Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dersom du aldri fikk deg en kjæreste, ville du funne deg ei/en fra et fattigere land?


  

111 stemmer

  1. 1. Dersom du aldri fikk deg en kjæreste, ville du funne deg ei jente/mann fra et fattigere land?

    • Ja, jeg ville funnet meg ei jente (er mann selv)
      38
    • Nei (er mann)
      63
    • Ja, jeg ville funnet meg en mann (er kvinne)
      0
    • Nei (er kvinne)
      10


Anbefalte innlegg

Jeg ser mange menn med ei jente fra f.eks. Filipinene, Thailand og slikt. De jeg ikke ser er jo de fra Russland og slikt, siden de ser jo norske ut.

 

Kunne du tenke deg å finne deg ei jente fra et fattigere land, eller fra et med manne mindretall, dersom du ikke fikk deg en kjæreste? Eller om du er kvinne, ville du funnet deg en mann fra et slikt land?

 

Altså her er det prat om at du aldri fant deg noen, når du er sånn 40-45.

 

Anonymous poster hash: 55ee7...26b

 

Edit: flettet dobbeltpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk skiller seg etter fylte 40 og finner seg feiande flotte partnerar, så håpet er vel ikkje HEILT ute. Dessutan er vel sånne thailandgreier ofte eit "du vaskar, lagar mat og gir meg blowjobs, og så får du bu i Noreg"-forhold. Overfladiske greier. Nei takk, du!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er klart, om jeg aldri fant meg noen i Norge så ville jeg søkt utover. Om spørsmålet står mellom å enten leve i ensomhet eller å finne en "annenrangs kjæreste" er svaret ganske enkelt.

 

Anonymous poster hash: e6dc0...7c2

 

 

Vet ikke om jeg ville kalt noen for annenrangs, men det er utvilsomt bedre enn å leve alene synes jeg :)

 

Anonymous poster hash: 55ee7...26b

Lenke til kommentar

Ser ikke helt det gale med å finne seg en dame fra et annet land så lenge man er i omtrent samme aldersgruppe. Trenden jeg ikke liker er at 60-70 år gamle menn springer rundt med 19-20 år gamle kjærester :sick: Synes det grenser mot pedofili å det gjør meg rett og slett kvalm.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er en feilaktiv undersøkelse, fordi du starter undersøkelsen med en absolutt påstand, dersom du "ALDRI", altså du vet at du har 0% sjanse for å få deg kjæreste i norge, ville du fått deg en fra et annet/fattigere land? 100% av mennesker svarer ja til dette. Dem som har svart nei har ikke skjønt spørsmålet.

 

Spørsmålet er også rent hypotetisk, da alle kan få seg kjæreste, mange bare tror at dem ikke kan det.....

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom eg likte ei dame som tilfeldigvis var frå eit anna land, ja. Men eg ville neppe reist til Thailand eller Filippinene for å "kjøpe" ei dame som knapt kan eit ord engelsk og kun er interessert i meg fordi ho er vanskeleg stilt økonomisk.

 

Dette er en feilaktiv undersøkelse, fordi du starter undersøkelsen med en absolutt påstand, dersom du "ALDRI", altså du vet at du har 0% sjanse for å få deg kjæreste i norge, ville du fått deg en fra et annet/fattigere land? 100% av mennesker svarer ja til dette. Dem som har svart nei har ikke skjønt spørsmålet.

 

Spørsmålet er også rent hypotetisk, da alle kan få seg kjæreste, mange bare tror at dem ikke kan det.....

 

Kva med dei som ikkje vil ha kjærast?

Lenke til kommentar

 

Det er klart, om jeg aldri fant meg noen i Norge så ville jeg søkt utover. Om spørsmålet står mellom å enten leve i ensomhet eller å finne en "annenrangs kjæreste" er svaret ganske enkelt.

 

Anonymous poster hash: e6dc0...7c2

 

Folk skiller seg etter fylte 40 og finner seg feiande flotte partnerar, så håpet er vel ikkje HEILT ute. Dessutan er vel sånne thailandgreier ofte eit "du vaskar, lagar mat og gir meg blowjobs, og så får du bu i Noreg"-forhold. Overfladiske greier. Nei takk, du!

Hahahaha, ja lenge leve stereotyper og forutinntatte holdninger. :rofl:

 

Hvorfor sette ulikhetstegn mellom en mann/kvinne fra Norge eller fra et annet sted? De er da slett ikke noe dårligere enn de som bor i Norge, mange ganger kan de faktisk være greiere. Ikke kan du se det på dem heller, de kan jo godt ha vokst opp i Norge, bare ser "utenlandsk" ut fordi de har foreldre fra et annet land.

 

Nei, alt kommer an på dine egne holdninger, og hva du er ute etter i et forhold. Og hvilket grunnlag en ønsker å bygge et forhold på får være hver sin egen sak, det gjør dem ikke mindreverdige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikkje putt ord i munnen på meg, Rider. Eg har verken eit holdningsproblem når det kjem til folk frå andre land eller sagt noko om kva verdi folk har. Det der blir for dumt.

 

Slik eg leser spørsmålet her, har ein eigentleg to valg i ein alder av 40-45, som er ein alder der folk framleis finner seg sunne forhold her til lands.

1. Ein kan leite etter nokon der ein får eit forhold bygd på gjensidig kjærleik og felles interesser.

2. Ein kan reise til Thailand og bruke statusen sin som rik, trygg og stabil nordmann til å plukke ut ei dame ein kan ha med seg heim. Her er ikkje kjærleik drivkrafta, slik som i alternativ 1. Her er det berre at eg skal sleppe å døy aleine og ha nokon rundt meg i bytte mot at dei får bu i Noreg. Ein overfladisk byttehandel kamuflert som forhold.

