Gå til innhold

Dårligere nettverk enn broren min


Anbefalte innlegg

Hallo!

Vi betaler for 40/40 fibernett fra altibox, men på mitt rom så får jeg ikke full ytelse. Derimot så får man full ytelse på broren min sitt rom.

 

Bilde:

post-263411-0-74976000-1400774916_thumb.png

 

Som du ser på bildet, så er rommet hans nærmere ruteren, men mitt er litt lengre unna.

 

Jeg bruker en Netgear Powerline 500, slik at jeg får nettverket gjennom kabel.

 

Vi har testet litt på dette, og under testene så brukte ingen nettet.

 

Mitt rom:

Netgear: 15/10 eller 20/15

Trådløs: Har ikke nettverkskort i pcen.

 

Broren min sitt rom:

Netgear: 40/40

Trådløs: 41/40

 

Noen som vet hvordan jeg kan få fikset det?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500 megabit per second, er rundt 60 megabyte, så Netgear Powerline 500 burde være ok. Har du lest bruksanvisningen å sjekket hva som påvirker ytelsen?

Bruttohastighet kan ikke sammenlignes med sluttresultat når det gjelder powerline.

Oppnår man 100Mbit med dette utstyret, så er det nok med nedoverbakke og sola i ryggen...

 

I trådstarters tilfelle måler han ca 10Mbit netto, og det skyldes nok en blanding av kabling, sikringskurser og støy. Det kan godt være en strømforsyning i nærheten som støyer.

 

Følg rådet fra Mr D, og test i tillegg å plugge ut apparater og strømadaptre som er plugget i strømnettet.

Lenke til kommentar

Powerline har en tendens til å tape ytelse drastisk når den må skifte kurs i sikringsskapet, noe hardware sin test også har vist, det er en viss mulighet for at det ligger en annen kurs til ditt rom.

Men har du vurdert nettverkskabel? Slik som layouten er hos deg har du MANGE måter å legge strekket på, og det er jo engangsjobb med det beste resultatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...