Gå til innhold

Finner ikke ekstern harddisk i Windows 7.


Anbefalte innlegg

Jeg koblet opp en 3TB Western digital elements desktop harddisk til tv'n min for en stund siden, når jeg gjor det fikk jeg beskjed om at jeg måtte formatere harddisken via tv'n for at tv'n skulle klare å lese filene. Når jeg nå kobler harddisken til min stasjonære PC kommer ikke harddisken opp så jeg kan kopiere over filer, men harddisken viser seg nede i høgre hjørnet på startlinjen der jeg kan 'koble den i fra' og den viser seg under Devices på kontrollpanelet.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår det slik at du ønsker å kopiere diverse opptak du har gjort fra tv-en over på pc-en. Som Hårek sier så er dette ikke mulig pga ikke kompatible filsystemer. Jeg kom borti akkurat det samme problemet da jeg ønsket å ta vare på opptak fra en digital tv-tuner boks da denne røk, men disken var ok.. Så vidt jeg kunne finne ut da så vil eneste muligheten til å få disse opptakene over på en pc være å spille de av på normal måte med tv/boks/tuner som disken tilhører og så ha pc tilkoblet tv/boks/tuner og la pc ta opp opptakene/programmene i normal hastighet. Dette vil selvsagt ta mange dager, om ikke uker, med kontinuerlig opptak/kopiering hvis man har noen mengde med opptak på HDD-en.

Lenke til kommentar

[Facepalm]

Hele eksistensen til TV og broadcasting selskaper , filmkanaler , hbo ,netflix , viasat, canaldigital , m.fl

er faktisk basert på at de har et fungerende context protection. Det er et av kravene de har på seg overfor selskapene med rettighetene på innholdet.

Man får til unntak lov å ta opp i egen satelittboks (HDPVR) og lagre opptakk for og avspille senere med samme enhet.

Lenke til kommentar

Nå er jeg blitt streaming-kunde jeg også hos Netflix. Vekk med NrK og andre parabol og kabel-TV selskaper. Måtte disse gå en sakte og pinefull død i vente. Ok, det har kommet noen litt mer snasne PVR-bokser etterhvert, men hvor er fornyelsesviljen deres blitt av.

 

Så for meg blir det nå litt uaktuellt å skulle strippe HDCP vekk fra opptakene, og "my bad" for å misforstå deg på "context.."

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...