Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Ok. Har ikke mye og gå på men skal prøve...

Sang fra ca midten av 90tallet.

En dame som synger

Rock/pop låt som jeg tror var en stor hit da den kom

Det jeg husker av tektsten er at slutten av refrenget slutter med hey hey yeah, dudupa dudupa.

Et av utdrag av verset tror jeg går... but i miss you baby so muuuuuch, there is why I aaaaiieeeee hey hey

Hanson - MMMBop

nei, nei ikke den! Går i et roligere tempo

 

 

Kan det være?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jakter låten som blir spillt av i Tron Legacy når sønnen til Flynn har hentet disken i tårnet, og slått Rinzler av balkongen.

 

Har søkt gjennom sangene på Spotify, men finner den ikke.

Det kan være en låt som ikke er del av det originale lydsporet, for noen av låtene fra filmen ble gitt ut eksklusivt gjennom flere forskjellige nettbutikker. En stund siden jeg så filmen sist så jeg husker ikke musikken i den scenen.

 

har lastet opp ett avsnitt av filmen hvor du kan høre musikken.

http://www.youtube.com/watch?v=6fMUdGIY-As

 

Fant den: Disc Wars

Endret av ATLW
Lenke til kommentar

Jakter låten som blir spillt av i Tron Legacy når sønnen til Flynn har hentet disken i tårnet, og slått Rinzler av balkongen.

 

Har søkt gjennom sangene på Spotify, men finner den ikke.

Det kan være en låt som ikke er del av det originale lydsporet, for noen av låtene fra filmen ble gitt ut eksklusivt gjennom flere forskjellige nettbutikker. En stund siden jeg så filmen sist så jeg husker ikke musikken i den scenen.

 

har lastet opp ett avsnitt av filmen hvor du kan høre musikken.

<Snip>

 

Fant den: Disc Wars

Det er Disc Wars som spilles i klippet ;) Du finner låta på det originale lydsporet. Sitter her med gåsehud å hører på låta selv mens jeg skriver dette. Daft Punk <3

 

Edit: Ser der ja, du fant det ut selv. Så ikke at du hadde skrevet under youtube-klippet...

Endret av Βlur
Lenke til kommentar

Ok. Har ikke mye og gå på men skal prøve...

Sang fra ca midten av 90tallet.

En dame som synger

Rock/pop låt som jeg tror var en stor hit da den kom

Det jeg husker av tektsten er at slutten av refrenget slutter med hey hey yeah, dudupa dudupa.

Et av utdrag av verset tror jeg går... but i miss you baby so muuuuuch, there is why I aaaaiieeeee hey hey

 

 

Her snakker vi definitivt om Cranberries - when you're gone

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen vet hva en sang jeg leter etter heter..

 

Den har litt sånn beats som bandet "Yello" pleier å bruke, Men så har den litt horror/Halloween theme i seg med en sånn mann som har litt mørk stemme.. Som sagt nesten som yello bare skumlere også tror jeg det var noe spøkelseslyder i sangen også "uuuuuuuuuUUUU"

 

Husker ikke helt lyrikken men var noe" he was the one in the" mener jeg å huske han sa :blush:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen vet hva en sang jeg leter etter heter..

 

Den har litt sånn beats som bandet "Yello" pleier å bruke, Men så har den litt horror/Halloween theme i seg med en sånn mann som har litt mørk stemme.. Som sagt nesten som yello bare skumlere også tror jeg det var noe spøkelseslyder i sangen også "uuuuuuuuuUUUU"

 

Husker ikke helt lyrikken men var noe" he was the one in the" mener jeg å huske han sa :blush:

 

Med en gang du nevnte spøkelseslyder tenkte jeg på the Avalanches - Frontier Psychiatrist. Den ble vel linket på forrige side eller noe så det er nok ikke den.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qLrnkK2YEcE&ob=av3e

 

Men husker du noe mer om sangen? Hvordan er strukturen. Er det vers-refreng eller er det mer slik at det er en fortelling som fortelles over musikken? Eks. som under? (Cinephile - Cinephile)

 

http://www.youtube.com/watch?v=IxFkCU-1xpo

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

1.

