alle sammen. Jo de visste det var galt å trosse ham for de visste at han var skaperen og de hadde fåt beskjed. Gud løy ikke, når han sa "på den dag skal dere død" betyr på den dag er menneske dødsdømt og det vet vi alle ikke var en løgn. Gud kan ikke synde, men Gud kan bruke løgn til sitt formål.

1 Kongebok 22:23

23 Se, nu har Herren lagt en løgnens ånd i alle disse dine profeters munn, men Herren har varslet ulykke for dig.

 

 

Hvis det er sånn at Gud gir deg fullstendig klarhet og ærlighet - så skjønner jeg ikke hvorfor du ordlegger deg så uklart ..? Jeg har truffet noen få virkelig vise personer, og de sa veldig lite, men det lille de sa var krystallklart og ikke til å misforstå i det hele tatt. Kan det være at du har for livlig fantasi, selv om du mener det godt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Om jeg uttrykker meg uklart mener jeg ikke. Alt jeg vitner om står skrevet i Bibelen.

 

Men da må ditt hjerte være uklart .., og det er ikke bra, fordi det fenomenet kjenner jeg til - ref, vår lille samtale om at sannheten kommer fra det rene hjertet - Hva med å la folk få lese selv, fremfor å holde på å "lese høyt" for dem - er det ikke litt frekt og urettferdig å holde på sånn?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, man bør lese hele Bibelen selv, jeg kan selvfølgelig ikke sitere alt men nå fins masse internettsteder.

 

Derfor er det best å velge sine ord med omhu, og kun legge frem de beste smykkene for beskuelse, og ellers la folk få velge fritt hva de vil lese, den eller den boken, spiller ingen rolle så lenge budskapet trenger inn og folk blir frigjorte

Lenke til kommentar

 

Ja, man bør lese hele Bibelen selv, jeg kan selvfølgelig ikke sitere alt men nå fins masse internettsteder.

 

Derfor er det best å velge sine ord med omhu, og kun legge frem de beste smykkene for beskuelse, og ellers la folk få velge fritt hva de vil lese, den eller den boken, spiller ingen rolle så lenge budskapet trenger inn og folk blir frigjorte

 

Det du foreskriver er nettopp den forfalskningen Gud vil til livs. For mye utsmykning og omskrivning har blitt foretatt av humanister som gir seg ut for å være kristne! Det er ikke uten grunn at Jesus fars foretrukne straff var døden! Din utvelgelse byr meg ærlig talt imot. Tolkning sier dere...forfalskning er det! Når det står at kvinner skal tie i forsamlingen, hvordan kan da Bibeltroende "tolke" dette til at kvinner like godt kan bli prester? TOK JESUS FEIL? Det er denne avkristningen av kristendommen som er nutidens størtse faresignal.

Lenke til kommentar

Det du foreskriver er nettopp den forfalskningen Gud vil til livs. For mye utsmykning og omskrivning har blitt foretatt av humanister som gir seg ut for å være kristne! Det er ikke uten grunn at Jesus fars foretrukne straff var døden! Din utvelgelse byr meg ærlig talt imot. Tolkning sier dere...forfalskning er det! Når det står at kvinner skal tie i forsamlingen, hvordan kan da Bibeltroende "tolke" dette til at kvinner like godt kan bli prester? TOK JESUS FEIL? Det er denne avkristningen av kristendommen som er nutidens størtse faresignal.

 

Tar du alt som står i Bibelen bokstavelig, og dermed mener at alt skal følges slavisk?

 

Hvis ja, mener du f.eks. at alle moselovene skal følges til punkt og prikke?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Blir veldig frustrert når jeg leser slike tråder som dette, men egentlig skulle jeg blitt glad. Frustrert fordi jeg ikke klarer å få fatt i budskapet og glad fordi TS, med sine påstander, gjør at veldig få her på kloden kan kalles kristne, som igjen medfører at det er flere som kan kalles humanetikere (?).

 

Jesu Blodet Renser, du ser vel selv at gjennom disse uklare postene som er lagt ut, så definerer du selv at Gud er noe ondt.

 

I tillegg skal bibelen defineres bokstavelig. Dine ord: Slik det er beskrevet, slik skal det leses.

 

Hvordan lever du etter følgende bibelsitat, eller hvordan vil du reagert:

  • Når to menn kommer i slagsmål, og konen kommer for å hjelpe sin mann, og hun griper sin manns motstander i hans edlere deler, da skal du hogge hånden av henne.
  • Hvis du gifter deg med en pike som ikke er jomfru, da skal du føre henne foran døren til farens hus, og mennene i byen skal steine henne i hjel.
  • Vi som gjør narr av herren skal av menigheten steines. Kommer du og steiner meg?
  • Den rettferdige (en fra menigheten) skal glede seg når han får hevn, fordi han skal vaske sine føtter i den ugudeliges blod.
  • Den som sparer riset, hater sin sønn, den som elsker ham, tukter ham tidlig.

Dette er bare en liten del av det som står i bibelen. Du ønsker ikke at bibelen skal omtolkes, den skal leses og aksepteres. Banker du opp din sønn? Og hva da med alle motsigelsene og feilene i bibelen? Skal man akseptere disse feilene eller skal vi tolke?

