Gå til innhold

Sjå Star Citizen i aksjon


Anbefalte innlegg

 

Dette spillet blir veldig bra på mange måter,men noe som ødelegger endel for meg personelig er mangelen av straff.

 

Spillt en god del eve gjennom tiden og elsker måten skips tap er gjort i det spillet. Der kan et skipstap koste deg alt fra 5 minutter til 1000vis av timer etter åssen skip og utstyr du mistet.

 

hvis skipet ditt blir ødelagt og du ikke har forsikring, vil skipet ditt bli borte for alltid når det er ferdig.

Ja,men siden de har life time insurance for early backers så koster en vanelig forsikring i spillet nærmest ingenting og bare idioti som og glemme og foriskre skipet vil gjøre at du mister det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Dette spillet blir veldig bra på mange måter,men noe som ødelegger endel for meg personelig er mangelen av straff.

 

Spillt en god del eve gjennom tiden og elsker måten skips tap er gjort i det spillet. Der kan et skipstap koste deg alt fra 5 minutter til 1000vis av timer etter åssen skip og utstyr du mistet.

 

hvis skipet ditt blir ødelagt og du ikke har forsikring, vil skipet ditt bli borte for alltid når det er ferdig.

Ja,men siden de har life time insurance for early backers så koster en vanelig forsikring i spillet nærmest ingenting og bare idioti som og glemme og foriskre skipet vil gjøre at du mister det.

men de kommer også til å ville ha nye skip, og man kan ikke få lifetime lenger, det var bare de som støttet å kickstarter.

Lenke til kommentar

Ja,men siden de har life time insurance for early backers så koster en vanelig forsikring i spillet nærmest ingenting og bare idioti som og glemme og foriskre skipet vil gjøre at du mister det.

Helt bevisst valg at man ikke vil ha EVE-tilstander. Av samme grunn blir det sagt at man ikke lander på et forhåndsdefinert sted når man "jumper", men heller innenfor et visst område. Chris Roberts vil ikke ha ganking i spillet. Det skal være mulig å kose seg med for de som ikke ønsker den type gameplay også. De som gjerne vil drive med PvP får mulighet til det, men det skal ikke være så enkelt å ødelegge moroa for de som ikke trives med det. EvE har jo folk som spesialiserer seg på å drepe minere i secure space. Det er åpenbart noen som trives med slikt, men det er ikke noe som passer alle typer "casual"-spillere. Ei heller er det spesielt vennlig mot nye spillere.

 

Men når det gjelder forsikring så har de vel sagt ganske klart at det kommer til å bli betydelig dyrere å forsikre utstyr og last enn selve skroget, så det kommer til å koste for alle.

Endret av Aasgaard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette spillet blir veldig bra på mange måter,men noe som ødelegger endel for meg personelig er mangelen av straff.

 

Spillt en god del eve gjennom tiden og elsker måten skips tap er gjort i det spillet. Der kan et skipstap koste deg alt fra 5 minutter til 1000vis av timer etter åssen skip og utstyr du mistet.

 

hvis skipet ditt blir ødelagt og du ikke har forsikring, vil skipet ditt bli borte for alltid når det er ferdig.

Ja,men siden de har life time insurance for early backers så koster en vanelig forsikring i spillet nærmest ingenting og bare idioti som og glemme og foriskre skipet vil gjøre at du mister det.

men de kommer også til å ville ha nye skip, og man kan ikke få lifetime lenger, det var bare de som støttet å kickstarter.

Ja men det jeg sier er at siden noen har LTI så vil også prisen det koster for å forsikre et skip som ikke har LTI være minimal. De kan jo ikke gi early backers en stor fordel. Så prisen på og forsikre et skip vil være minimal,og derav nærmest ingen penaltys over hele fjøla.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke si jeg skjønner helt hva alt oppstyret er om helt enda.....

Jeg er helt enig. Jeg er i utgangspunktet en flyentusiast og storkoser meg med spill som War Thunder. Jeg skjønner imidlertid ikke helt "dealen" med slike romskip-spill. Etter min mening er romskipsimulatorer kjedelige.

 

Grunnen er at fysikken blir helt forvrengt i verdensrommet. Ved et alminnelig flyspill (for eksempel War Thunder) må en ta hensyn til energien (kraften) flyet ditt (og fiendens) har "bygget opp". Uten energi vil flyet "steile"- det som skjer når du forsøker å fly rett opp uten tilstrekkelig fart/kraft/energi.

 

Det er konseptet med energi som muliggjør utmanøvrering av fienden. En kan for eksempel fly rett opp uten at fienden kan følge etter fordi man vet at man har bygget opp mer energi enn han. En kan bruke det som kalles "boom and zoom"-taktikk- dvs at man gjentatte ganger stuper ned på fienden og flyr opp igjen. Man ivaretar energiovertaket uten at fienden får mulighet til å slå tilbake.

 

Ved romskip forsvinner dette aspektet. Flyet kan kjøre i alle himmelretninger, uavhengig av farten det har bygget opp. Da forsvinner all taktikk, og ferdigheter har ingenting å si lenger.

