Gå til innhold

Diskusjon om/rundt Bloodborne


Anbefalte innlegg

Det er nok det tryggeste. Du finner nok ganske raskt ut hva slags våpen du foretrekker, og kan investere poeng deretter. Jeg ser at noe av det jeg skrev over kanskje var litt uklart, så la meg utdype:

 

Det er ikke så veldig viktig med builds egentlig. Om du har 20 i både strength og skill og finner ut at du vil bruke et våpen som bare skalerer med skill, er det ikke verdens undergang. Det er vanskelig å ødelegge en karakter fordi du investerte for mye. Dessuten er det viktigere å få tak i ressurser for å oppgradere våpnene (blood shards) og blood gems, da oppgradering og blood gems etter hvert får STORE utslag i hvor mye liv du tar med våpenet. 

 

Så jeg anbefaler at du ikke bryr deg så mye om skill vs. strength og den slags i første omgang. Spill og ha det gøy, prøv ut ulike våpen, gå opp i nivå i både strength og skill en gang i blant, ikke glem vitality og endurance(!!) - det er som sagt vanskelig å "ødelegge" en figur ved å investere for mye feil. Det viktigste er at du utforsker og har det moro mens du gjør det.  :wee:

Tusen takk for gode og utfyllende tilbakemeldinger :) Ikke fått tid til å game så mye siste, håper å ta det opp igjen snart.

Tar gjerne å gruppe opp igjen som sist ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt finnes det bare tre covenants, og å joine de er ikke viktig overhode. Du blir med i en covenant ved å få tak i én av de tre oath runene og bruke én av dem. Således kan du bytte mellom ulike covenants uten å måtte snakke til noen - du bytter slik du bytter vanlige runer. Hver av oath runene gir en liten fordel, men de er ikke noe særlig. Den ene gir raskere staminaregenerasjon, noe som er ganske fint. Den fås ved å fullføre Eileen the Crows questline. En annen av dem gir deg litt mer liv per heal med bloodvials, mens den siste healer deg når du er nær døden. Begge disse kan fås etter å ha fullført Alfreds questline.

 

Kort svar på spørsmålene dine; ja, jeg foretrekker Hunter of Hunters-covenanten, da den gir raskere staminaregenerasjon, og nei, det er ikke viktig å joine en av dem.

Endret av Curumo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var spillet rundet første gang. For et spill! Tok alle bossene bortsett fra Martyr Logarius (glemte han litt bort til slutt, irriterer meg) og Moon Presence (hadde ikke nok Umbilical Cords). Likte settingen, designet og gameplayet veldig godt. Det er nok det spillet fra From Software som har appellert best til meg.

Brukte quality-build og LHB +10.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Usikker, men kunne kanskje tenke meg å prøve en skill-build. Ellers har jeg rundet en Chalice Dungeon (husker ikke navnet på den). Det er ok, men usikker om det er for meg. Sliter litt med å finne nok materials til å åpne nye.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg kan fint runde Bloodborne nå, men jeg sliter enda med Gerhman. Det har seg sånn at jeg har valgt å drepe ham. Han er skikkelig tung. Jeg må enda høyere opp i level ser det ut som. Jeg har ende ikke klart å finne ut hva jeg gjør feil med ham. Så nå holder jeg på med DLC'en mens jeg levler opp. :wee: :wee:

 

Det jeg bruker av våpen er Bueblad og Skjold. Jeg regner med at det er ikke akkurat den beste comboen. :hmm: :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...