Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

For mange år siden, må ha vært på slutten av 80 tallet, gikk det en musikkvideo som jeg aldri har greid å finne ut hvem var. Ble spilt ganske mye i løpet av en kortere periode på datidens sky og superchannel. Er ikke sikker på om det var en gruppe eller om de var en soloartist. Musikken var vel en blandig av pop/rock/electronica, ganske fengende. Videoen var bygd opp som et slags spill hvor artisten(e) kjørte rundt i små animerte kjøretøy i en slags labyrint i en pyramide. Kun hodet på artisten var ekte, alt det andre var animert. Personene hadde merkelige hatter på hodet. Det hele gikk etter hvert ganske hardt for seg og flere av disse kjøretøyene ble slynget ut av spillet. Hovedpersonen som sto for mesteparten av syngingen hadde kort skjegg og var enten engelsk eller amerikansk. (Kunne minne om Kenny Loggins).I hvert fall ble det sunget på engelsk. En av figurene var en kvinne. På den tiden var dette en ganske avansert video. Har lett høyt og lavt etter denne i flere år nå så håper noen kloke hoder med god hukommelse her kan hjelpe.

 

Kanskje det er Donald Fagen sin "Snowbound" du tenker på:

http://www.spike.com/video/donald-fagen/2789289

(Sorry, ingen youtube, ser ut som dem fjerner dem derifra).

[edit] nå som jeg tenkte litt mer på det er jeg jaggu ikke like sikker. Mener å huske noe annet som kan stemme mer med spill-temaet og elektronika sjangern men klarer ikke å komme på hvem/hva enda

 

Denne var det ja. Husket litt feil om innholdet i videoen. Hjertelig takk, etter mye grubling kan jeg slappe av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leiter etter en sang:

Den er av Sondre Lerche, og jeg tipper den er ganske så ny ettersom den ble spillt på no sånn god-morgen norge-ish på mandag.

 

Husker bare litt av starten (Sånn det høres ut, ikke helt nøyaktig tekst).

 

"Let's get it up, get it up tonight. Let's set it up, set it up, alright".

Ellerno sånn

 

Og NEI, det er ikke Bjørn Johan Muris Yesman :) Flere som har påstått det

Lenke til kommentar

Hei , hvem synger en sang som heter True love ? Det er en Jente som synger , det er rundt 60 talls musikk.

har masse Navn på sanger men veit ikke Hvem som synger dem ? Kan dere hjelpe meg ?

Her er noen av dem.

 

Turtle Dove

What did i do Last Night

True love

 

Har du fler Sånn sanger så er det bare å skrive opp:)

Lenke til kommentar

sang jeg har hørt et par ganger på radio norge i det siste, er sikkert ikke en ny sang. Er en dame som synger, litt sånn opera-aktig med veldig lys stemme. klarer ikke å få med meg mye av teksten men tror refrenget slutter med noe sånt som "...come home tonigt.... theres so cold in the .. ettelerannet, men er ikke sikker på om jeg har oppfattet riktig :)

Lenke til kommentar

Trenger hjelp. lenge siden jeg hørte den men husker at oreden " Going to london" ble gjentatt ganske mye i sangen. Tror bandet het traveling light eller noe greier.. har prøvd å google alle mulige ting men finner den ikke.. Noen som veit ?^^

 

Noen anelse om det var herre/dame vokal, Rock, pop...? Regner med du har funnet "Electric Light Orchestra - Last Traing to London" (lite/ingen repitisjoner) og "Heather Nova - Leaving for London" (et par repitisjoner), "Tony Bennet - My Love Went To London" (masse London), "Jamie Scott- London Town" og alt annet som dukker opp med google "lyrics "going to london". CDDB finner ikke mange bandene med hverken light eller traveling i navna

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Hei, for sånn... 5-6-7 år siden gikk det mye musikk på Z-TV.

Sangen jeg leiter etter:

 

- Hip-Hop.

- Det var en hvit mann som sang.

- 20-30 år.

- Musikkideoen:Han var på party i en bar tror jeg, grønne og blå lys og seffeluren masse damer.

- Fyren hadde kort hår, skallet?

 

Husker ikke så mye mer, help me... Anyone?

Endret av Medlem-205774
Lenke til kommentar

Det var en sang på radioen med en lang gitar intro. Lyrikken var noe som: "No matter what they do/ know". Det er ikke helt sikkert han sa akkurat de ordene i refrenget, men det var noe som ligna. Sangen er noe Rock-inspirert. Noen som kan hjelpe?

 

Edit: Nei det er ikke Alison Krauss, Det var en mann som sang.

Endret av chris_123
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Det var en sang på radioen med en lang gitar intro. Lyrikken var noe som: "No matter what they do/ know". Det er ikke helt sikkert han sa akkurat de ordene i refrenget, men det var noe som ligna. Sangen er noe Rock-inspirert. Noen som kan hjelpe?

 

Edit: Nei det er ikke Alison Krauss, Det var en mann som sang.

 

Det er ikke Metallica vel? Metallica - Nothing Else Matters?

Det er den eneste som jeg vet som passer beskrivelsen sånn passe bra..!

Lenke til kommentar

Jeg bare skyter inn ett raskt spørsmål her...

 

Skal fram til en sang jeg ikke har peiling på namnet på, men har hørt den mange ganger før, spesielt veldig lenge siden. Jeg tror det er en veldig gammel sang.

 

Eneste ordet jeg kan huske er "Baylando" (er ikke sikker på hvordan man staver det) Det ordet repiteres mange ganger i sangen tror jeg...

 

Blir glad, og imponert om noen klarer denne ;)

Lenke til kommentar

Det var en sang på radioen med en lang gitar intro. Lyrikken var noe som: "No matter what they do/ know". Det er ikke helt sikkert han sa akkurat de ordene i refrenget, men det var noe som ligna. Sangen er noe Rock-inspirert. Noen som kan hjelpe?

 

Edit: Nei det er ikke Alison Krauss, Det var en mann som sang.

Metallica - Nothing Else Matters?

 

Jeg bare skyter inn ett raskt spørsmål her...

 

Skal fram til en sang jeg ikke har peiling på namnet på, men har hørt den mange ganger før, spesielt veldig lenge siden. Jeg tror det er en veldig gammel sang.

 

Eneste ordet jeg kan huske er "Baylando" (er ikke sikker på hvordan man staver det) Det ordet repiteres mange ganger i sangen tror jeg...

 

Blir glad, og imponert om noen klarer denne ;)

Paradisio - Bailando :p

http://www.youtube.com/watch?v=8fEfJsYiD2A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...