 

Det sagt, så kan ein finne genuin kjærleik i Thailand også, men spørsmålet insinuerer nokså godt at det her er snakk om å bruke statusen sin til å skaffe seg ein partner i rein desperasjon. Hadde eg funne drømmedama i utlandet, så hadde det vore prima det. Eg skulle ikkje hatt noko problem med det, men det blir ein annan diskusjon, spør du meg. Her er spørsmålet om du vil reise til utlandet for å hente med deg ei vanskelegarestilt dame heim. Ikkje om du vil reise til utlandet for å sjå om drømmedama er asiatisk. At eg ikkje er interessert i eit proformaekteskap som på kjærleiksfronten er overfladisk, gjer ikkje at eg ser ned på damer frå Thailand. Der trakk du ein veldig null konklusjon.

 

Men dropp den "lenge leve"-greia. Blir litt for "kommentarfelt på DB-artikkel"-argumentasjon("lennge leve kommunist staten Norge!!! sossialista stjeler penger for og bruke på og finansiere narkotike misssbrukere!!" osb).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det det snakkes om her? Proformaekteskap? I så fall må jeg si nei. Jeg trur ikke et forhold fungere veldig bra, når du veit at den andre personen kun er sammen med deg pga penger og status.

Du har nok mye rett her. Se bare på kjendisene. Den ene uka er det full kjærlighet for så og bryte opp uka etter. Penger og status er dårlig kjærlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikkje putt ord i munnen på meg, Rider. Eg har verken eit holdningsproblem når det kjem til folk frå andre land eller sagt noko om kva verdi folk har. Det der blir for dumt.

 

Slik eg leser spørsmålet her, har ein eigentleg to valg i ein alder av 40-45, som er ein alder der folk framleis finner seg sunne forhold her til lands.

1. Ein kan leite etter nokon der ein får eit forhold bygd på gjensidig kjærleik og felles interesser.

2. Ein kan reise til Thailand og bruke statusen sin som rik, trygg og stabil nordmann til å plukke ut ei dame ein kan ha med seg heim. Her er ikkje kjærleik drivkrafta, slik som i alternativ 1. Her er det berre at eg skal sleppe å døy aleine og ha nokon rundt meg i bytte mot at dei får bu i Noreg. Ein overfladisk byttehandel kamuflert som forhold.

 

Det sagt, så kan ein finne genuin kjærleik i Thailand også, men spørsmålet insinuerer nokså godt at det her er snakk om å bruke statusen sin til å skaffe seg ein partner i rein desperasjon. Hadde eg funne drømmedama i utlandet, så hadde det vore prima det. Eg skulle ikkje hatt noko problem med det, men det blir ein annan diskusjon, spør du meg. Her er spørsmålet om du vil reise til utlandet for å hente med deg ei vanskelegarestilt dame heim. Ikkje om du vil reise til utlandet for å sjå om drømmedama er asiatisk. At eg ikkje er interessert i eit proformaekteskap som på kjærleiksfronten er overfladisk, gjer ikkje at eg ser ned på damer frå Thailand. Der trakk du ein veldig null konklusjon.

 

Men dropp den "lenge leve"-greia. Blir litt for "kommentarfelt på DB-artikkel"-argumentasjon("lennge leve kommunist staten Norge!!! sossialista stjeler penger for og bruke på og finansiere narkotike misssbrukere!!" osb).

Haha, det var da voldsomt da. Beklager om jeg missforsto deg. Mener ikke å ha puttet ord i munnen på deg. Så bare innlegget over deg brukte betegnelse "annenrangs kjæreste" og i ditt innlegg "Dessutan er vel sånne thailandgreier ofte eit "du vaskar, lagar mat og gir meg blowjobs, og så får du bu i Noreg"-forhold."

 

Det ga meg et inntrykk av generalisering og stereotyp, da det som regel er den typen holdning mange pleier å ha til dette temaet. Greit nok at uttrykket jeg brukte kanskje var satt litt mye på spissen, men synes ikke det var noen uberettiget konklusjon, var ganske enkelt slik jeg forsto ditt innlegg. Fullt mulig jeg missforsto deg, og i så fall beklager jeg for det.

 

Jeg tolket også spørsmålet forskjellig, tok det ganske enkelt bokstavelig. Altså ikke som at det insinuerte til proforma ekteskap. Der er jeg helt enig med deg. Det synes jeg er ganske rart at noen ønsker seg, men selvølgelig så kan det være fullstendig mulig at de blir genuint glad i hverandre også så ser ikke noe galt i at de som vil prøver. Kjærlighet oppstår som regel heller ikke ved første øyekast, men etter et liv sammen. Er bare lei av at så mange sier ting som "fordi det er sånn og sånn så må det være sånn og sånn". Av den grunn jeg nok uttrykte meg litt krasst.

 

Er forøvrig 25 år og fant drømmedama i utlandet for 4 år siden, snart drømmekona. :p

Lenke til kommentar

Tror et viktig spørsmål her er hva man tenker når man ser en norsk mann med en dame fra Thailand. Hvordan vet dere at han er fra Norge og hun fra Thailand? For alt vi vet kan hun ha blitt født og vokst opp i Norge av foreldre fra Thailand, eller blitt adoptert. Han på sin side kan være fra mange andre land, selv Afrika eller Thailand. Man kan ikke se hvor en person er fra.

 

On-topic er det svært stor forskjell på å leve i ensomhet og å leve alene. Jeg ville uansett aldri bodd sammen med en dame om vi ikke har sterke følelser for hverandre. Men har vi det gir jeg blanke faen hvor hun kommer fra. Norge, Thailand, Uganda, Ytre Mongolia, det er helt uviktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...