Gå til innhold

En løsning på andelen barnløse menn


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Er det så ille da at de med høyere utdannelse får flere barn som igjen kan være smarte og få enda høyere utdannelse? Er ikke det bedre for oss som en art?

 

Latterlig at du tror det at de som passer til det norske skolesystemet eller andre liksom målinger av intelligens er noe bedre enn andre. Faktum er det at vi ikke vet hva som burde bli ført videre og ikke, og at tiden først vil vite hva som vil passe. Kanskje det like godt blir akkurat det motsatte, disse det er prat om er elendige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De får gjøre seg litt mer attraktive da vet du. Når man ser mange menn i dag så er man glad man ikke er kvinne. Øl mage, ustelte, lukter vondt osv. Mange tar ikke vare på seg selv, så ikke så veldig rart de ikke får seg noe.

 

Ølmage, ustelt, lukter vondt... alt det kan man gjøre noe med. Så de som har det har seg selv å takke.

 

Men så er det også de som tar godt vare på seg selv, bruker fine klær og er sosiale som ikke får seg dame fordi de ikke har utseendet med seg. Akkurat det er det vanskelig å gjøre noe med, med mindre man tar smertefulle plastiske operasjoner til flere hundre tusen kroner. Og da er man uansett falsk.

 

Det er utrolig mange direkte stygge mennesker som har partner, kvinner som menn. Så det første jeg tenker er sosialkompetanse. Men du nevner sosiale ferdigheter. Så hva sitter vi da igjen med? Jeg vet at enkelte mindre attraktive menn ser etter kvinner som spiller i helt andre divisjoner en dem selv gjør. Er du feit med briller og rødt hår, da får du ikke eksempel ei jente som Jenny Skavlan. Det bør man selv forstå. Men det er det noen som ikke helt har fått med seg. Mulig derfor de går rundt i livet ensomme og triste? Nei, jeg tror alle om de vil kan skaffe seg et kvinnemenneske, kvinner er stort sett veldig enkle og sjekke. Det skal ikke mye til før man har med seg ei hjem. Men det handler om hvordan du gjør det og i hvilken divisjon man spiller.

Lenke til kommentar

 

Er det så ille da at de med høyere utdannelse får flere barn som igjen kan være smarte og få enda høyere utdannelse? Er ikke det bedre for oss som en art?

 

Latterlig at du tror det at de som passer til det norske skolesystemet eller andre liksom målinger av intelligens er noe bedre enn andre. Faktum er det at vi ikke vet hva som burde bli ført videre og ikke, og at tiden først vil vite hva som vil passe. Kanskje det like godt blir akkurat det motsatte, disse det er prat om er elendige.

 

 

Jeg gidder ikke grave opp kilder, men det er forskning som (ikke overraskende) tilsier at dette går i arv, i begge ender av skalaen. Det tjener nasjonen på sikt hvis vi får ned antallet som ender opp i trygdesystemet, og da vil det faktisk være en samfunnsøkonomisk gevinst dersom de "rike og ressurssterke" får flest barn. Forøvrig har ikke dette noe med å være bedre eller dårligere å gjøre, det er en enkel, ren analyse av samfunnsmessige trender og konsekvenser.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg gidder ikke grave opp kilder, men det er forskning som (ikke overraskende) tilsier at dette går i arv, i begge ender av skalaen. Det tjener nasjonen på sikt hvis vi får ned antallet som ender opp i trygdesystemet, og da vil det faktisk være en samfunnsøkonomisk gevinst dersom de "rike og ressurssterke" får flest barn. Forøvrig har ikke dette noe med å være bedre eller dårligere å gjøre, det er en enkel, ren analyse av samfunnsmessige trender og konsekvenser.

Jeg er klar over at det å gjøre det godt i skolesystemet går i arv, at de havner på tryg eller noe slikt er det ingen statistikk på. Og varierer nok veldig mye. Samfunnet er i konstant endring, og det å hevde at de som er heldige i dag er bedre på noen måte er bare innbilning. I tillegg viser det seg at i samfunn der vi har få menn som havner utenfor på denne måten, er de mest suksessfulle og har den mest "intelligente" befolkningen.

Lenke til kommentar

 

Dette er fra en film. Hvorfor finner du heller ikke bilder av rike stygge menn med flotte damer? Da kan vi jo vinkle debatten til damer makt og penger.

