Gå til innhold

LGs lanserte flaggskip med ekstremskjerm


Anbefalte innlegg

Ser ikke poenget med denne skjermoppløsingen på en såpass liten skjerm, ville heller hatt færre pixler og dermed enda bedre batteritid. Telefonen ser for jo bra ut på pressebilder, men desverre er den i plast og ikke metall som hadde høynet premiumfølelsen. Uansett blir ikke denne aktuell heller grunnet størrelsen. Har HTC One M7 som er mer enn stor nok. Neste gang går jeg kjøper telefon er det større muligheter for at jeg kjøper mindre telefon enn en større.

 

Men jeg skjønner de som vurderer denne, den virker ikke å stå tilbake for Z2, S5 eller M8.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er forskjellen på 4K og Qad HD ;

 

4K er en videostandard hvor oppløsningen på bildet er 3840 x 2160. Kan også forveksles med 4K UHD som er navnet på en tv standard for 4K innhold.

Quad HD (QHD) er en betegnelse på skjermoppløsningen 2560 x 1440.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

4k er 4096 × 2160, QHD er 2560 x 1440

 

4K har 3840 × 2160 punkter

Er det flere varianter ?

Vel 3840 x 2160 er egentlig ikke 4k, det er en annen standard som heter UHD, som er standeren for TV'ene som kommer osv..

4K er generelt oppløsninger med rundt 4k piksler horisontalt. De forskjellige industriene har noe forskjellige 4K standarder.

3840 x 2160 er en standard, og 4096 x 2160 er en annen.

Lenke til kommentar

Liker at telefonen er såpass liten i forhold til skjermstørrelsen. Den er jo litt mindre enn HTC One M8 også. Ser også at de har tatt Quick Window Case-konseptet videre og at det nå er langt flere muligheter. Om skjermens fordeler veier opp for ulempene gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Flott telefon, trist at den er laget av LG. LG telefoner passer best som Nexus eller med cm.

 

Har en LG G2. Av alle telefonene jeg har hatt (mange), er det denne jeg har vært mest fornøyd med. Har ikke cm på den, og det er ikke en Nexustelefon. LG har hevet seg betraktelig de siste par årene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

4K er generelt oppløsninger med rundt 4k piksler horisontalt. De forskjellige industriene har noe forskjellige 4K standarder.

3840 x 2160 er en standard, og 4096 x 2160 er en annen.

 

 

Det stemmer, men det forandrer ikke det faktum at vi ikke kaller Full HD for 2k, på samme måte som UHD ikke blir 4k.

Lenke til kommentar

"plast! så sluttet jeg å lese".. "lg omg nei synd det er lg"....

 

Har dere prøvd LG G2? som var siste flaggship fra LG? Tviler jeg veldig sterkt på at dere har gjort dette:) am i wrong?

 

Eneste jeg har å fikse på er at LG G2 fikk en forsinket oppdatering i forholdt te andre, men alt i alt var det en bedre telefon for pengene enn de andre populære merkene.

 

Bedre batteri enn andre, bedre skjerm(syntes da jeg), mye finere design messig, bedre innmat(helt til note 3 ++ kom)

 

Og det eneste e har å pirke på denne er vell CPUn.. litt kjipt at det ikke ble 805 eller 810 snapdragon. Men den lilla frister noe j.. glad de ikke bare går for hvit og svart som visse andre selskaper gjør..

Lenke til kommentar

Uansett blir ikke denne aktuell heller grunnet størrelsen. Har HTC One M7 som er mer enn stor nok. Neste gang går jeg kjøper telefon er det større muligheter for at jeg kjøper mindre telefon enn en større.

 

Men jeg skjønner de som vurderer denne, den virker ikke å stå tilbake for Z2, S5 eller M8.

 

Du bør ikke dømme telefonen bare etter størrelsen.Youtuberen MKBHD har en veldig god video ute allerede, hvor han sammenligner størrelsen på telefonen med andre, og den er omtrent like stor som HTC One M8, selv om skjermen er mye større. Dette fordi den har særdeles liten kant på sidene og på toppen.

Denne telefonen virker mer eller mindre perfekt for meg. Nydelig design, rask, rå skjerm og perfekt formfaktor. At den er plast har ikke så stor betydning for meg så lenge den er velbygd og ser fin ut, og det er jo greit å kunne sette inn ekstra batterier/bytte de ut når de ryker.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

4K er generelt oppløsninger med rundt 4k piksler horisontalt. De forskjellige industriene har noe forskjellige 4K standarder.

3840 x 2160 er en standard, og 4096 x 2160 er en annen.

 

Det stemmer, men det forandrer ikke det faktum at vi ikke kaller Full HD for 2k, på samme måte som UHD ikke blir 4k.

Du tar feil. 3840x2160 er absolutt definert som 4k. Alt koker ned til hva slags aspect ratio bilde har, noe som gjør at noen standardr har en litt "lavere" oppløsning. Det er likevel 4K.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...