Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Manglende energi i hverdagen!


Nek3000

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en jente på 20 år som i lengre tid(ett par år..) har følt meg trøtt og energiløs...

Kan sove 12 timer om natta, være våken noen få timer for så å sovne igjen uten problemer.

Det ligger ikke noe i at jeg "sover for lenge", for er like trøtt om jeg sover 4, 8, 12 eller 14 timer..

Kan ikke huske sist jeg har kjent at jeg har hatt "energi-kick" eller hatt spesiellt overskudd til å gjøre noe.

 

Har en jobb hvor jeg jobber offshore 6 uker i strekk om gangen, og da har jeg 5 faste måltider til dagen hvor jeg spiser ordentlig mat, så tror ikke at det har så mye med maten å gjøre heller.

Håper det er noen som har noen tips til hvordan dette kan bedre seg eller som har opplevd det samme selv som kan gi meg noen gode svar.

Synes det er ganske slitsomt å være så ung, og knapt kunne orke å gjøre husarbeid eller noe..
Er heller ikke noe særlig å ha ett fysisk tungt yrke og jobbe 12 timer om dagen, hver dag i 6 uker når man knapt fungerer i hverdagen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

 

Har samme greia som deg, går på jobb hver dag, kommer hjem og ligger i senga resten av dag/kveld. Har prøvd alt mulig rart, i en 3 måneders periode løp jeg til og fra jobb hver dag (3km hver vei), tenkte trening gir deg energi og overskudd, men neida, samme greia.

Får av og til noen oppturer en dag eller to i måneden men for det meste energiløs. Jobb er det eneste jeg virkelig yter i, jobber som sjef i et ingeniørfirma og har mye ansvar og stress i forbindelse med jobb, kanskje det er en sammenheng der.... anyways, life sucks :p

Lyst til å date? vi må jo være perfekt for hverandre haha



Anonymous poster hash: 64289...4b6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, huff... :p

Har hatt planer selv om å begynne å trene for som du sier, det sies å gi mer overskudd, men la oss si det sånn at det har blitt med tanken.. Det nærmeste jeg kommer trening er den ene sit-up'en jeg gjør når jeg står opp fra senga, haha.

 

Fikk nettopp fagbrev som maskinist, og har vært lærling i 2 år med intens jobbing. 5 uker på jobb pluss reising, og ca 4,5 uker hjemme, men føler aldri at jeg blir nok uthvilt iløpet av de ukene. Er alltid ne som skal gjøres.

 

Fryktelig å være så ung og føle seg helt utbrendt...

 

Haha, hadde jo vært det perfekte paret vi to da! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...