Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Beklager sen responstid nå folkens. Har jobbet 10-timers skift hele uka. :)

Vi setter alle pris på arbeidet du gjør med denne tråden, men det får da være måte på. Tråler du gjennom benchmarks 10 timer for dagen? :-)

 

Hehe, er deltidsselger hos en elektroforhandler. Har blitt en del jobbing nå i sommer for å kunne leve studentlivet.  :wee:

Setter pris på arbeidet, denne tråden er det eneste som gjør at jeg i det hele tatt vil kjøpe PC i deler.

 

Jeg skal bestille PC i helgen, men klarer ikke helt bestemme meg mellom Black Reinery, enten med gtx 1060 eller rx480, eller Capital Offence.

 

Jeg spiller Dota 2 90% av tiden, men er veldig glad i å ha mulighet til å kunne spille nye og krevende spill i flere år fremover. Kommer til å bruke AOC G2460PQU TN i overskuelig fremtid, selv om det ikke er ideelt...

 

Hva tror dere?

Trenger man forresten kjølepasta i tilegg?

 

Er forsiden nå julioppdateringen Agentspoon? Har ventet med å bestille de siste dagene til byggene ble oppdatert.

 

Enestående arbeid

Forventer ikke at det blir store endringer før julioppdateringen, men skal ta en dybdeundersøkelse på skjermkort, og skjermer, når jeg får tid i løpet av uka. Blir eventuelt småjusteringer eller ingen i det hele tatt.  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager sen responstid nå folkens. Har jobbet 10-timers skift hele uka. :)

 

For skjerm, er Acer Predator flott dersom spilling er i høysetet. Om ren bildekvalitet skal ha høyest prioritet, ville jeg gått for en Dell Ultrasharp skjerm. Jeg personlig foretrekker 16:10 format på disse, da det egner seg langt bedre til f. eks. nettlesing og å skrive dokumenter. Da kan en modell som Dell UltraSharp U2415 være lett å anbefale til rundt 3 lapper.

 

Apopos skjermkort, valgte jeg en utgave av GTX 1070 som det var mye på lager av, ved lansering. Det er nå blitt byttet til rimeligste utgave med 3. parts kjøling. Samme for GTX 1060 i Black Refinery.

 

De gangene du revurderer buildene men konkluderer med at det ikke er noe å oppdatere, merker du det i førstepost, med en ny "oppdatert" dato? Hadde vært kjekt om du kunne gjort det :)

Lenke til kommentar

Jeg har i utgangspunktet planlagt en månedlig oppdatering av tråden. Om jeg en gang likevel tar en totalsjekk av markedet hyppigere, så loggfører jeg oppdateringen ettersom det alltid er noe smått å endre på (endrede minnepriser etc.). Jeg følger med på hardware-nyheter hver dag, så når det skjer store produktlanseringer, oppdateres som regel bygget i løpet av dagen, uavhengig av månedssyklusen. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endte opp med å kjøpe rog swift 34" til samboeren. Rip

 

Pcen lå på 12500 med i7 og 1070. Og nå kom den på 25 500. Jaja. Var de skattepengene. Slenger med noen bilder når jeg har satt det sammen om 1 uke eller to. Ble det siste oppsettet. Eneste jeg byttet på var minne og cpu :)

 

:rofl: Jeg må seriøst finne ut hva du jobber med og bytte yrke Henrik...Fra 12500 til  25 500 "jaja"   :tease:

Skal bli morro å se beistet ferdig rigget, huske å fjonge det litt ordentlig opp for photosessions da  :)

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Black Refinery 

Anbefalt skjerm støtter FreeSync og 144 Hz oppdateringsfrekvens, gir deg spillopplevelsen helt utenom det vanlige!   :thumbup:

 

Skjermkort: Palit GeForce GTX 1060

 

 

Funker geforce sammen med freesync? Eller vil du anbefale en annen skjerm.

For budsjettorienterte har kanskje forskjellen i pris på skjerm med freesync/g-sync(?) noe å si på valget mellom 1060 og 480

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Black Refinery 

Anbefalt skjerm støtter FreeSync og 144 Hz oppdateringsfrekvens, gir deg spillopplevelsen helt utenom det vanlige!   :thumbup:

 

Skjermkort: Palit GeForce GTX 1060

 

 

Funker geforce sammen med freesync? Eller vil du anbefale en annen skjerm.

