Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dersom du aldri fikk deg en kjæreste, ville du funne deg ei/en fra et fattigere land?


  

111 stemmer

  1. 1. Dersom du aldri fikk deg en kjæreste, ville du funne deg ei jente/mann fra et fattigere land?

    • Ja, jeg ville funnet meg ei jente (er mann selv)
      38
    • Nei (er mann)
      63
    • Ja, jeg ville funnet meg en mann (er kvinne)
      0
    • Nei (er kvinne)
      10


Anbefalte innlegg

 

Hva er det det snakkes om her? Proformaekteskap? I så fall må jeg si nei. Jeg trur ikke et forhold fungere veldig bra, når du veit at den andre personen kun er sammen med deg pga penger og status.

Du har nok mye rett her. Se bare på kjendisene. Den ene uka er det full kjærlighet for så og bryte opp uka etter. Penger og status er dårlig kjærlighet.

 

 

Det er jo også kjendispar som gifter seg og er sammen i lang tid. Jeg tror verken at de velger etter penger og status i noen større grad enn andre, eller at forholdene deres ryker oftere enn andre forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rider: haha, nei forstår. Trudde det var opplagt at spørsmålet var retta mot proformaekteskap, så då las eg svaret ditt i lys av det. Ser at ein kan oppfattast som ignorant då. Og så blir eg som regel litt i overkant forbanna når eg føler eg blir tillagt meiningar eg ikkje har.

Lenke til kommentar

Hva er problemet med å bli sammen med ei fra utlandet? Hvorfor fokuserer dere kun på damer fra thailand?

Jeg blir oppgitt av de fordomsfulle folkene jeg til tider må omgås her hjemme i Norge. Hører ofte "Åja, hører han der har funnet seg ei thai-dame" etterfulgt av en hånsk latter. Rasistisk? Missunnelig på andres lykke? Ikke vet jeg, men synes det er kvalmende når folk snakker dritt om menn som har fått seg kjæreste fra Thailand. Kanskje er det et overfladisk forhold, men det kan det også være om man blir sammen med ei fra hvilket som helst land. Strengt tatt finns det norske jenter som kun blir sammen med norske menn pga. pengene dems.

 

Hadde man blitt like mye baksnakket hvis man hentet seg en dame fra India, Fillipinene eller Israel?

Endret av Vitex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trur ikke stigmaet om Thai-damer er ment rasistisk. Thailand er blitt stereotypen av land man "importerer" damer fra. Når noen ser en norsk mann og en thailands sammen, så tenker veldig mange automatisk at dette er et proformaekteskap. Selv om det i mange tilfeller er feil. Det er rett og slett fordommer og uvitenhet som er grunnen.

 

Angående det siste spørsmålet ditt, så trur jeg faktisk man blir mindre baksnakket. Thailand har fått et (ufortjent) negativt rykte.

 

Hele denne tråden handler vell om proformaekteskap, så da er det det som diskuteres. Jeg svarte selv at jeg ikke ville likt å levd i et slikt ekteskap. Men ser vi bort i fra proformaeksteskap så kunne jeg selvsagt blitt sammen med en utenlandsk dame. Jeg liker kvinner i alle farger og fasonger. Asiatere, indere, arabere, afrikanere, latinas. Jeg er mer eller mindre altetende når det kommer til "etniske" kvinner. Nordisk utseende er kanskje det kjedeligste som finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trur ikke stigmaet om Thai-damer er ment rasistisk. Thailand er blitt stereotypen av land man "importerer" damer fra. Når noen ser en norsk mann og en thailands sammen, så tenker veldig mange automatisk at dette er et proformaekteskap. Selv om det i mange tilfeller er feil. Det er rett og slett fordommer og uvitenhet som er grunnen.

 

Og i mange tilfeller er det riktig. Derav stigmaet. Eg kjenner sjølv fleire som har ordna seg på denne måten.

Lenke til kommentar

Tror ikke det dere ser når parene handler på butikken gjenspeiler livet hjemme.

 

Thaiene jeg kjenner er hardtarbeidende damer som er sjefen hjemme og ikke lar seg pille på nesa

Vi har en slik..øh...ordning til nabo. Det er en kjefting av en annen dimensjon i nabohuset og jeg grøsser av frykt hver gang jeg hører de setter i gang. For min del er toneleie når de først "tar av" en kraftig turnoff, sikkert koselige folk men faen heller, det får da være grenser.