 

Hvis noen Star Citizen-fans kan forklare meg hva jeg overser, vil jeg være takknemlig.

Meh BnZ er jo en taktikk innenfor Energy-fighting, og det finnes ufattelige mange måter å håndtere BnZ.

 

Som du selv beskriver er nok fysikken bak dogfightene ii dette spillet basert på andre momenter enn WT, å presse frem en "overshoot" eller å "out-roll" din motstander er nok like viktig her som i WT.

 

BnZ er jo så og si den enkleste taktikken i War Thunder så ser ikke helt sammenligningen her.

Lenke til kommentar

Aasgaard håper du har rett ang utstyr og cargo etc. men tviler egentlig der også.

Hvis star citizen gjør high sec helt trygt så er det ikke no problem for noen spillere.

 

Utstyr og cargo vil koste likt for alle å forsikre. Enkelte null-sec-steder i universet vil det ikke være mulig å forsikre dette. High sec-områder vil være sikkert, ja, men ingen kan garantere sikkerhet 100%.

 

Hvis skipet ditt blir ødelagt får du nytt hvis det er forsikret, men det tar lenger og lenger tid å få nytt skip jo oftere du mister det. I tillegg vil tilbud og etterspørsel påvirke tiden det tar å få nytt skip tilbake. Hvis f.eks. 1000 Hornets blir ødelagt på én gang i en stor aksjon vil det ta tid for fabrikkene til Anvil å lage nye 1000.

Lenke til kommentar

Har kun sitt ett anna spel som gjekk inn for "newtonian" flight (kjem ikkje på kva det heiter). Dei fleste andre bruker drag modeller og noken få har eit naturtro system uten å ta det so langt som dette. Elsker det. Var litt artig og sjå på heile framvisninga med tanke på at Chris Roberts var ein smule alkoholpåvirka. Såg det spesielt bra når han begynte å fly og skulle beregne avstander o.l.

Lenke til kommentar

 

Aasgaard håper du har rett ang utstyr og cargo etc. men tviler egentlig der også.

Hvis star citizen gjør high sec helt trygt så er det ikke no problem for noen spillere.

 

Utstyr og cargo vil koste likt for alle å forsikre. Enkelte null-sec-steder i universet vil det ikke være mulig å forsikre dette. High sec-områder vil være sikkert, ja, men ingen kan garantere sikkerhet 100%.

 

Hvis skipet ditt blir ødelagt får du nytt hvis det er forsikret, men det tar lenger og lenger tid å få nytt skip jo oftere du mister det. I tillegg vil tilbud og etterspørsel påvirke tiden det tar å få nytt skip tilbake. Hvis f.eks. 1000 Hornets blir ødelagt på én gang i en stor aksjon vil det ta tid for fabrikkene til Anvil å lage nye 1000.

 

Jeg har ikke sagt at det vil koste forskjellig for folk. Jeg sier at det vil koste mer enn hull insucrance.

Lenke til kommentar

Lurer litt på hvordan dette med Persistent Universe vil fungere i praksis, da dette vil ha stor betydning på hvordan flerspiller-delen av spillet vil fungere. Spesielt dette med hvor mange skip som vil være tilatt i et område, hvordan man kan kontrollere hvem som kan komme i samme "instance" (område) som deg, matchmaking(?) og andre lignende aspekter. Selv tror jeg at jeg foretrekker de tradisjonelle MMO-aspektene der man velger en server før man starter å spille, så vil man kunne møte hvem som helst fra den serveren når som helst uten at man selv har særlig kontroll over det, men det er selvsagt mulig med nyvinninger på dette området. Slike detaljer vil jo ha enorm innvirkning på hvordan alt fra litt større kamper, til de mer spesielle oppgavene som utforskning, smugling, handel, frakt av varer osv. fungerer. Hvis det finnes detaljer informasjon om dette hadde jeg satt stor pris på om noen kan peke meg i riktig retning. Kan avslutte med at jeg tror spillets suksess avhenger sterkt av slike detaljer som nevnt ovenfor. "The devil is in the details".

Lenke til kommentar

 

 

Aasgaard håper du har rett ang utstyr og cargo etc. men tviler egentlig der også.

Hvis star citizen gjør high sec helt trygt så er det ikke no problem for noen spillere.

 

Utstyr og cargo vil koste likt for alle å forsikre. Enkelte null-sec-steder i universet vil det ikke være mulig å forsikre dette. High sec-områder vil være sikkert, ja, men ingen kan garantere sikkerhet 100%.

 

Hvis skipet ditt blir ødelagt får du nytt hvis det er forsikret, men det tar lenger og lenger tid å få nytt skip jo oftere du mister det. I tillegg vil tilbud og etterspørsel påvirke tiden det tar å få nytt skip tilbake. Hvis f.eks. 1000 Hornets blir ødelagt på én gang i en stor aksjon vil det ta tid for fabrikkene til Anvil å lage nye 1000.

 

Jeg har ikke sagt at det vil koste forskjellig for folk. Jeg sier at det vil koste mer enn hull insucrance.

 

 

Ja, men du svarer til feil person. Mitt svar var til grim_reaper_jib.

