Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menn som sier andre menn er fine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor er det slik at gutter/menn ikke sier at andre gutter/menn er søte/fine? Tenker på at jenter ofte sier at andre jenter er søte, hvorfor gjør ikke menn det?

 

 

Anonymous poster hash: 1a30c...fd7

 

 

 

Hvorfor skulle menn også gjøre det? :)

Om noen har behov for det, er det naturlig at det behovet har sitt opphav i ens psykososiale tankemønstre, og ofte fordi man har behov for aksept/tilfredsstillelse eller fordi man er usikker på seg selv. Da er det nok bedre å finne ut hvordan man kan forbedre seg på disse områdene enn å ernære det som opprinnelig skaper behovet for komplimenter for utseende.

 

Men ellers er det mange menn som ikke har problemer med å gi andre menn komplimenter eller anerkjenne at feks en eller annen mann er kjekk. Grunnen til at det sjelden forekommer er fordi menn ikke har et så stort behov for det tror jeg. Menn er har nok større behov for aksept/bekreftelser for sine attributter hos kvinner enn andre menn :)

 

Sannsynligvis fordi effekten er større. Om en flott dame kommenterer at man ser kjekk ut vil nok det ha en laaangt større innvirkning enn om en kompis sier det.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

Men hvorfor er det gay å si? Selv kan jeg si "han er en bra type", men jeg må med en gang påpeke at jeg ikke er homo. Hvorfor? Hvorfor er det ikke slik med jenter? Burde ikke være noe verre at gutter sier sånt..

Anonymous poster hash: 1a30c...fd7

 

Anonymous poster hash: 1a30c...fd7

 

Hvorfor må du påpeke det? man kan gi komplimenter til andre menn uten at det betyr at man er homo.

 

Kalle noen søt er noe man sier til jenter det er et jente kompliment.

 

Kjekk er er gutte kompliment

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det slik at gutter/menn ikke sier at andre gutter/menn er søte/fine? Tenker på at jenter ofte sier at andre jenter er søte, hvorfor gjør ikke menn det?

 

 

Anonymous poster hash: 1a30c...fd7

 

 

Som mann bringer det meg ingenting å høre at jeg er søt/fin, og i mine tanker bringer det like lite til andre menn så det er en meningsløs ytring.

 

Menn måles ikke på hvordan de ser ut, derfor når man gir komplimenter gjør man det heller angående matrielle ting da det er målet på mannens suksess: fin bil/fint hus/søt dame/vakker klokke/etc...

Lenke til kommentar

Å kalle en annen gutt for søt er weird. For meg høres det ikke genuint ut i det hele tatt.

Ja å kalle en gutt søt gjør man oftest bare nå man mener de er litt pysete eller noe og kaller de det for kødd.

Har kalt gutter søte/skjønne og visa versa men da i den konteksten.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hva slags menn du henger med, men de fleste jeg kjenner til både kollegaer, venner og familie har ingenting imot å si "kjekk kar det der" "kjekk mann" o.s.v eller "så fin du var idag da"

 

Men søt er litt vel femi, har sagt det til en kompis en gang. Men det var da han trådde opp i en kjole da han tapte et veddemål.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker nok på min egen seksualitet til at jeg klarer å objektivt se om noen ser bra ut/dårlig ut. De aller aller fleste er i stand til dette. Men at mange mener det er 'tabu' å si at noen ser atraktiv ut er for meg helt uforståelig, det er engang slik at vi mennesker tiltrekkes av forskjellige preferanser og at noen har ett mer fordelaktig utsende enn andre.

Lenke til kommentar

Vet mange av kompisene mine reagerer når jeg kaller menn søt, kjekk , skjønn osv... Men syntes ikke dette skal være noe problem når man skal prøve å beskrive andre sitt utseende. Stor forskjell på hvordan folk ser ut, om alle skal gå under "tøff" eller "kjekk" blir det veldig ensformig og dårlig beskrevet. Nei, er ikke usikker på meg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg mener at i de tilfeller hvor menn omytales som "søte", har det ikke noe med at det ytre har spesielle kjennetegn, men heller at sånne menn har ett indre som er både mildt, morsomt og tiltalende.

 

Her er ett eksempel på to stk menn som ofte får høre av andre menn at de er søtinger, uten at det misforståes, tror jeg da ..

 

hvorfor-det-trondviggo-torgersen-og-bjar

Lenke til kommentar

Er så teit når menn skal si "menn skal være menn" akkurat som de er de mest mannlige som finnes. Vedder på at jeg hadde banka halvparten av de som sier det lett.

 

Jeg kan godt si at andre menn er fine eller digge. Det er ikke så ofte jeg synes det. Men han som spiller Thor. Damn, han er hot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du rakker ned på at "menn skal være menn", men samtidig vedder du på at du skulle kunne banket halvparten. Vær så snill, prøv igjen.

 

Er så teit når menn skal si "menn skal være menn" akkurat som de er de mest mannlige som finnes. Vedder på at jeg hadde banka halvparten av de som sier det lett.

 

Jeg kan godt si at andre menn er fine eller digge. Det er ikke så ofte jeg synes det. Men han som spiller Thor. Damn, han er hot.

Endret av BaronSlask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...