 

Tho, man får pene barn da ved "kryssning" da :wee:

Lenke til kommentar

alt er jo spørs hvordan hun ser ut og hvordan hun er som person

hvis jeg måtte så kunne jeg tatt noen fra russland,Latvia,Estland eller noe lignende!

HVIS hun er FIN sånn 10/10 så hadde jeg kjørt på !

 

Tror ikke det dere ser når parene handler på butikken gjenspeiler livet hjemme.

 

Thaiene jeg kjenner er hardtarbeidende damer som er sjefen hjemme og ikke lar seg pille på nesa

Vi har en slik..øh...ordning til nabo. Det er en kjefting av en annen dimensjon i nabohuset og jeg grøsser av frykt hver gang jeg hører de setter i gang. For min del er toneleie når de først "tar av" en kraftig turnoff, sikkert koselige folk men faen heller, det får da være grenser.

 

Tho, man får pene barn da ved "kryssning" da :wee:

Ja... sikkert, jeg mener ikke det er fint men JAJA smaken er som baken og er delt i to :p

 

Edit: sammenslåing av dobbeltpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Så klart ville jeg gjort det. Ikke over Internett, men tror jeg heller ville reist på en lang "ferie" og møtt ei?

 

For å være helt ærlig så har de fleste utenlandske jenter og utenlandske jenter født i Norge hatt en helt annen og mye bedre personlighet enn norske. Gjelder egentlig utenlandske folk generelt.

Lenke til kommentar

 

Det er klart, om jeg aldri fant meg noen i Norge så ville jeg søkt utover. Om spørsmålet står mellom å enten leve i ensomhet eller å finne en "annenrangs kjæreste" er svaret ganske enkelt.

 

Anonymous poster hash: e6dc0...7c2

 

Det er da nok av norske damer, som jeg aldri ville bodd i sammen med. Men da på gunn av holdninger, væremåte og utseende. Da hadde jeg heller søkt utlandet om nødvendig østen. Skal vi da kalle disse norske kvinnene for 2., eller 3. rangs? Det er feil å bruke slike utrykk om andre folk, eller folkeslag.

 

Kan også nevne at det er nok av norske kvinner (og menn), som søker penger, makt, eller posisjon. Og får de ikke det, så ønsker de ikke et seriøst forhold. Så ikke vær så "skinnhellige" og tro at dere er så mye bedre enn andre folk.

Lenke til kommentar

 

"Alle" norske menn som ønsker det, kan da få seg ei norsk dame, hvis det skulle være et stort poeng!

det er feil og det vet du

 

I prinsippet har jeg har jeg rett. :) Det kommer bare ann på, hva en skal akseptere av stygghet, naivitet, dumskap, dårlige holdninger, vaner, m.m.

 

Men selfølgelig vil det finnes et og annet menneske ingen vil, eller orker å være i sammen med, gjelder vel begge veier. Men de kan heller ikke være i sammen med folk fra andre land, så disse regner jeg ikke med. Ser også bort fra noen få voldelige, som er for godt kjent her i landet og tyr til utenlandske damer.

 

Tenker på vanlige norske menn og det er selvfølgelig det jeg mener med mitt utsagn. Dette er en "talemåte". :) For det er lite som er 100%.

Lenke til kommentar

Hva er problemet med å bli sammen med ei fra utlandet? Hvorfor fokuserer dere kun på damer fra thailand?

Jeg blir oppgitt av de fordomsfulle folkene jeg til tider må omgås her hjemme i Norge. Hører ofte "Åja, hører han der har funnet seg ei thai-dame" etterfulgt av en hånsk latter. Rasistisk? Missunnelig på andres lykke? Ikke vet jeg, men synes det er kvalmende når folk snakker dritt om menn som har fått seg kjæreste fra Thailand. Kanskje er det et overfladisk forhold, men det kan det også være om man blir sammen med ei fra hvilket som helst land. Strengt tatt finns det norske jenter som kun blir sammen med norske menn pga. pengene dems.

 

Hadde man blitt like mye baksnakket hvis man hentet seg en dame fra India, Fillipinene eller Israel?

 

Føler du deg truffet?

 

Hvorfor?

 

Fordi det for det meste dreier seg om ekle norske menn som har funnet seg ei desperat ung jente ifra ett u-land.

Derfor.

