Gå til innhold

Sjå Star Citizen i aksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Noen andre som bare skal spille dette fordi de er Wing Commander fans og vil spille single player storyen?

Vet ikke om jeg vil spille dette, men årsaken til min interesse i starten av prosjektet var mye grunnet WC, ja.

 

WC klarte å få til en unik stemning som jeg gjerne vil oppleve igjen. Spørsmålet er om den stemningen overhodet vil finnes i Star Citizen...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

tror spillet blir knallbra ! :) de legger opp til en markedsøkonomi styrt av spillerne, en fengende bakgrunnshistorie( squadron42) + fps på bakken( samt ta over skip) dogfightmodul (der man kan kjøre 1v1?) osv :D

 

har troa ;D

 

elsket WC serien

 

CIG vil fungere som sentral bank og over 70% av alle "characters" ingame vil bestå av NPC'er.

 

Men ja jeg har trua jeg og :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
[...] og over 70% av alle "characters" ingame vil bestå av NPC'er.

 

Star Citizen vil ha ca. 20 millioner NPC-er svirrende rundt i PU. Foreløpig er det under 500.000 spillere registrert, men hvis vi regner 2 millioner spillere når spillet lanseres på markedet så utgjør antall NPC-er ca. 90%. I skrivende stund er det 455.228 registrerte konti på RSI. Hvis det blir så mange spillere når spillet åpner, så utgjør antall spillere 2,28% av alle.

Lenke til kommentar

 

[...] og over 70% av alle "characters" ingame vil bestå av NPC'er.

 

Star Citizen vil ha ca. 20 millioner NPC-er svirrende rundt i PU. Foreløpig er det under 500.000 spillere registrert, men hvis vi regner 2 millioner spillere når spillet lanseres på markedet så utgjør antall NPC-er ca. 90%. I skrivende stund er det 455.228 registrerte konti på RSI. Hvis det blir så mange spillere når spillet åpner, så utgjør antall spillere 2,28% av alle.

 

 

De har selv brukt 70% som eksempel i wing mans hangar, men dette kan jo alltid forandres. Hvis det blir som du sier at spillerene bare utgjør 2,5% så vil økonomien i større grad bli kontrollert av npc'er og ikke spillerne. Dette trenger ikke å være negativt etter min mening, selv om det kunne blitt et interessant fritt markeds laboratorie er jeg mer interessert i god gameplay.

Lenke til kommentar

Det er et bevisst valg å ha så mange NPC-er i forhold til spillere, fordi man ønsker at NPC-ene skal være ryggraden i økonomien og dermed redusere risikoen for at noen spillere manipulerer systemet, slik man kan se i andre spill. Så spillere vil kunne påvirke økonomien litt, spesielt lokalt, men ikke mye i den store sammenhengen.

 

Ellers anbefaler jeg sterkt å lese om økonomien i denne artikkelen, som også har en forklarende video:

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/engineering/13128-The-Star-Citizen-Economy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...