For budsjettorienterte har kanskje forskjellen i pris på skjerm med freesync/g-sync(?) noe å si på valget mellom 1060 og 480

 

 

Skjermen som er anbefalt er en av de billigste 144Hz skjermene som er på markedet. Så den er sånn sett et helt greit alternativ for de som velger Nvidia skjermkort også. Men akkurat nå selger Elkjøp samme skjerm uten Freesync/G-Sync støtte for 1995Kr. Så det er jo en grei 5 hundrelapp å spare for de som går for GTX1060. Ellers kan denne fra Acer være et alternativ. Jeg har litt mer trua på Acers kvalitets sikring enn AOCs. Skal man ha adaptive sync (G-Sync) med GTX1060 må man imidlertid ut med minst 3990Kr.

 

Adaptive sync i form av Freesync koster altså 500Kr ekstra på en 144Hz skjerm. Mens på samme merke G-Sync skjerm, betaler man 2000Kr ekstra for samme funksjon.

 

Skal man handle skjerm også, så er og blir AMDs Freesync et svært godt argument for å velge AMD skjermkort. Jeg ville mye heller hatt RX480 og 144Hz Freesync skjerm, enn GTX1060 med 144Hz skjerm uten G-Sync. Faktisk ville jeg til og med heller hatt en RX480 med en 75Hz Freesync skjerm til 1590Kr, enn et GTX1060 med 144Hz skjerm uten G-Sync. Men jeg spiller jo ikke FPS spill som krever 200fps+ heller. For CS spillere, så må man riktignok nesten ha 144Hz skjerm.

Lenke til kommentar

Kansellerte netonnet greia mi. Når jeg først har brukt 30k på samboer sin pc. Så tenkte jeg hvorfor ikke bruke bittelitt mer og slenge på en pcie ssd og litt mer sammenheng på farger.

 

Da ble det samme kabinett som meg. Enthoo evolve atx tempered glass (bestilt fra komplett). Skal også sleeve psu kabler i grå, sort og rød. Tror det blir bra. Og dama liker at det er litt gjennomført. Problemet nå er at jeg ikke har all delene før i slutten av august.

 

Føltes litt dritt dog. Fordi er så overkill for hu. Men yolo osv

 

post-209627-0-48313800-1469365222_thumb.png

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Kansellerte netonnet greia mi. Når jeg først har brukt 30k på samboer sin pc. Så tenkte jeg hvorfor ikke bruke bittelitt mer og slenge på en pcie ssd og litt mer sammenheng på farger.

 

Da ble det samme kabinett som meg. Enthoo evolve atx tempered glass (bestilt fra komplett). Skal også sleeve psu kabler i grå, sort og rød. Tror det blir bra. Og dama liker at det er litt gjennomført. Problemet nå er at jeg ikke har all delene før i slutten av august.

 

Føltes litt dritt dog. Fordi er så overkill for hu. Men yolo osv

 

20160724_150005.png

Lever vel livet du :p

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med en crappy Dell-laptop med en i3, og hadde ikke skjerm eller noe fra før, som jeg nå har fått kjøpt, så nå blir det å spare hver eneste krone til jeg skal bygge til sommeren nesteår.. Livetsomdatainnterresertungdomsomikkeharfamiliesomforståridetheletatt

Lenke til kommentar

Enthoo Evolve ATX er et fantastisk flott kabinett, både funksjonelt og estetisk. :) Håper jeg og en gang blir å tjene godt nok til å leve ut nerdedrømmene mine, men har det bra, og skal overhodet ikke klage over teknologien i huset!

 

Samtidig vil jeg gi en liten (stor) takk til PayPal-donasjonene så langt i tråden. Det settes utrolig godt pris på!  :thumbs:

 

 

Black Refinery 

Anbefalt skjerm støtter FreeSync og 144 Hz oppdateringsfrekvens, gir deg spillopplevelsen helt utenom det vanlige!    :thumbup:

 

Skjermkort: Palit GeForce GTX 1060

 

 

Funker geforce sammen med freesync? Eller vil du anbefale en annen skjerm.

For budsjettorienterte har kanskje forskjellen i pris på skjerm med freesync/g-sync(?) noe å si på valget mellom 1060 og 480

 

 

Det funker foreløpig ikke sammen med FreeSync. Det har vært lavmælte rykter om at det en gang skal det, men vil ikke satse på at det skjer over natta. Jeg skal oppdatere innlegget med Acer Predator som nå er på kjempetilbud fra CDON, med G-Sync. 

 

 

Apropos AMD, er ikke det at RX 480 og en FreeSync-skjerm er et mindreverdig alternativ, men enn så lenge er det kun lagt ut varianter av skjermkortet med stock kjøler, som i tillegg har en ugunstig høy prislapp. Besøkende vil nok oppleve at det byttes litt fram og tilbake mellom GTX 1060 og RX 480, etter hvert som det åpner opp for flere muligheter i markedet. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...