 

Vi rynker på nesa, vrir oss i magen og brekker oss i kjeften på grunn av utnyttelsen. Ikke fordi han er hvit/blond og blåøyd. Ikke fordi han er feit heller. Sånne forhold ser vi også her til lands, menn som er sammen med kvinner de egentlig ikke burde hatt sjangs på, men der det faktisk er ekte kjærlighet på tross av utseende.

Men det er ikke det dette handler om. Vi brekker oss som sagt av utnyttelsen. Og vi vet veldig godt hva vi prater om ;)

Lenke til kommentar

Og sånn btw TS, så er svaret mitt ; Nei. Forblir heller alene ;)

Grunnen?

Fordi , at, med mindre jeg har tenkt til å bo i utlandet i ihvertfall ett års tid, så vet jeg at det ikke er noen mulighet for meg å forelske/bli glad i noen i den grad at det blir noe seriøst mellom oss.

Ikke på impuls, og ihvertfall aldri med logikk.
Så svaret er, nei nei og nei ;)
Heller alene med bikkja, enn sammen med noe tull.

Kvalitet fremfor kvantitet, vet du ;)

Lenke til kommentar

Fordi det for det meste dreier seg om ekle norske menn som har funnet seg ei desperat ung jente ifra ett u-land.

Derfor.

 

Vi rynker på nesa, vrir oss i magen og brekker oss i kjeften på grunn av utnyttelsen. Ikke fordi han er hvit/blond og blåøyd. Ikke fordi han er feit heller. Sånne forhold ser vi også her til lands, menn som er sammen med kvinner de egentlig ikke burde hatt sjangs på, men der det faktisk er ekte kjærlighet på tross av utseende.

Men det er ikke det dette handler om. Vi brekker oss som sagt av utnyttelsen. Og vi vet veldig godt hva vi prater om ;)

 

Disse "ekle norske mennene" vil bare ha en livspartner, at du forakter "ekle menn" og deres behov for kjærlighet sier en hel del om deg som menneske, og veldig lite om de "ekle mennene". Damenes agenda skal jeg ikke si noe om, det ville være tåpelig av meg å sitte å fordømme dem, men det kan jo tenkes at de blir tiltrukket av tanken på menn fra i-land som et slags statussymbol, mer enn bare det å faktisk komme seg vekk fra trange kår. For kvinner er statusen til menn ekstremt viktig, har en mann penger, er kjent og har mange venner er han veldig attraktiv, så at vestlige kvinner er noe bedre enn disse "desperate damene" du også forakter, det tviler jeg på.

 

Om begge blir lykkeligere så ser jeg ikke problemet, det er ikke noen fasit på hvordan man skal måtte bli lykkelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Fordi det for det meste dreier seg om ekle norske menn som har funnet seg ei desperat ung jente ifra ett u-land.

Derfor.

 

Vi rynker på nesa, vrir oss i magen og brekker oss i kjeften på grunn av utnyttelsen. Ikke fordi han er hvit/blond og blåøyd. Ikke fordi han er feit heller. Sånne forhold ser vi også her til lands, menn som er sammen med kvinner de egentlig ikke burde hatt sjangs på, men der det faktisk er ekte kjærlighet på tross av utseende.

Men det er ikke det dette handler om. Vi brekker oss som sagt av utnyttelsen. Og vi vet veldig godt hva vi prater om ;)

 

Disse "ekle norske mennene" vil bare ha en livspartner, at du forakter "ekle menn" og deres behov for kjærlighet sier en hel del om deg som menneske, og veldig lite om de "ekle mennene". Damenes agenda skal jeg ikke si noe om, det ville være tåpelig av meg å sitte å fordømme dem, men det kan jo tenkes at de blir tiltrukket av tanken på menn fra i-land som et slags statussymbol, mer enn bare det å faktisk komme seg vekk fra trange kår. For kvinner er statusen til menn ekstremt viktig, har en mann penger, er kjent og har mange venner er han veldig attraktiv, så at vestlige kvinner er noe bedre enn disse "desperate damene" du også forakter, det tviler jeg på.

 

Om begge blir lykkeligere så ser jeg ikke problemet, det er ikke noen fasit på hvordan man skal måtte bli lykkelig.

 

 

Kjeder du deg?

 

Les det jeg skriver nøye for du velger å diskutere med meg.

Jeg skrev at det MESTE dreier seg om ekle menn. Og det er FAKTA.

 

Jeg skrev ikke at ALLE var slik ;)

 

Hei og hade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...