Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Søke opp noen på facebook


Anbefalte innlegg

Okey. Her er greia. Idag så var jeg å spilte beachvolleyball med en gjeng, så endte vi etterhvert opp med å spille med noen jenter. Hun ene av de ble jeg ganske så sjarmert av. Blir det veldig stalkerish å søke opp denne personen på facebook for å ta kontakt med henne der? Ja, jeg fikk vite fornavnet hennes, hva hun studerer osv. Men noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes jeg ikke. men fikk du noe inntrykk av at hun vil bli bedre kjent med deg da?

 

Facebook er så utvannet allikevel. Folk har 1000 venner og sånn.

 

Mitt råd er å bare være ærlig med hva du vil, og gjør det. Verste som skjer er at hun ikke er intressert, men da har du fortsatt ikke tapt noe som helst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var litt vanskelig å bli kjent med akkurat henne, siden vi satt der å snakket hele gjengen... Og som du sier, hva har jeg å tape? Et avslag er forsåvidt bedre enn å ikke gjør et forsøk engang... Fint om det er noen flere som har noen tanker!

Lenke til kommentar

Har man sittet og pratet en gjeng, så er det ikke noe problem å legge hun til på face, så lenge du faktisk pratet litt med henne. Det er jo bare en fin måte å få til flere ting sammen senere.

Hvis ikke kan du jo få en av kompisene dine som var med på sandvolleyball-greia til å invitere henne (eller venninnene hennes, som inviterer henne igjen etc etc) neste gang det skjer noe. Mer tradisjonell måte å gjøre det på, men den tar nok fort litt mer tid :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er 23, hun er 21. Det er litt derfor jeg føler det blir for stalkerish, men hvis jeg ikke gjør noe, så får jo jeg aldri truffet hun igjen og da er vi like langt!

 

Man burde i denne alderen være forbi det "Oh My God, han la meg til på facebook! Geezus, hva skal jeg gjøre?"-stadiet.

 

Jeg ville sett på det som creepy om du la hun til, men aldri skrev til henne. Det er bare weird, og/eller venne-samling (som forøvrig er så sykt weird).

Lenke til kommentar

Jeg kjørte på med en safe en, der jeg sa at vi kom til å spille en del beach framover, og at det bare var å henge seg på! Hun svarte det at hun skulle spre ordet til de andre.. Jeg burde kanskje gått for en anna start, men samma det! Burde jeg spørre henne ut med en gang eller burde jeg bli mer kjent med henne først ?

Lenke til kommentar

Kan jo eventuelt bare prate mer med henne og se an kjemien.
Ofte vil det føles helt naturlig å spørre om man skal finne på noe, når man først har pratet en del og kommet såpass langt.

Er du usikker på om hu har type bør du dog, på en diskrè måte, prøve å finne ut av det, slik at du slipper å kaste bort tid og tanker på noe som ikke vil skje uansett.

Lenke til kommentar

Åpne en samtale med litt enkel småprat. Spør hvordan det går, dra inn litt humor inn i bildet. Deretter gir du en åpen invitasjon på følgende måte. -->

 

Vær konkret. Si at du tenkte å gå en tur eller ta en kaffe ved "den cafeén" en dag. Fortell hun at du synes det ville være hyggelig om hun ble med. Spør hun hvilken dag, foreslår du to alternativer, nettopp fordi du også har andre ting å fylle dagene dine med.

 

1. Dette er en meget sosialt smart måte å gjøre det på.

 

2. Det viser at du har et liv, er sosial og samtidig selvstendig, fordi du tenker å gå en tur eller ta en kaffe, uavhengig av hun eller andre for den saks skyld.

 

3. Det beviser om hun er interessert i deg eller ikke; Blir hun med, er hun åpenbart interessert. Kan hun ikke, men foreslår en annen dag, er hun interessert. Avslår hun, uten å foreslå en annen dag, er hun antakeligvis ikke interessert (foreløpig).

 

4. En veldig fin ting å gjøre dersom hun avslår, uten å foreslå noe, er å bare si noe slikt som "Okey, du får si i fra en dag du har tid! Ellers kan det hende vi støter på hverandre på beachen en dag igjen... Men må stikke, så vi snakkes!".

 

Med dette kan man si du har spilt ballen over til henne, men hører du ikke noe på en uke eller to, kan det være verdt et forsøk og prøve igjen. Skulle det gå en tredje gang, uten at hun viser tegn til interesse, er det bare å konstatere "hennes tap".

 

5. Ha alltid i bakhodet at ikke alle "biter på kroken", men husk samtidig at verden innebærer "ubegrenset" med folk av begge kjønn, i ulike aldre. Den som ikke vil ha noe med deg å gjøre, taper sjansen på å bli med inn i DITT kule liv. Deres tap.

 

Du er premien, så "always assume attraction".

 

 

Enklere, er det ikke. Elementær "sjekkemetode".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brura har nok type etter innlegget å dømme.

Hehe! Virker slik. :)

 

Burde dog være irrelevant for den som er keen.

 

Hvis jeg er keen på en jente, som regel med tanke på å få seg fitte, gir jeg en grei blaffen i om jenta har type. Faller hun for mine "sjarmørtriks", så fint for meg, fint for henne, synd for typen som ikke fant seg en bedre (lojal) jente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...