Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du lurer deg selv ved å kjøpe 5700xt med blowerkjøler...

 

Føler meg ikke lurt da. :) Bygde ferdig den nye pc'n forrige uke, med 5700xt. Har riktignok ikke spilt så mye på den enda, men det har blitt noen timer med PUBG, Mudrunner og Hellblade: Senua's Sacrifice. Kjører 1440p og har ingen problemer med verken støy eller ytelse.

Jeg hører viften på kortet som det eneste som lager lyd, men det er helt overkommelig. Kommer til å kjøpe oppheng så jeg får hengt kabinettet under pulten og da hører jeg ikke denne viften heller.

Synes spranget opp til 2070S ble for høyt prismessig.

Lenke til kommentar

Nja ... Bedre med freesync skjerm så man ikke er låst til valg av skjermkort ja.

Så lenge man kjøper en som ER nvidia sertifisert. Altså er god kvalitet. Er lagd mange billige freesyncskjermer som har dårlige spesifikasjoner. Da er det ikkje bedre med freesync, bare billig :p

Lenke til kommentar

Føler meg ikke lurt da. :) Bygde ferdig den nye pc'n forrige uke, med 5700xt. Har riktignok ikke spilt så mye på den enda, men det har blitt noen timer med PUBG, Mudrunner og Hellblade: Senua's Sacrifice. Kjører 1440p og har ingen problemer med verken støy eller ytelse.

Jeg hører viften på kortet som det eneste som lager lyd, men det er helt overkommelig. Kommer til å kjøpe oppheng så jeg får hengt kabinettet under pulten og da hører jeg ikke denne viften heller.

Synes spranget opp til 2070S ble for høyt prismessig.

Noen syntes blade servere er stille også, det gjør det ikke til en objektiv sannhet.

 

Alle blower style kort vil bråke mer i ett kabinett med grei ventilasjon, sånn er det bare.

 

Det hindrer deg dog ikke fra å være fornøyd.

Lenke til kommentar

G-Sync "compatible" er 100% Nvidia FUD spredning.

 

Når Nvidia endelig åpnet opp for Freesync, så var det ganske riktig enkelte skjermer, noen ganske få, som Nvidia skjermkortene ikke fungerte så bra sammen med. Ingen AMD skjermkort hadde problemer med disse modellene, kun Nvidia's. Og vi snakker ikke nødvendigvis om billige drittskjermer heller, slik noen liker å tro. Blant annet enkelte av Samsung's premium modeller var problematiske for Nvidia skjermkort.

 

Så hva gjorde Nvidia da? Jo, de oppførte seg som Nvidia normalt gjør, og la utrolig nok skylden på Freesync skjermene, istedet for å innrømme at det var deres egne skjermkort som ikke er kompatible med alle Freesync skjermer.

 

Hadde de ikke vært så ufyselige hadde jeg vært litt imponert. De klarte å snu en svakhet ved deres eget produkt, om til å være en svakhet med andres produkt i stedet. Og benyttet deretter det som grunn til å merke de "trygge" modellene med deres egen logo. Noe skjerm produsentene selvfølgelig var mer enn fornøyde med, selv om de sikkert også må betale Nvidia lisens for klistremerket.

 

Rett og slett en skikkelig "solskinnshistorie" om hvordan lage limonade når livet gir deg sitroner... Skjønt, kanskje litt mer passende å kalle det en leksjon i hvordan drite i hagen til naboen, og så lage limonade av sitronene man stjal fra nevnte hage...  :rofl:

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...