Gå til innhold

Spesifikasjonene til AMDs monsterkort har lekket


Anbefalte innlegg

 

 

Det eneste 290X har til felles med GTX 480 er driftstemperatur, varmeproduksjon og støy var betydelig verre på 480.

 

Du har tall som viser dette, eller er det kun en påstand?

 

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_290X/26.html

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_480_Fermi/31.html

Varmeproduksjonen husket jeg definitivt feil, men støyproduksjonen fra GTX 480 sammenlignet med 290X er jo på 10dB(!)

 

Hvorfor sammenligner du Nvidia kort fra 3 generasjoner tilbake med dagens AMD kort? Dette viser jo bare at Nvidia har gjort noe riktig med dagens kort mens AMD er på feil vei.

Tja, hvorfor gjør du det? Den videoen angående Fermi er jo fra 2010...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

290X min er stille som i graven :)

Vannkjøling med 480mm radiator er gull og aldri over 50 grader (1150mhz på GPU) :>

 

Hvor kjøpte du vannkjøleren og ka kostet den?:-)

Litt på www.highflow.nl og resten fra www.performance-pcs.com. Kosten ca. 15000kr for alt til vannkjølingen tror jeg. Hadde jo kjøpt vannkjøling uansett om jeg hadde hatt Nvidia 780ti eller AMD 290X så prisen er egentlig et fett for min del når det gjelder vannkjølingen.

Lenke til kommentar

 

Det som derimot er interesant er å sammenligne ytelsen mellom GTX 480 og GTX 750 Ti (Maxwell). Disse kortene er ikke så langt fra hverandre i ytelse, hvis oppløsningen ikke er for høy. Der snakker vi 263 W versus 92 W. Det sier litt om effektiviteten til Maxwell... :)

Kan det tenkes at GTX 750 er begrenset på lavere oppløsninger? Omtrent som man må gjøre i enkelte spill når skjermkortet dra avgårde med "over 9000".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...