Lenke til kommentar

men da blir hovedtraffen ventetid, og tap av credits vil bli relativt liten. Det vil igjen føre til at alle blir rike og kommer til og eie alt i løpet av kort tid vil jeg tro. Liker ikke opplegget men igjen så er det LTI som har skrapa sammen nesten alt de har fått inn.

Personelig tror jeg desverre at PU'en blir for tilgivende og tam i forhold til mine personelige preferanser da. Og veldig urealistisk hvem i verden kunne bare betalt 100kr for bilforsikring hvis bilen du foriskret hadde 90%sjanse for og bli sprengt i løpet av en uke?

Lenke til kommentar

men da blir hovedtraffen ventetid, og tap av credits vil bli relativt liten. Det vil igjen føre til at alle blir rike og kommer til og eie alt i løpet av kort tid vil jeg tro. Liker ikke opplegget men igjen så er det LTI som har skrapa sammen nesten alt de har fått inn.

Personelig tror jeg desverre at PU'en blir for tilgivende og tam i forhold til mine personelige preferanser da. Og veldig urealistisk hvem i verden kunne bare betalt 100kr for bilforsikring hvis bilen du foriskret hadde 90%sjanse for og bli sprengt i løpet av en uke?

 

Er det ikke litt naivt å tro at det ikke vil bli "money sinks" i spillet?

 

Jeg har dog et problem angående PU og instancing.

Scenario: Du er en dusørjeger og har pekt deg ut en pirat som gir stor belønning. Du har funnet ut hvor han holder til i universet, med diverse midler. Er det ikke da en stor sjanse for at du aldri vil se denne piraten selv om dere er på akkurat samme sted, pga instancing? Spent på hvordan de vil løse dette.

Lenke til kommentar

 

Er det ikke litt naivt å tro at det ikke vil bli "money sinks" i spillet?

 

Jeg har dog et problem angående PU og instancing.

Scenario: Du er en dusørjeger og har pekt deg ut en pirat som gir stor belønning. Du har funnet ut hvor han holder til i universet, med diverse midler. Er det ikke da en stor sjanse for at du aldri vil se denne piraten selv om dere er på akkurat samme sted, pga instancing? Spent på hvordan de vil løse dette.

 

Antar det går under "person of interest"-opplegget, hvor du plasseres i samme instance som de du kjenner eller som av annen grunn er av spesiell interesse. Så sant det er mulig i alle fall.

Lenke til kommentar

 

 

 

Den filmen ser meget bra ut, men er jo viden kjent at in-engine klipp og fimlatiske grep kan gjøre det meste mer spennende og imponerende.

 

Selvsagt er det meningen at videoen skal være spennende og imponerende. Det er tross alt en "reklame" for Hornet. Men grunnen til at jeg trakk frem den videoen, var at personen jeg skrev til fryktet at kampene kun vil foregå i et tomt rom. Jeg ville vise at det finnes asteroider osv. som man kan bruke til sin fordel i spillet.

Lenke til kommentar

men da blir hovedtraffen ventetid, og tap av credits vil bli relativt liten. Det vil igjen føre til at alle blir rike og kommer til og eie alt i løpet av kort tid vil jeg tro. Liker ikke opplegget men igjen så er det LTI som har skrapa sammen nesten alt de har fått inn.

Personelig tror jeg desverre at PU'en blir for tilgivende og tam i forhold til mine personelige preferanser da. Og veldig urealistisk hvem i verden kunne bare betalt 100kr for bilforsikring hvis bilen du foriskret hadde 90%sjanse for og bli sprengt i løpet av en uke?

 

Ut i fra den informasjonen jeg har lest virker det som de allerede har lagt ned en del arbeid for å lage en velfungerende økonomi i spillet. Dette er tross alt rimelig erfarne folk, så de skjønner nok at en balansert økonomi er viktig for spillet som helhet, og spesielt det med "straff" for tap av skip eller mislykkede oppdrag. Jeg er forsåvidt enig i at LTI er en unødig belønning for de som støttet spillet tidlig, da dette både kan misforståes og bli tillagt mer betydning enn det faktisk har. Nå vet vi jo lite om hvordan kostnadsfordelingen er mellom de ulike delene som et romskip faktisk består av. Hva om de utskiftbare delene koster langt mer enn "hull"-et? De dekkes jo ikke av romskipsforsikringen, da man må tegne en egen forsikring for slike deler, en forsikring som koster mer jo farligere område man har tenkt å besøke. Et annet argument vi allerede nå kan ta en titt på er grunnideene for økonomien som de allerede nå har gitt oss informasjon om. Da snakker jeg om dynamiske priser, basert på tilbud og etterspørsel, tid og kostnad knyttet til frakt av både ferdigprodukter og grunnelementer bruk i denne produksjonen. Om et slikt system blir implementert godt, vil økonomien begrense og tilpasse seg selv slik at det aldri blir en situasjon der "alle blir rike og kommer til å eie alt i løpet av kort tid". Om de klarer å skape et slik system gjenstår jo selvfølgelig å se, men jeg venter i allefall i spenning til vi kommer litt nærmere en utgivelse av en modul der økonomien faktisk er en del av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...