Der var ett refrang som sa noe slikt som "Der eksisterer ingen stygge menn, kun pene lommebøker"

 

Den vil jeg faktisk være helt enig med deg i. Klokt sagt :w00t:

Lenke til kommentar

Det er utrolig mange direkte stygge mennesker som har partner, kvinner som menn. Så det første jeg tenker er sosialkompetanse. Men du nevner sosiale ferdigheter. Så hva sitter vi da igjen med? Jeg vet at enkelte mindre attraktive menn ser etter kvinner som spiller i helt andre divisjoner en dem selv gjør. Er du feit med briller og rødt hår, da får du ikke eksempel ei jente som Jenny Skavlan. Det bør man selv forstå. Men det er det noen som ikke helt har fått med seg. Mulig derfor de går rundt i livet ensomme og triste? Nei, jeg tror alle om de vil kan skaffe seg et kvinnemenneske, kvinner er stort sett veldig enkle og sjekke. Det skal ikke mye til før man har med seg ei hjem. Men det handler om hvordan du gjør det og i hvilken divisjon man spiller.

 

 

Menn som lett "drar damer" mener dette. Og det er gjerne de med muskler og et ellers pent utseende.

 

Jeg har et gjennomsnittlig antall med kamerater, hvor noen er kjekke, pene gutter som har utrolig lett for å finne seg damer (og eventuelt tar med seg hjem). Disse tror at slik er det for alle.

 

De av oss som ikke er damemagneter på samme måten ser realiteten... at ute på byen, på datingsider og ellers så er førsteinntrykk og utseende alt for disse jentene. I livet utenfor dating, så kommer jeg ikke forbi vennestadiet med jenter. Og jeg føler ikke jeg sikter for høyt... jeg har vært interessert og betatt av jenter som ikke er regnet som klassisk pene (selv om jeg synes de blir pene på grunn av personlighet).

 

Saken er at jeg ser veldig mange mindre pene jenter som har utrolig enkelt for å finne seg en kjæreste eller en flørt, enn mindre pene gutter som gjør det. De pene guttene går litt på rundgang (resirkulering) både når det gjelder kjæreste, flørt, ektemenn og fedre. Derav min påstand om at jenter er mer overfladiske enn gutter.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Det er åpenbart lettere for jenter å få barn om de ønsker det, men samtidig tror jeg det er verre å være en stygg jente enn en stygg gutt. Menn kan alltids kompensere fordi kvinner gjerne "pimper seg ut" om mannen har makt, penger eller sosial kapital. Er du en stygg feit jente har du ikke særlig mye å stille opp med på "kjøttmarkedet", selv om du er aldri så suksessrik i jobben din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men samtidig tror jeg det er verre å være en stygg jente enn en stygg gutt.

Veldig uenig.

 

De fleste "stygge feite jenter" (dine ord) jeg kjenner til, har faktisk kjæreste, og noen har barn allerede. Jeg kjenner flere gutter som er under middels kjekke som har problemer med å få seg kjæreste.

 

Se bare på datingsider... alle jentene jeg vet om som har prøvd seg på disse sidene, har vært på drøssevis med dater. De får forespørsler på daglig basis. Jeg har også prøvd, lagde en god profil, men det var jeg som måtte ta initiativet for å i det hele tatt få noe respons. Fikk god kontakt med noen, men når jeg la ut bilde etter noen dager så ble det stille... og jentene var ikke spesielt mye å se på i utgangspunktet de heller. Men jeg syntes de var interessante og hyggelige.

 

Snakket så med en del kamerater som også hadde prøvd sjekkesider, og svarene som gikk igjen var at de jeg anser som ganske pene, de fikk mye forespørsler og var på mye dates. De mindre pene av oss, forble dateløse.

 

Et annet tegn på at jenter er mer overfladiske, er at de er mye mer opptatt av sitt eget utseende, enn gutter er av sitt utseende. De bruker gjerne en time på badet og en time i klesskapet for å finne riktige klær før de skal på fest. Det er fordi utseende er så mye viktigere for de, enn for oss gutter. Og det skinner også klart igjennom når de ser etter neste "mannebein".

 

De av dere gutter som tror at det er så lett å dra damer... det er det sikkert for dere, enten på grunn av utseende eller andre overfladiske kvaliteter. Dere ser ikke at mange blir stående utenfor. Jentene nekter for at de er overfladiske, men det er for mange tegn på at de er det til at de kan nekte mye lenger. Antakeligvis ser de det ikke selv engang, og det er ikke deres "skyld"... det er bare slik det er blitt.

 

Jeg er klar over at jeg snakker nedsettende om jenter i mine innlegg nå, og det er ikke noe jeg vanligvis gjør. Jeg liker jenter, og er glad i mine venninner og kvinnelige kollegaer, men det er en skjevhet her som er vanskelig å overse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så hva mener dere kan være en løsning for de rundt 20-35? Hente seg noen fra et annet land? Eller kanskje reise til et annet land? Jeg synes personlig at norske menn, som ikke havner under den attraktive gruppen burde reise til et annet land og slå seg ned der. Der de er litt mer monogame. For de i en lavere alder kan det jo være greit å gjøre seg litt mer attraktiv.

En løsning på hva? Hva er det som trenger en løsning?

 

Hva mener du med "å hente seg noen fra et annet land"? Diskuterer vi avkom eller partner her?