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det du foreskriver er nettopp den forfalskningen Gud vil til livs. For mye utsmykning og omskrivning har blitt foretatt av humanister som gir seg ut for å være kristne!

 

 

oisann .. der traff det visst noe ømt noe .. Har du ikke hørt om "å kaste perler for svin" - og skjønte du ikke at det var den visdommen jeg pekte til med min egen formulering av "perler for svin" - du kan si at jeg snakker fra hjertet, og da brukes slike ord - og når du reagere med aggresjon, sier det meg at du har ikke "ordet i ditt hjerte" og dermed er en usikker sak - kanskje du tror du er en troende ..?

 

 

 

Det er ikke uten grunn at Jesus fars foretrukne straff var døden!

 

Du om det

 

 

 

Din utvelgelse byr meg ærlig talt imot. Tolkning sier dere...forfalskning er det! Når det står at kvinner skal tie i forsamlingen, hvordan kan da Bibeltroende "tolke" dette til at kvinner like godt kan bli prester? TOK JESUS FEIL? Det er denne avkristningen av kristendommen som er nutidens størtse faresignal.

 

Jeg er motsatt av det du påstår å være, nemlig at jeg velger ut det jeg liker og utelater det som jeg misliker - jeg sier at hjertet plukker automatisk opp det som er ekte, og lar være det som er uekte være i fred - du feiler gang på gang i testen på å være en dedikert troende. Du lytter ikke til ditt hjerte, men er full av usikkerhet og aggresjon - og så er det til slutt du som er utvelgeren, siden kvinner skal holde munnen, fordi det leser du ut av boken.

Lenke til kommentar

Det er en misforståelse at Gud er god. Dette er atter en av løgnene som har sneket seg inn med moderniseringen. Gud vår far omslutter både ondt og godt.

Esaias 45:7

7 jeg som er lysets ophav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken; jeg, Herren, gjør alt dette.

Etter at Jesus kom er tiden annerledes. Siden vi alle er født syndere, er ikke disse lovene så viktige lenger, Jesus har gjort bot for oss. Men vi må ta imot, ellers er offeret hans gått til spille. Det som står med avstaraffelse går med det. desuten skal vi adlyde våre myndigheter, så vi kan ikke straffe slik vi gjorde før. Noen ganger opphever det ene Bibelstedet det andre.

Det fins ingen feil, men en stor kampanje mot. Det finnes mange nettsteder man kan slå opp som forklarer dette. Dette er en:

http://www.apologeten.no/index.htm

Lenke til kommentar

 

Det er en misforståelse at Gud er god. Dette er atter en av løgnene som har sneket seg inn med moderniseringen. Gud vår far omslutter både ondt og godt.

Esaias 45:7

7 jeg som er lysets ophav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken; jeg, Herren, gjør alt dette.

Etter at Jesus kom er tiden annerledes. Siden vi alle er født syndere, er ikke disse lovene så viktige lenger, Jesus har gjort bot for oss. Men vi må ta imot, ellers er offeret hans gått til spille. Det som står med avstaraffelse går med det. desuten skal vi adlyde våre myndigheter, så vi kan ikke straffe slik vi gjorde før. Noen ganger opphever det ene Bibelstedet det andre.

Det fins ingen feil, men en stor kampanje mot. Det finnes mange nettsteder man kan slå opp som forklarer dette. Dette er en:

http://www.apologeten.no/index.htm

 

Merk hvem som skriver Jeg er herren og. Det er ikke fra dhå alt som står skrevet i bibelen. For Jesus er og Gud er og Jesus døde for å gi oss dhå.

 

Etter Adams og Eva fall kom synden. Når vi kommer sammen med dhå kan vi leve sammen med Gud. Der er alt godt, men her er fortsatt den gamle verden også. Følg Jesus ;)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Ikke alt i Bibelen fra den Helligie Ånd? Det er å spotte i seg selv å foreslå slikt!

 

2. Timoteus 3:16: "Den hele Skrift er innblest av Gud av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til optuktelse i rettferdighet,"

Mark 3: "28 Sannelig sier jeg dere: Alle synder og all spott skal menneskenes barn få forlatelse for, hvor meget de så spotter. 29 Men den som spotter Den Hellige Ånd, han får i all evighet ikke forlatelse, men han er skyldig i en evig synd."

Lenke til kommentar

Ikke alt i Bibelen fra den Helligie Ånd? Det er å spotte i seg selv å foreslå slikt!

 

2. Timoteus 3:16: "Den hele Skrift er innblest av Gud av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til optuktelse i rettferdighet,"

Mark 3: "28 Sannelig sier jeg dere: Alle synder og all spott skal menneskenes barn få forlatelse for, hvor meget de så spotter. 29 Men den som spotter Den Hellige Ånd, han får i all evighet ikke forlatelse, men han er skyldig i en evig synd."

