Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvorfor jeg aldri får bakrus? Uansett hvor mye jeg drikker eller hvor mye forskjellig jeg får i meg, så våkner jeg alltid opp dagen derpå og er helt oppegående uten noe som helst anntydning til at jeg var ute dagen før. Folk og venner tror vanligvis ikke på meg når jeg sier at jeg aldri får bakrus, men det er sant! Jeg blir heller aldri kvalm av for mye alkohol. Hvis jeg først blir kvalm, så er det fordi jeg har fått i meg alt for mye væske, men har bare spydd én gang på "fest" og det var fordi jeg røyka litt også. Våkna selvom opp dagen derpå helt fin og dro å trente.

 

PS: Jeg klager ikke, men lurer på hvorfor.

 

Jeg fyller 18 i år, 190cm høy og veier 78kg. Jeg trener ganske mye.

 

Takk for svar!

 

Anonymous poster hash: d90b0...590

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si noe om hvorfor, men mest sannsynelig kommer du til å merke mer til fyllesyken iløpet av de neste årene. Jeg var som deg når jeg var 15-18 år, ble aldri fyllesyk eller noe. Nå er jeg 23 og blir dårlig i 2 dager... Nyt det mens du kan ; )

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, jeg er over 30 nå og har fortsatt ikke vært fyllesyk en eneste gang. Er selvsagt litt ekstra sliten dagen derpå, og har hatt antydninger til hodepine en gang eller fire i det jeg våkner, men det gir seg jo etter jeg har fått i meg ett glass vann eller to.

 

Hadde jeg vært dårlig i to dager etterpå så hadde jeg nok ikke giddet å røre alkohol i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koslig med svar :) ja, kanskje det kommer med alderen, så får prøve å nyte det mens jeg kan!

 

Men jeg lurer på en ting til:

Det er jo sånn at man ikke får så mye ut av treningen grunnet lavt testosteronnivå osv. i noen dager fremover ettersom hvor mye man har drukket, men siden jeg ikke merker noe dagen(e) derpå, får jeg mer ut av treningen? Jeg drikker ikke så ofte lenger siden jeg er ganske opptatt av treningen, men hvis det vises at det ikke ødelegger så mye, så kan jeg vell ha noen flere helger ute? ;)

 

Anonymous poster hash: d90b0...590

Lenke til kommentar

Testosteronnivået er nok lite avhengig av om man føler seg dårlig eller ikke så er usikker på om du får mer ut av treningen bare fordi du ikke føler deg dårlig. Fordelen er vel at dersom du ikke føler deg dårlig så klarer du å yte mer i øyeblikket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koslig med svar :) ja, kanskje det kommer med alderen, så får prøve å nyte det mens jeg kan!

 

Men jeg lurer på en ting til:

Det er jo sånn at man ikke får så mye ut av treningen grunnet lavt testosteronnivå osv. i noen dager fremover ettersom hvor mye man har drukket, men siden jeg ikke merker noe dagen(e) derpå, får jeg mer ut av treningen? Jeg drikker ikke så ofte lenger siden jeg er ganske opptatt av treningen, men hvis det vises at det ikke ødelegger så mye, så kan jeg vell ha noen flere helger ute? ;)

 

Anonymous poster hash: d90b0...590

Det er veldig individuelt hvordan vi reagerer på alkohol; grunnen til bakrus er i hovedsak at alkohol er vanndrivende hvilket betyr at vi taper væske og den væsken vi får i oss etter å ha inntatt alkohol vil i stor grad gå rett gjennom kroppen, fordi nyrene ikke reabsorberer væsken.

 

Men trening på morran etter fylla ville jeg ikke gjort, ettersom alkohol påvirker diverse funksjoner i kroppen; men rent prinsipielt; fra mitt synspunkt så vil jeg ikke tro at trening er bortkastet. Du har kanskje mindre utbytte av treningen enn vanlig, men ikke bortkastet. Du vil fortsatt slite på kroppen og den vil bygge seg opp igjen, det skjer bare litt saktere, spesielt dagen derpå.

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe om hvorfor, men mest sannsynelig kommer du til å merke mer til fyllesyken iløpet av de neste årene. Jeg var som deg når jeg var 15-18 år, ble aldri fyllesyk eller noe. Nå er jeg 23 og blir dårlig i 2 dager... Nyt det mens du kan ; )

 

Jeg er straks 21, still nothing, og jeg drikker unormalt mye når jeg drikker.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva man mener med fyllesyk. Hvis du snakker om å ha hodepine og føle seg generelt nedfor tror jeg de fleste over en viss alder har opplevd dette. Men å bli direkte uvel og kaste opp skjer veldig sjeldent, da skal man gå over en viss grense eller ikke ha tatt gode nok forhåndsregler.

