Gå til innhold

Liveblogg kl. 19.00: Nå kommer ny iOS og OS X


Anbefalte innlegg

Det er heller ikke bedre å være for tidlig ute enn for sent. Se på skylagring f-eks; early adopters har allerede Dropbox og er godt dekka. Skydrive har bytta navn og implementasjon et par ganger allerede, og Google Drive vet ikke helt hva det er (med merkelige lenkehacks og elendig sync og gudvethva). De første som gjorde det (husker ikke hva de het engang, noe fransk Java-basert) slo aldri an.

 

Gjennomføring, flaks og timing er minst like viktig som idé; og "timing" betyr på ingen måte "så tidlig som mulig".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sitter forøvrig og leser dokumentasjonen på Swift nå, og det ser ut som et godt gjennomtenkt språk som blir mye bedre å jobbe med en ObjectiveC, som aldri var noe særlig.

 

Jeg skal i gang med Swift så snart jeg får en ledig stund. Ser ut som de har klart å "modernisere" ting betydelig.

 

 

Jeg er enig i at det er lurt å implementere gode ideer, selv om de har vært implementert tidligere, men baksiden av det er at det også ikke er særlig bra å være veldig sent ute med å implementere det.

 

Konkurransemessig er det en fordel å være tidlig ute, men bedre sent enn aldri. Når det gjelder Apple har de en enorm etablert kunde- og utviklerbase, og disse (spesielt utviklerne) forventer at Apple leverer, siden de har investert i det økosystemet. For dem er det likegyldig om andre hadde det først, de er fortsatt på iOS og trenger det der.

 

Geir :)

 

 

Det er bedre sent enn aldri, men det betyr ikke nødvendigvis at sent er bra :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Gjennomføring, flaks og timing er minst like viktig som idé; og "timing" betyr på ingen måte "så tidlig som mulig".

 

Ja, og det har noe med disse visdomsordene å gjøre: "Geniet var ikke han som laget det første hjulet, men han som laget de neste tre." (Altså fant på noe å bruke det dem til, for eksempel biler.) Apple har vært dyktige på "noe å bruke dem til"-biten. Det er derfor de har lykkes.

 

Geir :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er bedre sent enn aldri, men det betyr ikke nødvendigvis at sent er bra :)

 

Nei, men er man ikke først ute, så er det lite man kan gjøre med det i ettertid, annet enn å sørge for at ting er så bra som mulig når man endelig slipper dem. I dette tilfellet synes løsningen komplett (for Apple-brukere), og det er kanskje bedre enn om de hadde vært tdiligere ute, men dårligere enn konkurrentene.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukervennlighet er ikke en og en feature, det er hele pakka. Og nå har du fått en artikkel å lese.


Er det forventet at Apple skal lansere en oppdatert versjon av Macbook Pro (Retina) til høsten slik som ifjor?

 

Ja. SItter og teller på knappene selv hvorvidt jeg skal plukke opp en på vei hjem fra jobb i dag eller vente i noen måneder. Er på høy tid med ny release snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det forventet at Apple skal lansere en oppdatert versjon av Macbook Pro (Retina) til høsten slik som ifjor?

 

Ja. SItter og teller på knappene selv hvorvidt jeg skal plukke opp en på vei hjem fra jobb i dag eller vente i noen måneder. Er på høy tid med ny release snart.

 

Gjelder meg også. Er utrolig klar for å få en MBP Retina i hus, men hvis det kommer en ny til høsten blir jeg nok nødt til å vente. Er vel ikke store forskjellene, men nok til at jeg vil vente...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Nå har jeg vel brukt over 20 minutter på å slette off-topic innlegg i denne tråden. Vil minne om at dette IKKE er riktig tråd for Android vs Apple produkter.
Det finnes sikkert egne tråder for det, om ikke går det an å lage en.

Flere innlegg rundt Adroid vs Apple vil belønnes med advarsler, og innleggene vil bli fjernet.

Hold dere til tema fremover.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror nok ikke vi ser noen MacBook Air med Retina før Broadwell er klar, magefølelsen sier vel i september/oktober. Apple har tradisjonelt vært bland de første til å få tilgang til volum av nye prosessorer fra Intel. Det samme tror jeg gjelder MacBook Pro Retina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok ikke vi ser noen MacBook Air med Retina før Broadwell er klar, magefølelsen sier vel i september/oktober. Apple har tradisjonelt vært bland de første til å få tilgang til volum av nye prosessorer fra Intel. Det samme tror jeg gjelder MacBook Pro Retina.

 

Hvis vi snakker oktober/september som forrige MBP, er jeg fornøyd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

 

Er det forventet at Apple skal lansere en oppdatert versjon av Macbook Pro (Retina) til høsten slik som ifjor?

 

 

Kommer nok temmelig sent på året ettersom Intel Broadwell er utsatt, vi snakker vel Q4 2014.

 

Var det ikke rykter om at Apple skulle over på egenproduserte chipper? ARM, om jeg har lest riktig?

Lenke til kommentar

Var det ikke rykter om at Apple skulle over på egenproduserte chipper? ARM, om jeg har lest riktig?

 

 

Jo, det har man snakket om i 3-4 år, dog neppe egenproduserte. Men jeg ser det absolutt ikke som sannsynlig, selv om ARM begynner å bli rimelig kraftige. Så lenge man får anstendig batteritid med X86 så er ytelsesgevinsten fortsatt mer enn stor nok.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...