Jeg spotter ikke dhå når esaia selv sier han er Herren. Om han kan profetere gjennom talsmannen vis meg at han selv ikke synder. Som kaller seg selv herren over mørket og lyset.. Gud er størst. Og Gud er ikke ond. Men menneskene er ledet av synden. Til å gjøre onde handlinger. Og det er ikke fra GUD. For Gud gav oss paradis! :love:

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 



Det er en misforståelse at Gud er god. Dette er atter en av løgnene som har sneket seg inn med moderniseringen. Gud vår far omslutter både ondt og godt.


Hvis Gud er ond hvorfor har vi en "satan" ?

 


Etter at Jesus kom er tiden annerledes. Siden vi alle er født syndere, er ikke disse lovene så viktige lenger, Jesus har gjort bot for oss.


Hvorfor henviser Jesus likevel til disse lovene? Har du lest bibelen?

 

Det som står med avstaraffelse går med det. desuten skal vi adlyde våre myndigheter, så vi kan ikke straffe slik vi gjorde før.


Så det er greit å fravike bibelen hvis myndighetene utarbeider et lovverk. Lovverket er derfor sterkere enn bibelen?

 


Noen ganger opphever det ene Bibelstedet det andre.


Åååå, se det er likevel lov og tolke?

 


Det fins ingen feil, men en stor kampanje mot.


Javel! Jeg har mange feil og mange motsetninger som jeg kan vise til. Får starte med en enkel feil og håper du kan gi meg et svar.

I 1. mos. 1:25-26 er menneskene skapt etter dyrene.
I 1. mos. 2:18-19 er menneskene skapt før dyrene.

Etter min formening, så har du ikke lest bibelen godt. Du kun klipper og limer inn det du finner som velbefinnende. Jeg leser regelmessig i bibelen (men forstår ikke alt) og er klar til en diskusjon om det som står i boken. Er du? Håper du kan svare på en fornuftig måte og ikke bruker klipp og lim. Signaliserer ikke kjennskap og troverdighet med det.

 



Etter Adams og Eva fall kom synden. Når vi kommer sammen med dhå kan vi leve sammen med Gud. Der er alt godt, men her er fortsatt den gamle verden også. Følg Jesus ;)

 


Gud er størst. Og Gud er ikke ond.


Er Gud villig til å gripe inn mot det onde, men ikke i stand til det?
Da er han ikke allmektig.
Er han i stand til det, men ikke villig?
Da er han ikke god.
Er han både i stand til det og villig?
Hvor kommer så det onde fra?
Er han verken i stand til det eller villig til det?
Hvorfor da kalle ham Gud? Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 




Det er en misforståelse at Gud er god. Dette er atter en av løgnene som har sneket seg inn med moderniseringen. Gud vår far omslutter både ondt og godt.



"Det er en misforståelse at Naturen er god. Dette er atter en av løgnene som har sneket seg inn med moderniseringen. Naturen vår moder omslutter både ondt og godt."

 



Ikke alt i Bibelen fra den Helligie Ånd? Det er å spotte i seg selv å foreslå slikt!

2. Timoteus 3:16: "Den hele Skrift er innblest av Gud av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til optuktelse i rettferdighet,"
Mark 3: "28 Sannelig sier jeg dere: Alle synder og all spott skal menneskenes barn få forlatelse for, hvor meget de så spotter. 29 Men den som spotter Den Hellige Ånd, han får i all evighet ikke forlatelse, men han er skyldig i en evig synd."


Jo høyere man skriker jo større mangel på innhold .. Står det noe i bibelen om høyrøstede mennesker? Endret av Bruker-95147
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Er Gud villig til å gripe inn mot det onde, men ikke i stand til det?

Da er han ikke allmektig.

Er han i stand til det, men ikke villig?

Da er han ikke god.

Er han både i stand til det og villig?

Hvor kommer så det onde fra?

Er han verken i stand til det eller villig til det?

Hvorfor da kalle ham Gud?

 

Gud har allerede grepet inn med Jesus, men det er opptil oss å velge. Alt er allerede klart for Gud. Det onde kommer fra å lytte til satan. Fordi vi ikke vil høre på Gud.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Satan var egentlig Guds høyest aktede engel. Han levde med Jehova og Jesus i himmelen. Men han ble sjalu og lot det mørke komme til i sitt hjerte. Gud har kastet ham til jorda for å fylle en oppgave. Han skal teste menneskene og friste dem som ikke makter følge den smale sti.

 

Husk at Jesus var jøde. Han lot seg selv døpe av Johannes Døperen. Disse lovene var ment til offerets tid, ikke lenger. Han snakket til datidens generasjon.

 

Bibelstedene opphever hverandre hvis det er en tilsynelatende uenighet, men det kan forklares med at i dette eksempelet den ene praksis, Gamle Testamentet blir avløst av den nye, det Nye Testamentet.

 

Slik jeg har forstått det er den andre skapelseberetningen mer poetisk, og ikke så opptatt av rekkefølgen. Det faktum at den første skapelsesberetningen kommer først viser at det er denne vi skal hold oss til hvis vi skal lete etter rekkefølgene.

 

Jeg klipper nok ikke, men snakker fra det jeg vet og har lest, og som deg forstått eller ikke, så jeg kan også trenge andres kristnes hjelp til å forklare dette om rekkefølgen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...