 

Alle blir fyllesyk drikker de mye nok, det er garantert, hvis ikke tror jeg det er noe galt med immunforsvaret ditt og det er noe du burde sjekke ut. Kroppen skal kvitte seg med alkoholen, og dette kan føre til oppkast hvis det er ille nok, eller hodepine dagen etterpå, og tørste.

 

Men hvis du drikker mye vann, spiser noe mat og sover lenge merker jeg sjeldent noe dagen etterpå.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva man mener med fyllesyk. Hvis du snakker om å ha hodepine og føle seg generelt nedfor tror jeg de fleste over en viss alder har opplevd dette. Men å bli direkte uvel og kaste opp skjer veldig sjeldent, da skal man gå over en viss grense eller ikke ha tatt gode nok forhåndsregler.

 

Alle blir fyllesyk drikker de mye nok, det er garantert, hvis ikke tror jeg det er noe galt med immunforsvaret ditt og det er noe du burde sjekke ut. Kroppen skal kvitte seg med alkoholen, og dette kan føre til oppkast hvis det er ille nok, eller hodepine dagen etterpå, og tørste.

 

Men hvis du drikker mye vann, spiser noe mat og sover lenge merker jeg sjeldent noe dagen etterpå.

Med fyllesyk mener jeg alt fra oppkast til en liten følelse uvell. Jeg får ike vondt i hodet, blir ikke sliten, ikke kvalm, men jeg er tisser ganske ofte ;) det gjør jeg når jeg drikker også. Jeg er flink til å drikke vann og spisr litt før jeg legger meg som oftest

Lenke til kommentar

Ja om man drikker mye nok skal det ikke være noe problem å dra på seg en fyllesyke nei ;) Men som veldig ung så blir man jo raskere frisk fra det aller meste og det er sikkert derfor man også takler fyllesyken bedre. Men som innlegget over skriver: Hvis man med med fyllesyke mener å kaste opp dagen etter så hører det med til det mer sjeldne tror jeg. Jeg har heldigvis aldri opplevd den graden av fyllesyke noen gang. D\eE fleste som får fyllesyke tror jeg legger seg på stigende rus. Om man feks. slenger nedpå masse Whisky rett før man legger seg så vil man jo bli fullere i en stund framover mens man sover. Om man stopper å drikke et par timer før man legger seg vil man som regel være godt på vei til å bli edru igjen og man kan sove seg gjennom mye av fyllesyken.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg er akkurat som deg, jeg føler meg også helt frisk dagen etterpå. Jeg pleier bare å være litt sliten, men det er mer grunnet lite søvn. Det er kun en gang jeg har hatt antydning til å være syk, det var grunnet litt mye Whiskey og noe dårlig sprit. Etter den kvelden ble min eks-samboer kjempe dårlig dagen-derpå. Hun satt på verandaen tulla inn i et teppe hele dagen, mens jeg luka blomster-beddet vårt og var i grei form. :) Jeg er 19, forresten.

Lenke til kommentar

Her blir jeg så fyllesyk at jeg ga opp drikking helt. Fikk så nerver dagen derpå at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, Så jeg har ikke rørt en dråpe siden Februar å skal aldri mere røre alkohol heller. Har nok drukket nok for resten av livet uansett, siden jeg har drukket ganske heftig fra jeg var 20 til jeg ble 30. Her var det også sånn at jeg ikke ble fyllesyk i 18 års alderen, men det ble bare værre og værre med alderen.

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på hvorfor jeg aldri får bakrus? Uansett hvor mye jeg drikker eller hvor mye forskjellig jeg får i meg, så våkner jeg alltid opp dagen derpå og er helt oppegående uten noe som helst anntydning til at jeg var ute dagen før. Folk og venner tror vanligvis ikke på meg når jeg sier at jeg aldri får bakrus, men det er sant! Jeg blir heller aldri kvalm av for mye alkohol. Hvis jeg først blir kvalm, så er det fordi jeg har fått i meg alt for mye væske, men har bare spydd én gang på "fest" og det var fordi jeg røyka litt også. Våkna selvom opp dagen derpå helt fin og dro å trente.

 

PS: Jeg klager ikke, men lurer på hvorfor.

 

Jeg fyller 18 i år, 190cm høy og veier 78kg. Jeg trener ganske mye.

 

Takk for svar!

 

Anonymous poster hash: d90b0...590

Alderen er som regel veldig relevant. Du er ganske ung, 18år, og for mange så kicker ikke bakruss inn før 20-årene. Hos meg var det i 20-21 års perioden. Samme gjelder en knipe av mine venner (for de andre var det før dette). Så bare å glede seg. ;)

I en alder av 25år så kjenner jeg ingen lengre som kommer seg unna bakrusen gitt.

 

Ikke bare er det noe som "plutselig skjer", det blir bare verre jo eldre en blir. :wee:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...