 

Et samfunn som dette er ikke levedyktig.

 

Er dette noe du har bestemt?

 

Hvis jeg sier "Et samfunn som dette er levedyktig", hvem av oss har rett og hvorfor?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Et annet tegn på at jenter er mer overfladiske, er at de er mye mer opptatt av sitt eget utseende, enn gutter er av sitt utseende. De bruker gjerne en time på badet og en time i klesskapet for å finne riktige klær før de skal på fest. Det er fordi utseende er så mye viktigere for de, enn for oss gutter. Og det skinner også klart igjennom når de ser etter neste "mannebein".

 

Det at jenter må bruke lang tid på å pynte seg er vel heller et tegn på at gutter er overfladiske? Hadde jenter vært mer overfladiske, måtte guttene pynte seg mer for å være tiltrekkende for dem..

Lenke til kommentar

 

Et annet tegn på at jenter er mer overfladiske, er at de er mye mer opptatt av sitt eget utseende, enn gutter er av sitt utseende. De bruker gjerne en time på badet og en time i klesskapet for å finne riktige klær før de skal på fest. Det er fordi utseende er så mye viktigere for de, enn for oss gutter. Og det skinner også klart igjennom når de ser etter neste "mannebein".

Det at jenter må bruke lang tid på å pynte seg er vel heller et tegn på at gutter er overfladiske? Hadde jenter vært mer overfladiske, måtte guttene pynte seg mer for å være tiltrekkende for dem..

 

 

Spørs litt hva du legger i begrepet "overfladisk". Det er nok ment som "indre egenskaper" eller noe slikt. Da blir jo denne forsørgerjakten (fet lommebok f.eks.) et uttrykk for å være overfladisk også, og den eksisterer nok i like stor grad som menn går etter pen kropp o.l.

 

Forøvrig vil jeg påstå at det er bedre moral i å gå på noen for en pen kropp enn å "snylte" på lommeboken til partneren. My two cents...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg er klar over at jeg snakker nedsettende om jenter i mine innlegg nå, og det er ikke noe jeg vanligvis gjør. Jeg liker jenter, og er glad i mine venninner og kvinnelige kollegaer, men det er en skjevhet her som er vanskelig å overse.

Jeg tror du har veldig dårlig selvtillit. Til og med jeg kan jo komme i kontakt med ei jente på byen og snakke med henne på en flørtende måte. Tror det handler ekstremt mye om hvordan du føler deg, og ikke hvordan det er i virkeligheten. Prøv å bli kjent med dem, prøv å vær hyggelig og flørt. Smil, vær vennlig. Plutselig har du sjarmert henne og hun liker deg. Ikke tenk på hvordan du er, fordi det kan du gjøre lite med uansett og er sikkert ikke så galt uansett. Bare lær deg hvordan du skal gjøre det med damer, så går det nok bedre. Faktum er det at selv om kvinner er blitt mye mindre kresne på hvem de tillater å prøve seg med.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Så hva mener dere kan være en løsning for de rundt 20-35? Hente seg noen fra et annet land? Eller kanskje reise til et annet land? Jeg synes personlig at norske menn, som ikke havner under den attraktive gruppen burde reise til et annet land og slå seg ned der. Der de er litt mer monogame. For de i en lavere alder kan det jo være greit å gjøre seg litt mer attraktiv.

En løsning på hva? Hva er det som trenger en løsning?

 

Hva mener du med "å hente seg noen fra et annet land"? Diskuterer vi avkom eller partner her?

 

Et samfunn som dette er ikke levedyktig.

Er dette noe du har bestemt?

 

Hvis jeg sier "Et samfunn som dette er levedyktig", hvem av oss har rett og hvorfor?

 

Selvsagt partner. Ja, et samfunn der mange havner utenfor på denne måten er ikke levedyktig.

Lenke til kommentar

Ok så da diskuterer vi ikke lenger barnløshet som tittelen sier, nå er vi over på partner. Og da er jo artikkelen du linket til irrelevant, siden den ikke handler om det temaet?

 

Hvem er det som "havner utenfor" i denne saken?

 

De mennene som har barn? Eller de mennene uten barn? De mennene som ikke ønsket barn men som fikk barn? Eller de mennene som ønsket seg barn men ikke fikk det? Eller de mennene som ønsket seg barn og som fikk barn? Eller de mennene som ikke ønsket seg barn og ikke fikk barn?

 

Eller diskuterer vi egentlig ikke barnløshet her, men single menn?

 

Er det da menn som har partner som faller utenfor? Er det menn som ikke har partner og ikke ønsker partner som faller utenfor? Er det menn som ikke har partner og ønsker seg partner som faller utenfor?

 

Som vanlig synes jeg det er utrolig vanskelig å følge med i diskusjonene dine. Alt er så vagt og utydelig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...