Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Hvilken sang er samplet i refrenget her?

 

Prøver igjen jeg. Jeg blir gal av å ikke finne det ut. Har hørt med flere gamle folk i fall de skulle kjenne den igjen. Kunne tro det var noe av Kurt Foss & Reidar Bøe eller Jens Book-Jensen eller noe i den duren, men finner nada.

Finner ikke noe når jeg googler teksten heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, jeg vet da fanken hvor jeg skal spørre om dette her siden dette ikke er noen pop/rockelåt på noen måte, men jeg prøver meg her alikvel. Som kanskje noen har sett, så pleide NRK å spille en slags pausesang i sine kjøkken/matlaginsprogrammer og sånt. Jeg tror kanskje også denne sangen, eventuelt de sangene, er blitt brukt flere steder, og jeg tenker spesielt på litt eldre NRK-stil når jeg hører denne sangen.

 

Noen som kan ha peiling på hva jeg prater om, eventuelt har en link eller noe? :)

 

EDIT: AH, HERLIG! Fant ut av det! Programmet het selvfølgelig Fjernsynskjøkkenet og musikken:

 

http://www.youtube.com/watch?v=a_GY37A95TY

 

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva heter sangen som spilles i Nitro Circus episode 11 sesong 1, i scenen hvor de er på DC mountain lab? Er en fransk(regner jeg med) sang. Kan minne litt om Nonchalant av Chapeumelon, OST i filmen Eurotrip. Sangen har et refreng hvor det er en som roper "uuhuuhuuhuuuuuh", om det i det hele tatt skulle hjelpe.

Lenke til kommentar

Hva heter sangen som spilles i Nitro Circus episode 11 sesong 1, i scenen hvor de er på DC mountain lab? Er en fransk(regner jeg med) sang. Kan minne litt om Nonchalant av Chapeumelon, OST i filmen Eurotrip. Sangen har et refreng hvor det er en som roper "uuhuuhuuhuuuuuh", om det i det hele tatt skulle hjelpe.

 

Det er kanskje litt vel utenfor boksene dette, men i denne sangen kores det ooooooh aaah eller noe i refrenget. Er det ikke denne sangen så er den likevel verdt å høre på. Videoen er i alle fall syk nok. Regner med at alle har hørt om dette bandet, men like fullt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qLrnkK2YEcE

Lenke til kommentar

Det er desverre ikke den. Den går mye kjappere. Jeg vil tippe det er litt blanding av hip-hop og rock kanskje. Høres ut som han synger noe ala "sav blanc sjama", uten at jeg kan det ord fransk, og i alle fall ikke kan å stave så er det slik det høres ut i mitt hode.

Lenke til kommentar

Hva heter sangen som spilles i Nitro Circus episode 11 sesong 1, i scenen hvor de er på DC mountain lab? Er en fransk(regner jeg med) sang. Kan minne litt om Nonchalant av Chapeumelon, OST i filmen Eurotrip. Sangen har et refreng hvor det er en som roper "uuhuuhuuhuuuuuh", om det i det hele tatt skulle hjelpe.

 

Plastic Bertrand - Ça plane pour moi.

Lenke til kommentar

Hva heter sangen som spilles i Nitro Circus episode 11 sesong 1, i scenen hvor de er på DC mountain lab? Er en fransk(regner jeg med) sang. Kan minne litt om Nonchalant av Chapeumelon, OST i filmen Eurotrip. Sangen har et refreng hvor det er en som roper "uuhuuhuuhuuuuuh", om det i det hele tatt skulle hjelpe.

 

Plastic Bertrand - Ça plane pour moi.

Tusen takk.

Lenke til kommentar

Jeg har litt lite informasjon og komme med, men håper noen skjønner hvilken sang jeg tenker på. Jeg tror kanskje det er Stephen Ackles som synger, men er fryktelig usikker. Det er i alle fall en mann som synger med veldig mørk stemme. Det er en litt dyster sang, med veldig "mektig" pianospilling. Husker ikke noe av teksten, men innbiller meg at det er en eller annen trist historie om noen kompiser og en krig eller noe. Anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...