Hørte en låt på radioen her en dag med et norskt band som het noe med star i seg. De synger engelsk altså. Tror sangen er ny, og er en typisk listepop hit.

 

2.

Leter også etter en annen sang som inneholder "say HOOOO, everybody say Hooooooo" eller noe i den duren. Nei, det er ikke everybody say WEY-HO-sangen :p

Dette er også en ny hit som går på radioen, og tror også det er en eller annen stor rapper er med i låta.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen vet hva en sang jeg leter etter heter..

 

Den har litt sånn beats som bandet "Yello" pleier å bruke, Men så har den litt horror/Halloween theme i seg med en sånn mann som har litt mørk stemme.. Som sagt nesten som yello bare skumlere også tror jeg det var noe spøkelseslyder i sangen også "uuuuuuuuuUUUU"

 

Husker ikke helt lyrikken men var noe" he was the one in the" mener jeg å huske han sa :blush:

 

Med en gang du nevnte spøkelseslyder tenkte jeg på the Avalanches - Frontier Psychiatrist. Den ble vel linket på forrige side eller noe så det er nok ikke den.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qLrnkK2YEcE&ob=av3e

 

Men husker du noe mer om sangen? Hvordan er strukturen. Er det vers-refreng eller er det mer slik at det er en fortelling som fortelles over musikken? Eks. som under? (Cinephile - Cinephile)

 

http://www.youtube.com/watch?v=IxFkCU-1xpo

Forestill deg Yello - Jungle bill fra 1:17 i den videoen..

Men at det er ett skumlere tema, Det er nesten litt halloweenkomisk.. I motsetning til Jungle bill så er det "Spooky theme liksom"

 

http://www.youtube.com/watch?v=B8QepakuTLU

 

Er vanskelig å forklare, Men alt jeg kan si er at mannen hadde en stemme som hadde litt ekko i seg, Også mener jeg at det var noe spøkelser eller andre ting som skulle lage en litt slags "Skummel sang".. Men den hadde litt "Beats" i seg ;)

 

Sangen har refreng, Men den er nok litt mer moderne enn de du har linka te.. Mest sannsynelig mellom 1980 til 1999 en plass.

Og aksenten på mannen mener er jeg veldig sikker på var skikkelig Amerikansk.

 

Hørte da jeg skulle handle kostyme i en butikk som heter Mye Morro på ett kjøpesenter liksom, Og de hadde "Halloween stemning" og effekter over hele seg ;)

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

1.

Hørte en låt på radioen her en dag med et norskt band som het noe med star i seg. De synger engelsk altså. Tror sangen er ny, og er en typisk listepop hit.

 

2.

Leter også etter en annen sang som inneholder "say HOOOO, everybody say Hooooooo" eller noe i den duren. Nei, det er ikke everybody say WEY-HO-sangen :p

Dette er også en ny hit som går på radioen, og tror også det er en eller annen stor rapper er med i låta.

Kan nr. 2 være denne?

http://www.youtube.com/watch?v=NLIlM6FJZBs

Lenke til kommentar

1.

Hørte en låt på radioen her en dag med et norskt band som het noe med star i seg. De synger engelsk altså. Tror sangen er ny, og er en typisk listepop hit.

 

2.

Leter også etter en annen sang som inneholder "say HOOOO, everybody say Hooooooo" eller noe i den duren. Nei, det er ikke everybody say WEY-HO-sangen :p

Dette er også en ny hit som går på radioen, og tror også det er en eller annen stor rapper er med i låta.

Kan nr. 2 være denne?

(youtubelink)

 

 

jaaa! takk :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen vet hva en sang jeg leter etter heter..

