Gå til innhold

Gjorde lydopptak da bøllene mobbet ham – ble selv straffet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn som skjer når byråkrater styrer verden.

Så sant, så sant. Adventures in Legal Land. Stater er veldig flinke til å lage incentiver for sadisme.

 

Jeg slutter i grunn aldri å forundre meg over det facistiske skolesystemet i "the land of the free". Hvem er det i grunn som ringer etter politiet for å anmelde en 15 åring som i desperasjon tar lydopptak av grov mobbng?

Jeg synes ikke det er spesielt overraskende at folk som tjener pengene sine gjennom bruk av makt, ikke gjennom frivillig assosiasjon, ikke tar avstand fra misbruk av makt. Rektoren, politiet og rettsvesenet ville nok ikke sette en presedens der innsyn, kritikk og ansvar er velkommen. Det er fullstendig imot mantraet til byråkrater og statsmakt generelt. Folk flest har jo ikke noe valg om å sende barna sine til andre skoler uansett. Kveg er til for å melkes.

 

Fin start på livet for dette mobbeofferet. Angst, ADHD og nå rulleblad og null tillit til ordensmakten. Hvis man ikke ser hvor dette bærer hen er man blind.

Ordensmakter er en selvmotsigelse slik jeg ser det, newspeak. Gjennom bruk av sentral makt sørger interessegrupper for at folk ikke kan velge sine assosiasjoner. Slik får man ansvar og fremgang ut av bildet. Det er ikke orden, men kaos som rammer blindt. Orden er noe som oppstår naturlig når mennesker er fri til å assosiere slik de vil. Det er ikke bare negativt å lære at makt rammer blindt, og det eneste du kan gjøre er å ikke havne opp i søkelyset til byråkrater. Derav tror folk statsmakter skaper orden.

 

Disse mobberne kommer til å bli politimenn, dommere, lærere eller andre typer offentlig ansatte, slik at de ikke har ansvar til vanlige folk, og sirkelen er komplett.

Endret av Coneunofax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Uetisk at dere ikke skriver tidlig i artikkelen om dette er utlandet eller norge. Et bevisst valg for å tvinge folk til å lese.

hw.no handler for det meste om klikk-prostitusjon nå om dagen.... har visstnok ansatt en del strateger fra tabloidene ..... ugh

For det første, så står det nevnt hvor det var, Pennsylvania. Litt geografikunnskap, så vet man ikke bare at det er "utlandet", men hvor i "utlandet" det er.

 

For det andre, er det ikke snakk om etikk og moral, men om eventuelt mangelfull saksopplysning. Hva det har med "klikkhoreri" å gjøre, ja det får du eventuelt bruke noen linjer på å forklare meg og kanskje noen flere her i forumet.

Lenke til kommentar

Ikke overrasket, i USA så er det vel mer verdt å oppfostre hjernedøde mobbere som senere kan undertrykke de som er kritiske til USA. Har jo nettopp kommet en undersøkelse nå som sier at USA ikke er et demokrati, men et oligarki... Akkurat som Russland.

Vel, vel, Orwell here we come..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det dommeren refererer til er " reasonable expectation of privacy". Dette finnes ikke i statlige bygg (skoler) med mindre man er på et eget kontor, og selvfølgelig finnes dette ikke på offentlige steder. En god advokat kan fikse dette.

 

Vesle guttens eneste feil var at han ikke jobbet for NSA, for da hadde han vridd seg lett unna og fått de to bøllene rett i guantanamo med "illegal combatant/detainee" som karakterisering.

 

Snakk om dobbeltmoral.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin start på livet for dette mobbeofferet. Angst, ADHD og nå rulleblad og null tillit til ordensmakten. Hvis man ikke ser hvor dette bærer hen er man blind.

 

Jeg finner det tragikomisk hvor RÆVA de er der borte i henhold til ALL ETIKK i verden.

 

Men denne gangen så vil jeg, med en horrible sans for humor, le av hva som skjedde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...