Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor iķke noe skjermkort? Måtte du ha mat? Eller trengte du penger til gaver?  :p

Måtte ha mat... :p Neida, faktum var at jeg ventet på GTX 1070, og ville selge det i litt god tid før lanseringen av dette. Så kom GTX 1070 ut, priset et par lapper høyere enn jeg forventet, og det føltes som om jeg hadde skutt meg selv i foten. Heldigvis ble GTX 1060 med på å reversere den følelsen tilbake igjen. 

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje et dumt spørsmål:

Hovedkortet Gigabyte Gaming K3 støtter max 2133mhz ram.

Du anbefaler Crucial med 2400mhz kapasitet.

 

Har det noen praktisk betydning?

Har det stor effekt om man feks legger i 800kr og går for Gigabyte Gaming 5 som med OC støtter inntil 3200mhz?

Lenke til kommentar

Kanskje et dumt spørsmål:

Hovedkortet Gigabyte Gaming K3 støtter max 2133mhz ram.

Du anbefaler Crucial med 2400mhz kapasitet.

 

Har det noen praktisk betydning?

Har det stor effekt om man feks legger i 800kr og går for Gigabyte Gaming 5 som med OC støtter inntil 3200mhz?

Hovedkortet støtter maks 3466mhz. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedkortet støtter maks 3466mhz. :)

Oh? Inne på Dustin står dette:

 

RAM

Hovedkort / Støttet RAM-teknologi DDR4 SDRAM

Maks RAM 64 GB

Hovedkort / Støttet RAM-hastighet 2133 MHz

Slots Qty 4

Supported Features Dual channel memory architecture, Intel Extreme Memory Profiles (XMP)

 

Jeg tolket dithen at det ikke støttet mer enn 2133mhz?

 

 

Edit:

Solgte min forrige pc i helgen, bygd i februar i år. Den hadde følgende specs:

Intel Core i5-6400 Skylake

HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit

Crucial® BX200 240GB 2.5” SSD

Gigabyte GA-Z170N-WIFI

Samsung 24" LED SyncMaster

Corsair CX 600M, 600W PSU

Noctua NH-U9B SE2 CPU Kjøler

Fractal Define Nano S Black

MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB

 

Nå er jeg ute etter å oppgradere til en maskin med GTX1070 og i7 6700k. For ordens skyld tenkte jeg å da ta utgangspunkt i Capital offense. Forrige skjerm var jo bare 1080p 60hz, og jeg syns at feks i spill som Arma3 var det vanskelig å se enkelte detaljer. Ikke umulig at en ny skjerm alene hadde løst det, men så liker man jo å bygge nye pc'er også da. :D

 

Med utgangspunkt i Capital offense men med i7 kommer jeg på 20839,- og må bestille fra 4 forskjellige nettbutikker.

 

Velger jeg alt fra komplett blir det (med Noctua NHU-14S istedet for Bequiet The Rock, og GTX1070 fra Geforce istedet for inno3D) 21500kr.

Skjermen alene er 1700kr dyrere på komplett, så bestiller jeg kun den fra CDON blir sluttsummen 19767kr.

 

Ingenting jeg har oversett som tilsier at dette ikke bør fungere bra? Jeg trenger selvsagt mus og tastatur i tillegg.

Endret av iknutis
Lenke til kommentar

Ja, er den det? :p har brukt Prisjakt i lang tid nå, og må innrømme at jeg ikke har gitt Prisguide en sjanse på en god stund.

 

Edit: Haha, logget inn på brukeren min på Prisguide nå, og la merke til at jeg hadde skrevet en anmeldelse i 2009 av en Samsung TV vi da kjøpte til familien. Høres ut som en salgsannonse hele anmeldelsen. #Self-justification

 

Er omtrent samme kleine følelse som å lese gamle Facebook-innlegg fra barndommen.  :rofl: Blant herlighetene:

 

 

 

Spesifikasjonene taler for seg selv. Full-HD (1080p) er litt overdramatisk for en skjerm i denne størrelsen (les: 37 tommer), men man kan ikke klage når man setter på en BluRay-film om kvelden, og synker dypere inn i handlingen enn man noen gang har gjort før. Svartnivået er utrolig. Svart er kullsvart, og hvite nyanser synes godt når Ola Nordmann staver seg fram igjennom snøen på en solskinnsdag. På samme vis gnistrer også fargene sprekt, uten etterslep i bildet. 

 

Rart hvordan perspektiv endrer seg.  :wee: Svart er definitivt ikke kullsvart på vår 7 år gamle TV..  :green:

Endret av Agentspoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til dere som har bestilt og satt sammen disse oppsettene før, trengte dere noen ekstra kabler? Jeg tipper at en DisplayPort-kabel ikke følger med, men vet ikke og sliter med å finne informasjon på nettet om dette.

Det står normalt under teknisk info på enten skjerm eller skjermkort, men min erfaring er at DP-kabel ikke følger med nei.

Lenke til kommentar

Til dere som har bestilt og satt sammen disse oppsettene før, trengte dere noen ekstra kabler? Jeg tipper at en DisplayPort-kabel ikke følger med, men vet ikke og sliter med å finne informasjon på nettet om dette.

Det kommer som regel med skjermen. Men det er ikke garantert at du får den kabelen du ønsker (DP/Hdmi/VGA).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...