 

Den har litt sånn beats som bandet "Yello" pleier å bruke, Men så har den litt horror/Halloween theme i seg med en sånn mann som har litt mørk stemme.. Som sagt nesten som yello bare skumlere også tror jeg det var noe spøkelseslyder i sangen også "uuuuuuuuuUUUU"

 

Husker ikke helt lyrikken men var noe" he was the one in the" mener jeg å huske han sa :blush:

 

Med en gang du nevnte spøkelseslyder tenkte jeg på the Avalanches - Frontier Psychiatrist. Den ble vel linket på forrige side eller noe så det er nok ikke den.

 

 

Men husker du noe mer om sangen? Hvordan er strukturen. Er det vers-refreng eller er det mer slik at det er en fortelling som fortelles over musikken? Eks. som under? (Cinephile - Cinephile)

 

Forestill deg Yello - Jungle bill fra 1:17 i den videoen..

Men at det er ett skumlere tema, Det er nesten litt halloweenkomisk.. I motsetning til Jungle bill så er det "Spooky theme liksom"

 

 

Er vanskelig å forklare, Men alt jeg kan si er at mannen hadde en stemme som hadde litt ekko i seg, Også mener jeg at det var noe spøkelser eller andre ting som skulle lage en litt slags "Skummel sang".. Men den hadde litt "Beats" i seg ;)

 

Sangen har refreng, Men den er nok litt mer moderne enn de du har linka te.. Mest sannsynelig mellom 1980 til 1999 en plass.

Og aksenten på mannen mener er jeg veldig sikker på var skikkelig Amerikansk.

 

Hørte da jeg skulle handle kostyme i en butikk som heter Mye Morro på ett kjøpesenter liksom, Og de hadde "Halloween stemning" og effekter over hele seg ;)

 

Et skudd i blinde... Marilyn Manson - This is halloween?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen vet hva en sang jeg leter etter heter..

 

Den har litt sånn beats som bandet "Yello" pleier å bruke, Men så har den litt horror/Halloween theme i seg med en sånn mann som har litt mørk stemme.. Som sagt nesten som yello bare skumlere også tror jeg det var noe spøkelseslyder i sangen også "uuuuuuuuuUUUU"

 

Husker ikke helt lyrikken men var noe" he was the one in the" mener jeg å huske han sa :blush:

 

Med en gang du nevnte spøkelseslyder tenkte jeg på the Avalanches - Frontier Psychiatrist. Den ble vel linket på forrige side eller noe så det er nok ikke den.

 

 

Men husker du noe mer om sangen? Hvordan er strukturen. Er det vers-refreng eller er det mer slik at det er en fortelling som fortelles over musikken? Eks. som under? (Cinephile - Cinephile)

 

Forestill deg Yello - Jungle bill fra 1:17 i den videoen..

Men at det er ett skumlere tema, Det er nesten litt halloweenkomisk.. I motsetning til Jungle bill så er det "Spooky theme liksom"

 

 

Er vanskelig å forklare, Men alt jeg kan si er at mannen hadde en stemme som hadde litt ekko i seg, Også mener jeg at det var noe spøkelser eller andre ting som skulle lage en litt slags "Skummel sang".. Men den hadde litt "Beats" i seg ;)

 

Sangen har refreng, Men den er nok litt mer moderne enn de du har linka te.. Mest sannsynelig mellom 1980 til 1999 en plass.

Og aksenten på mannen mener er jeg veldig sikker på var skikkelig Amerikansk.

 

Hørte da jeg skulle handle kostyme i en butikk som heter Mye Morro på ett kjøpesenter liksom, Og de hadde "Halloween stemning" og effekter over hele seg ;)

 

Et skudd i blinde... Marilyn Manson - This is halloween?

Neineinei, Det der er jo Screamer..

 

Asså kort oppsumert, Yello Beats aktig, Amerikansk aksent med ekko i seg, Litt skumle bakgrunnslyder som spøkelse..

 

Asså sangen er egentlig helt lik Yello - Jungle bill fra 1:17, MEN, Den har andre toner, Og er av ett skumlere tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...